Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به غنی سازی 60 درصد اورانیوم در کشور گفت: این اقدام یک عرض اندام مهم علمی در برابر کشورهای جهان و به ویژه آمریکا و متحدانش بود تا بدانند که امروز ایران به جایگاهی رسیده که با ترور و عملیات خرابکارانه نمی‌توان جلوی آن را گرفت و زیرساخت‌های علمی ایران با این گونه اقدامات از بین نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: غنی سازی 60 درصد در حوزه رادیو داروهاست اما بیشتر برای نشان دادن قدرت علمی ما به جهانیان است و باید کشورهایی که علیه ما دائما در حال فضاسازی رسانه‌ای هستند باید بدانند که ما قادر به انجام غنی سازی 80 درصد نیز هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز آمریکا و غرب از این مسأله ناراحتند که جمهوری اسلامی ایرانی که 40 سال علیه‌اش فضاسازی کردند که یک کشور عقب مانده است، چند سالی است غنی سازی اورانیوم را در دستورکار خود دارد، کاری که کمتر از 10 کشور  جهان قادر به انجام آن هستند و ایران امروز جزو کلوب هسته‌ای است.

نوباوه خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و متحدانش با این پرسش مواجه شده‌اند که چه شد ایرانی که این همه علیه‌اش تبلیغات می‌شد که عقب مانده است امروز به غنی سازی اورانیوم با غنای 60 درصد دست یافته است؟

وی افزود: ترس دیگر آمریکا از این است که ایران به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل نشود که این کار هم در حال انجام است و برخی جریانات و کشورها در سطح جهان از ایران به عنوان یک الگو در حال بهره گرفتن هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهم ترین عامل قدرت هر کشور مسائل علمی است و امروز ایران به عنوان مثال در حوزه نانو چهارمین کشور جهان است و محصولات نانوی خود را به کشورهایی مثل ژاپن هم صادر می‌کند. در حوزه هسته‌ای هم همانطور که اشاره کردم به جایگاه ویژه‌ای دست یافته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: امروز آمریکا باید ایران را به عنوان یک قدرت علمی بپذیرد و بداند با یک کشور قدرتمند مواجه است و باید جایگاه علمی و تکنولوژی ایران را در حوزه‌های مختلف به رسمیت بشناسد و بداند که اگر به ما ضربه‌ای بزند، ضربه‌ای نیز خواهد خورد و اقداماتش بی‌پاسخ نخواهد ماند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس غنی سازی 60 درصد مجلس شورای اسلامی غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود