Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با ورود محموله بانک سلولی واکسن اسپوتنیک وی به کشور، تا یک ماه آینده ایران به قطب تولید مشترک این واکسن در منطقه تبدیل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد پیرورام، عضو هیات مدیره گروه دارویی اکتوور با اعلام این خبر افزود: از چند ماه قبل با همکاری شرکت سازنده واکسن اسپوتنیک، تجهیزات و امکانات مورد نیاز کشت بانک سلولی و تهیه واکسن اسپوتنیک وی در کشور فراهم شد و امروز با ورود محموله بانک سلولی این واکسن از کشور روسیه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، عملیات ساخت و تولید واکسن مشترک با روسیه آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیرورام گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در تولید واکسن و دسترسی مردم شریف ایران به واکسنی با درجه کیفی بالا و استاندارد‌های بین المللی به زودی در بزرگترین مجموعه داروسازی خصوصی ایران، گروه دارویی اکتوور و برای اولین بار در خاورمیانه، واکسن اسپوتنیک‌وی به همت جوانان نخبه این مجموعه تولید خواهد شد.
وی بهره گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات کشت سلولی و تولید واکسن و دارو‌های بیولوژیک، از جمله تنها بیوراکتور‌های یک بار مصرف (single-use) کشور و سابقه همکاری‌های بین‌المللی و رعایت بالاترین استاندارد‌ها را عامل تبدیل این مجموعه داروسازی به عنوان اولین تولیدکننده واکسن اسپوتنیک‌وی در خاورمیانه دانست.
پیرورام افزود: واکسن اسپوتنیک‌وی اولین واکسن ثبت شده برای پیشگیری از عفونت ویروس کرونا در دنیاست که در روسیه ساخته شده و در کارآزمایی‌های بالینی تاکنون اثربخشی 92 درصدی خود را در جلوگیری از ابتلا به کووید-19 نشان داده است. واکسن اسپوتنیک‌وی تاکنون بیش از هر واکسن دیگری و در 61 کشور از جمله ایران ثبت شده است.
عضو هیات مدیره شرکت دارویی اکتوور افزود: این واکسن در دو دوز تزریق می‌شود که از دو نوع متفاوت آدنوویروس انسانی به عنوان حامل ژن ویروس کرونا در آن‌ها استفاده شده است. این حامل‌های ویروسی قابلیت بیماری‌زایی در انسان را ندارند.
وی گفت: محموله بانک سلولی مورد استفاده برای تولید واکسن اسپوتنیک‌وی امروز وارد کشور شد و در روز‌های آینده تولید این واکسن به صورت کامل و از مرحله سلولی در کارخانجات داروسازی اکتوورکو آغاز خواهد شد و امید است با آغاز مراحل کشت و تولید در روز‌های آینده، اولین سری واکسن اسپوتنیک وی تولید داخل تا پایان بهار امسال در دسترس قرار گیرد.
به گفته پیرورام قرار است ماهانه حداقل دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی ساخت داخل در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد و در صورت تامین نیاز داخل، با همکاری شرکت سازنده، این واکسن به دیگر کشور‌های منطقه صادر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران واکسن اسپوتنیک وی واکسن اسپوتنیک تولید واکسن بانک سلولی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

بنا به گزارش ایسنا، وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

ارتشبد سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز است، تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند حضور بازیگران فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجراست، چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899980

دیگر خبرها

  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن