Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وزارت راه و شهرسازی با انتشار ویدیویی مراحل انجام خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور را تشریح کرد.

بر اساس این ویدیو، افراد برای ثبت واحد مسکونی و املاک تحت مالکیت باید به سامانه «ملی املاک و اسکان کشور» مراجعه کنند.

در مرحله اول پس از وارد کردن اطلاعات هویتی خود باید اطلاعات اعضای خانوار اقامتگاه اصلی را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط سرپرستان خانوار مجاز به ثبت اقامتگاه اصلی و فرعی هستند.

دانشجویان، دانش‌آموزان، طلبه‌ها، شاغلان و اشخاص دارای بیماری خاص، در صورتی که در محلی جدا از خانوار خود زندگی می‌کنند، باید از طریق انتخاب گزینه سایر اقامتگاه‌ها، محل اقامت خود را ثبت کنند. اگر محل فعالیت شغلی‌تان در منزل مسکونی است باید با انتخاب گزینه سایر اقامتگاه‌ها محل فعالیت شغل را ثبت کنند.

بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب آذرماه ۹۹ کلیه سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی مالک و مستاجر و تمام مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را ظرف ۲ ماه (از ۱۹ فروردین تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰) در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت درصورتی که بیش از ۱۲۰ روز مالک یا ساکن نداشته باشد به عنوان مسکن خالی ثبت شده و به ازای هر ماه مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود. همچنین پس از پایان زمان خوداظهاری دستگاه‌ها مکلف هستند خدمات خود از قبل افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خدمات حمایتی، یارانه‌ای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب (آب، برق، تلفن و گاز)، ارسال اسناد و مدارک (گواهینامه، گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه)، ثبت نام در مدارس محل اقامت و امثال آن را صرفا با اخذ کد ملی، کدپستی، شرح نشانی یکتای درج شده اقامتگاه اصلی در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه کنند.

پربیننده ترین افزایش اجاره بیش از ۲۵درصد ممنوع یک خانه نوساز در طرشت چند؟ بهای فعلی مسکن واقعی نیست / مسکن به یک‌ کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است بازار املاک تا ۲میلیارد در پایتخت سیاست جدید کانادا در بازار مسکن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن املاک و اسکان کشور ثبت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاحات تبصره‌های "الف"، "ب" و "پ" ماده ۱۱ طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی با ۱۷۸ رأی موافق از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی