Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@19:49:29 GMT

مرکبات چه زمان به معده آسیب‌میرساند؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۲۵۶

گاهی اوقات، مرکبات با وجود همه فوایدی که دارند، می‌توانند برای بدن مضر باشند. ناطقان: به نقل از الکوثر، نوریا دیانوا متخصص دستگاه گوارش و تغذیه در روسیه اظهار داشت: گروه بزرگی از میوه‌ها سرشار از فیبر‌های طبیعی و فروکتوز طبیعی هستند و بدن به آن‌ها بسیار نیاز دارد.

نوریا دیانوا می‌افزاید: مرکبات همچنین سرشار از ویتامین C و حاوی بیوفلاونوئید‌های مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیوفلاونوئیدها، آنتی اکسیدان‌های مسئول سطح کلسترول طبیعی بدن هستند.

وی گفت: اگر فردی به بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده یا اثنی عشر یا التهاب مکرر معده مبتلا باشد، در حقیقت پس از خوردن مرکبات، ممکن است دچار سوزش معده یا رفلاکس شود. خوردن مرکبات با معده خالی بسیار بد بوده و ممکن است باعث درد شدید یا سوزش معده شود. یکی از قوانین مصرف آن‌ها این است که مقدار مصرف را کنترل کنید و با معده خالی آن‌ها را نخورید.

این پزشک متخصص تصریح کرد: از طرف دیگر، خوردن مرکبات همچنین مزایای خاصی برای عملکرد روده دارد، زیرا در صورت عدم وجود بیماری‌های دیگر و موارد منع مصرف، نوشیدن آب رقیق شده مرکبات با معده خالی باعث بهبود هضم غذا و درمان یبوست می‌شود.

دیانوا تأکید کرد: قانون کلی برای خوردن هر میوه، ۴۰۰ گرم در روز است؛ بنابراین، همیشه باید در نظر داشته باشید که در روز چه مقدار از آن‌ها را مصرف می‌کنید.

او  توصیه کرد: هر محصولی می‌تواند برای فرد مصرف کننده به یک دارو یا سم تبدیل شود. فقط دوز و مقدار تعیین می‌کند که چه عواقبی در آن وجود دارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مرکبات ، معده ، آسیب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مرکبات معده آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر

آفتاب‌‌نیوز :

نکات مراقبتی پس از مصرف یک فرآورده، رعایت و اجرا شود (به ویژه مصرف ضد آفتاب ها)؛ به عنوان مثال سرم‌های پوستی حاوی رتینول که برای کاهش تیرگی و رفع چین و چروک صورت و بصورت بدون نسخه در اختیار قرار می‌گیرد، می‌تواند باعث افزایش حساسیت بافت پوست به نور خورشید شود؛ بنابراین توصیه می‌شود پس از مصرف این فرآورده (در طول روز) از ضد آفتاب‌ها استفاده کرد.

از مصرف بیش از میزان توصیه شده محصولات خودداری شود؛ برای نمونه، مصرف بیش از حد برخی فرآورده‌های لایه بردار حاوی سالیسیلیک اسید یا گلایکولیک اسید که برای بهبود خطوط ریز و اسکار آکنه (جای جوش) عرضه می‌شود، می‌تواند منجر به قرمزی پوست، التهاب و کاهش تولید چربی سطح پوست شود.

به زمان مناسب مصرف هر فرآورده توجه شود؛ به طور مثال اگر مصرف همزمان سرم‌های پوستی حاوی ویتامین C و رتینول (هر دو به منظور جوانسازی و رفع تیرگی پوست) در برنامه مراقبت پوستی فرد باشد، باید زمان مصرف سرم ویتامین C به صبح و زمان مصرف سرم رتینول به شب موکول شود.

در هر برنامه مراقبت پوستی باید مرطوب کننده سازگار با نوع پوست را تهیه کرد؛ این امر علاوه بر حفظ شادابی پوست، منجر به جذب مناسب‌تر فرآورده‌های پوستی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟