Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:08:30 GMT

قرآن انسان را غنی و بی‌نیاز می‌کند 

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۳۹۳

قرآن انسان را غنی و بی‌نیاز می‌کند 

ایسنا/گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه کسی نیست که با قرآن ارتباط برقرار کند و فقیر بماند، گفت: قرآن کریم، انسان را غنی و بی‌نیاز می‌کند. 

آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه میهمانی خدا است، اظهار کرد: انسان پس از استماع، تلاوت، تفکر و تحقق، می‌تواند انس با قرآن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه انس با قرآن سبب می‌شود، انسان زندگی را درست درک کرده و به هویت خود برسد، افزود: یکی از مشکلات امروز جامعه بشری، بی‌هویتی است.

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای در زندگی شخصیت خود را گم کرده و در مسیر بی‌هویتی در حرکت هستند، گفت: علت این اتفاق این است که خود را نشناخته‌اند و از حیات و زندگی واقعی خود، درک و فهم درستی نداشته‌اند.

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: قرآن کریم درباره تمام ابعاد وجودی انسان سخن می‌گوید و فهم و درک درست از حقیقت انسان‎ها را می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره وصف قرآن کریم در نهج‌البلاغه و نگاه امیر المومنین(ع) به قرآن، تاکید کرد: قرآن، کتاب هدایت است و ما باید با این نگاه، آن را مطالعه و تلاوت کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن، سخنگویی است که هرگز دروغ نمی‌گوید، خاطرنشان کرد: کسی با قرآن هم‌نشین نمی‌شود مگر اینکه مورد هدایت قرار گیرد؛ خودش را بهتر می‌شناسد و از کوردلی و گمراهی‌اش کاسته می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه کسی نیست که با قرآن ارتباط برقرار کند و فقیر بماند، گفت: قرآن کریم، انسان را غنی و بی‌نیاز می‌کند. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: بعضی‌ها این بی نیازی را در ثروتمند بودن می‌دانند که البته این ثروتمندی با یک چشم به هم زدنی می‌تواند از بین برود و پس از مرگ نیز از فرد جدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از ثروت، قدرت و مسئولیت‌ها همراه با انسان به گور نمی‌رود، تصریح کرد: عمل صالح، اخلاق‌مداری، فهم و درک و ... است که در این دنیا و آخرت همراه انسان است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه درد جامعه بشری این است که درک درستی از خود، زندگی و جامعه ندارند و به همین دلیل مسیر حرکت به انحراف کشیده می‌شود، خاطرنشان کرد: همه باید درمان خود را از قرآن بخواهند و این کتاب آسمانی است که جلوی انحراف را گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه باید در سختی‌ها از قرآن یاری بطلبیم، افزود: قرآن تنها شفا برای دردها و بیماری‌ها است.

وی اظهار کرد: قرآن کریم درمانی برای بیماری‌هایی مانند کفر، نفاق، شرک، جهل، سرکشی و گمراهی است، گفت: این کتاب آسمانی بدترین و خطرناک‌ترین امراض را شفا می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه باید سعی کنیم به‌وسیله قرآن، خواسته‌های خود را از خداوند طلب کنیم، ابراز کرد: قرآن سبب می‎شود تا انسان توجه درستی به حقیقت پیدا کند.

وی تصریح کرد: باید از خداوند طلب کنیم که به ما توفیق دهد تا استماع درست از قرآن داشته باشیم، قرآن را خوب تلاوت کنیم، نسبت به آیات قرآن خوب تفکر کنیم و خودمان را به قرآن عرضه کنیم.

آیت‌الله رمضانی اذعان کرد: زمانی قرآنی می‌شویم که انطباق بیشتر با آیات و محتوای قرآن کریم داشته باشیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ماه رمضان قرآن کریم دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع آیت الله رمضانی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن + عکس

باشگاه سپاهان چند هدیه به ژوزه مورایس داد.

طرفداری | ژوزه مورایس جدیدترین مسلمان فوتبال ایران است.

ژوزه مورایس پس از بازی با استقلال ملاثانی در نشست خبری اعلام کرد مسلمان شده و از این پس تابع این دین است.

باشگاه سپاهان امروز به همین مناسبات هدیه‌هایی را به مورایس تقدیم کرد که بین آن‌ها قرآن، مهر و تسبیح دیده می‌شود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • قرآن، سندی برای اثبات «خلیج همیشه فارس» + فیلم
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن + عکس
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن