Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:21:47 GMT

فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد قشم شفاف و هوشمند می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۲۹۴۹

فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد قشم شفاف و هوشمند می‌شود

علی درویش‌پور روز جمعه در آیین معرفی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: ایجاد و توسعه بستر گردشگری، رونق اقتصادی و پاسخگویی به مردم و خدمت‌گیرندگان باید به صورت همزمان انجام شود تا از هرگونه تخلف و رانت جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ریل‌گذاری خدمت‌رسانی در دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد به شیوه‌ای صحیح انجام شده است و در مدت باقی‌مانده از دولت، در همان مسیر گام برمیداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: توسعه خدمات به مردم، گردشگران وسرمایه‌گذاران با تقویت منابع پایدار و باز تعریف آن دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: توسعه متوازن باید در سایه وفاق و همدلی انجام شود که در جزیره قشم این همدلی به ویژه در وحدت شیعه و اهل سنت شکوفا شده است.

درویش‌پور در پایان تاکید کرد: موقعیت ویژه و استراتژیک جزیره در منطقه و وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی، معادن، نفت و گاز، فرهنگ و آیین‌های چندصدساله بومی و منطقه‌ای، قشم را به ظرفیتی پایان ناپذیر برای فعالیت اقتصادی تبدیل کرده است و در این راستا برنامه ریزی ویژه ای انجام می‌شود.

آیین معارفه درویش‌پور به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، امامان جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندارو دیگر مسوولان شهرستان قشم عصر جمعه در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این جزیره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم دولت تدبیر و امید سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان قشم دولت نفت خلیج فارس تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم دولت تدبیر و امید سازمان منطقه آزاد قشم سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم دولت تدبیر و امید سازمان منطقه آزاد قشم هرمزگان قشم دولت نفت خلیج فارس تنگه هرمز اخبار کنکور سازمان منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی