Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@15:44:17 GMT

مأموریت سپاه حراست همه جانبه از انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۴۶۵۵

مأموریت سپاه حراست همه جانبه از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ سردار رضا پورشمسی با تبریک فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر بخواهیم فلسفه تشکیل سپاه به عنوان مولود انقلاب اسلامی را بررسی کنیم به نوع نگاه انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام در جامعه و بر آحاد مردم پی خواهیم برد.

وی با اشاره به اهمیت نگاه متفاوت معمار کبیر انقلاب اسلامی به بحث حکمرانی خوب، افزود: نگاه امام خمینی ره در بحث حکمرانی مبنتی بر ارزش‌های دینی و اسلامی بود و همین امر ساختاری بوجود آورده که در آن تفاوت‌های اساسی با سایر حکمرانی‌هایی که بر مبنای غیردینی طراحی شدند وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأموریت سپاه حراست همه جانبه از انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در ادامه گفت: مبانی فکر و اندیشه‌ای حضرت امام برای تشکیل حکومت اسلامی برپایه ولایت مطلقه فقیه تشکیل شده است.

سردار پورشمسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نهادی مردمی و برگرفته از تفکر جهادی دانست و تصریح کرد: این نهاد انقلابی به فرمان امام خمینی ره به منظور حراست همه جانبه از دستاوردهای نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی مأموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دنبال کردن پیشروندگی انقلاب اسلامی است، بیان کرد: سپاه پاسداران در تمام عرصه‌هایی که منجر به تداوم، تقویت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود دارای مأموریت بوده و هرجایی که نیاز به کمک داشته باشد گوش به فرمان مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان این‌که سپاه پاسداران تشکیلات نظامی متفاوتی نسبت به دیگر تشکیلات‌های نظامی در جهان است، خاطرنشان کرد: این تفاوت‌ها در ساختاری و رفتار کاملاً مشهود است.

تفاوت سپاه در رفتار و مأموریت‌های سازمانی آن مشهود است.

سردار پورشمسی خاطرنشان کرد: تفاوت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث شده تا مأموریت‌های مختلفی برای این نهادی انقلابی در حوزه‌های مختلف تعریف شود و هر کجا حکمرانی اسلامی بخواهد از ظرفیت سپاه به نفع مردم استفاده خواهد کرد.

وی فعالیت در عرصه‌های مختلف جنگی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عرصه دینی و حراست از مبنای ناب اسلامی را از جمله ویژگی‌های سپاه دانست و افزود: سپاه پاسداران انقلاب متناسب با شرایط زمانی نیاز روز جامعه آماده انجام مأموریت‌های متعدد است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد کمک به ایجاد امنیت پایدار در داخل کشور و مشارکت در برگزاری رویدادهای مختلف سیاسی نظیر انتخابات را از جمله اقدامات سپاه پاسداران از ابتدای شکل گیری این نهاد مقدس تاکنون عنوان کرد و گفت: تکیه بر اصول و مبانی خاص حکمرانی دینی و اسلامی رمز اقتدار و دستاوردهای سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن است.

سردار پورشمسی بازپس‌گیری خرمشهر از رژیم صدام را سند افتخاری برای سپاه و نشانه درستی راهبردهای الهی و دینی این نهاد انقلابی در هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان کرد: بازسازی 11 استان کشور بعد از جنگ تحمیلی از دیگر اقدامات حائز اهمیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور است.

لزوم مشارکت در انتخابات همراه با شناخت و بصیرت

وی مبانی فکر الهی  و برخورداری از عناصر دینی را از جمله بارزترین ویژگی‌های سپاه پاسداران عنوان و تصریح کرد: سپاه برگرفته از دل مردم ولایت مدار و بسیجیان سلحشور است که فرمانده معظم کل قوا می فرمایند: «اگر ستونی از کشور نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد ما او را به ستون سپاه می بندیم» و این افتخار بزرگی برای سپاه است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در مورد اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، تأکید کرد: حضور مردم در جامعه اسلامی به عنوان یک نظام اجتماعی و دینی حائز اهمیت است و این مهم باید در رویدادهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نظیر انتخابات با مشارکت پرشور نمایش داده شود.

وی در پایان انتخابات را عرصه‌ای مهم برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: حضور تک تک مردم  به عنوان عناصر قوت نظام اسلامی ارزشمند است و باید همراه با بصیرت و شناخت انجام شود.

48

کد خبر 1507630

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده سپاه الغدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه‌های سیاسی برای شناسایی سازمان‌های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل اظهار کرد: من فقط می‌توانم آنچه را که بارها اعلام کرده‌ایم تکرار کنم. سپاه پاسداران و اعضای آن تمام توسط اتحادیه اروپا تحریم شده و نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نیز درباره (موانع) شناسایی این سازمان به‌عنوان نهاد تروریستی توضیح داده است.

وی عنوان کرد که نام سپاه پاسداران زمانی ممکن است در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی اضافه شود که یک دادگاه اروپایی تصمیم مرتبطی را در این زمینه اتخاذ کند. اتفاقی که به گفته این مقام اروپایی تاکنون رخ نداده است.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

در انگلیس مقام‌های این کشور اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. بر اساس گزارش‌ها دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم به تازگی در سفر به سرزمین‌های اشغالی آب پاکی را روی دوست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ریخت و اعلام کرد که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

در اروپا هم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرده است که چنین اقدامی بدون حکم دادگاه امکان پذیر نیست. جوسپ بورل هفته پیش در نشست با خبرنگاران گفت: ما به حکمی نیاز داریم که نشان دهد سپاه ایران در یک پرونده تروریستی دخیل بوده است. در شرایط کنونی چنین پرونده‌ای موجود نیست و من به همکارانم گفتم که پاسخ همانی که است چند ماه پیش اعلام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.

وی به آن دسته از مقام‌های اروپایی که خواستار شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی هستند گفت: آنها باید به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشته شود و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیردوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 748127

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهدا شد