Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@07:34:32 GMT

نشان فداکاری به شهید «مصطفی صفرزاده مقدم» تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۴۱۴۵

نشان فداکاری به شهید «مصطفی صفرزاده مقدم» تعلق گرفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید ارتش ، «مصطفی صفرزاده مقدم» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.
 
شهید مصطفی صفرزاده مقدم، در سال ۱۳۳۳ در محله چهار مردان شهر قم در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. شهید ۴ ساله بودند که خانواده ایشان به تهران مهاجرت کردند و در خیابان شوش سکنی گزیدند. دوران تحصیل ابتدایی را در دبستان هوشنگ بهمن یار و دوران دبیرستان را در دبیرستان ابوریحان بیرونی سپری نمود. پس از پایان سه سال اول دبیرستان، در سال ۱۳۴۹ وارد دبیرستان نظام و سپس در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکده افسری شد. پس از فارغ‌التحصیلی جهت طی دوره مقدماتی زرهی به شیراز منتقل گردید. پس از طی دوره مقدماتی، در پادگان گارد ۲ و به‌عنوان فرمانده گروهان دوم گردان ۲۴۳ مشغول خدمت شد.
 
در بحبوحه انقلاب در سال ۱۳۵۷، به دلیل تمرد از دستور جهت اعزام تانک به میدان ژاله، مدتی بازداشت شد. با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع حوادث کردستان چندین ماه داوطلبانه به آنجا اعزام شد.
 
با شروع نشانه‌های جنگ تحمیلی، یگان ایشان اولین یگانی بود که در تاریخ ۲۶ شهریورماه از تهران عازم جنوب شد و در فکه مستقر گردید. از همان لحظه ورود، درگیری میان ایشان و دشمن که تا فکه پیشروی کرده بود، آغاز شد. شهید صفر زاده مقدم به همراه یگانش تا پای جان ایستادگی نمود و در همین منطقه در تاریخ ۱۳۵۹/۰۷/۰۱ به فیض شهادت نائل آمد.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر شنبه مراسم تشییع خانم معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله «سیدمصطفی خمینی» از مسجد نو واقع در میدان آستانه قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحومه خانم حائری اقامه نماز کرد و پس از طواف گرد مضجع مطهر بانوی کرامت، آن مرحومهدر مقبره شیخ فضل‌الله نوری صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر به خاک سپرده شد.

حجت ااسلام سید یاسر و سید حسن خمینی و تعدادی از اعضای بیت امام راحل، سید محمدآقامیری استاندار قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی چهره های سیاسی و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی بعد از نماز مغرب و عشا امشب در حسینیه شهدا برگزار می شود.

معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح ششم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

کد خبر 6089930

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد