Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران کشورهای اروپایی در اجلاس بین‌المللی تغییرات آب و هوایی بر لزوم بهره‌گیری از فرصت حفاظت از کره زمین دربرابر خطرات اقلیمی تاکید کردند.

به گزارش برنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در این نشست که با مشارکت ۴۰ نفر از رهبران جهان به میزبانی آمریکا در حال برگزاری است ادعا کرد که این کشور درچارچوب طرح انقلاب سبز ثابت کرد که می‌توان هم زمان با رشد اقتصادی انتشار گازهای کربنی را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر حقیقتا بخواهیم مانع تغییرات اقلیمی شویم امسال سالی است که باید جدی رفتار کنیم. آیندگان این دهه را به عنوان دهه‌ای یاد می‌کنند که رهبران جهان علیه تغییرات اقلیمی متحد شده یا شکست خوردند.

نخست وزیر انگلیس بر همین اساس از شرکت کنندگان دعوت کرد تا برای شرکت در کنفرانس اقلیمی گلاسکو در ماه نوامبر آینده با اهداف و برنامه‌های بلندپروازانه در راستای تحقق اهداف توافقنامه آب و هوایی پاریس حاضر شوند. جانسون گفت: بگذارید کتاب‌های تاریخ ثبت کنند که نسل رهبران ما برای حفاظت از کره زمین از خود اراده نشان دادند.

نخست وزیر انگلیس چندی پیش برنامه ۱۰ ماده‌ای خود تحت عنوان «انقلاب صنعتی سبز» را رونمایی کرد. جانسون با انتشار طرح مذکور اعلام کرد که این برنامه با دربر گرفتن موضوعاتی همچون انرژی پاک، حمل و نقل، محیط زیست و طبیعت و فن‌آوری‌های نوین، به انگلیس اجازه می‌دهد تا سهم خود را در چشم‌انداز تغییرات آب و هوایی تا سال ۲۰۵۰، به ویژه در ارتباط با اجلاس بین‌المللی اقلیمی سازمان ملل متحد به پیش ببرد.

در این طرح که بخشی از ماموریت نخست وزیر برای ارتقاء شرایط زیست محیطی کشور اعلام شده، قرار است مبلغ ۱۲ میلیارد پوند از سوی دولت برای ایجاد و پشتیبانی بالغ بر ۲۵۰ هزار شغل تخصصی مربوط به شغل سبز تا سال ۲۰۳۰ تخصیص داده شود.

حوزه جغرافیایی این طرح شامل مناطق مهم صنعتی انگلیس، از جمله مناطقی در شمال شرقی، مناطق یورکشایر اند هامبر، وست میدلندز، اسکاتلند و ولز است که به ادعای نخست‌وزیر این کشور، انقلاب صنعتی سبز را محقق نموده و مشاغل سبز و صنایع آتی را ایجاد خواهند نمود.

 

افزایش حمایت مالی از طرح‌های مقابله با تغییرات اقلیمی

صدر اعظم آلمان هم طی سخنانی  در نشست امروز عنوان کرد که این کشور در کنار اتحادیه اروپا در مسیر توقف انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ است. وی افزود که آلمان طرح قیمت‌گذاری بر کربن را آغاز کرده و آن را گامی درست در راستای تحقق اهداف اقلیمی خواند. مرکل افزود که این کشور همچنین در زمینه انرژی های تجدید پذیر و توقف استفاده از سوخت‌های فسیلی سرمایه گذاری گسترده‌ای کرده است.

صدر اعظم آلمان بیان داشت که برلین حمایت مالی از طرح‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی را دو برابر کرده و هرجا که لازم باشد در این زمینه حمایت خواهد کرد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز با ایراد سخنانی خود را یکی از بازیگران کلیدی در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی خواند و خواستار سرعت بخشیدن به بکارگیری فناوری‌های سبز شد. وی همچنین بر لزوم افزایش حمایت‌های مالی کشورهای صنعتی در حوزه تغییرات اقلیمی تاکید کرد و افزود که رهبران جهان باید چارچوبی را برای توقف انتشار گازهای گلخانه‌ای تعریف کنند.

اورسولان فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز سخنان نخست وزیر انگلیس را بازتاب داد و این دهه را سرنوشت‌ساز خواند. وی توافقنامه اقلیمی پاریس را بیمه جان بشریت خواند و گفت ما به شکل خطرناکی در حال نزدیک شدن به افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای کره زمین هستیم.

در توافق آب و هوایی پاریس پیش بینی شده است که انتشار گازهای گلخانه ای به حدی کاهش یابد که دمای کره زمین بیشتر از دو درجه سانتیگراد نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن افزایش پیدا نکند. این در حالی است که سازمان جهانی هواشناسی در تازه ترین ارزیابی خود اعلام کرده که احتمال اینکه دمای کره زمین طی پنج سال آینده به ۱.۵ درجه سانتیگراد بیشتر از دوران پیش از صنعتی شدن برسد افزایش یافته است.

پیشتر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست امروز از همه رهبران جهان خواست تا برای مقابله با تغییرات اقلیمی وارد عمل شوند. وی هشدار داد که گازهای گلخانه ای خطرناک در سطوحی هستند که طی ۳ میلیون سال مشاهده نشده اند. دمای کره زمین ۱.۲ درجه سانتیگراد افزایش یافته است که به آستانه فاجعه می انجامد.

وی با بیان اینکه «ما در آستانه پرتگاه هستیم و باید مطمئن شویم که گام بعدی در مسیر درست قرار دارد» تصریح کرد: رهبران در همه جا باید وارد عمل شوند.

   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رهبران اروپا نخست وزیر انگلیس گازهای گلخانه ای تغییرات اقلیمی انتشار گازهای دمای کره زمین رهبران جهان آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند خبر داد و اظهار کرد: هرگونه بهره‌برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، موسیر، آویشن، انواع قارچ‌های کوهی و مرتعی (دنبالان) شنگ، انواع میوه و گل درختان جنگلی، بادام، گلابی وحشی، سقز، بنه، سیب وحشی، زرشک و غیره به طور کلی ممنوع و غیرقانونی است.

شکری با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه برداشت حمل خرید و فروش و معامله بدون اخذ مجوزهای لازم برابر قوانین و مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق به نفع دولت توقیف و متخلفین توسط مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد گفت: بهره‌برداری و برداشت صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان در قالب طرح مصوب با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره‌برداران عرفی مطابق قوانین و مقررات مجاز است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند عنوان کرد: از مردم به خصوص بهره‌برداران دامداران و روستاییان محترم تقاضا می‌شود از هرگونه برداشت و حمل محصولات به خصوص به قصد فروش و معامله بدون مجوز خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز مراتب را به یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان اعلام یا با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ واحد خبری یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6088385

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان