Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@20:11:58 GMT

حرکت بعدی پوتین

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۴۹۶۰

حرکت بعدی پوتین

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد، اشتراک تسلیحات مدرن در سه‌گانه هسته‌ای روسیه در سال ۲۰۲۱ به ۸۸ درصد رسیده است. روسیه از شرکای جهانی برای بررسی ثبات استراتژیک دعوت کرده است. وی همچنین به نقش روسیه در کاهش تنش‌ها در سوریه، لیبی و قره‌باغ اشاره کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه سخنرانی سالانه‌اش در پارلمان این کشور همچنین گفت که مسکو به‌زودی محدودیت‌های کرونایی را لغو می‌کند و در‌های کشورش را به‌روی میلیون‌ها توریست باز‌می‌کند: توریست‌ها می‌توانند ویزای الکترونیک بگیرند و دیگر نیازی به یکسری کار‌های اداری نیست و ظرف چهار روز این ویزا صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: روسیه به‌دنبال روابط دوستانه با تمامی کشورهاست و ما نسبت به اتهامات بی‌پایه و اساس خویشتنداری می‌کنیم و اغلب تمایل نداریم تا اقدامات غیر‌دوستانه داشته باشیم. ما به دنبال روابط خوب با تمامی کشور‌های جامعه بین‌الملل هستیم. رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: اقدامات غیر‌دوستانه در قبال روسیه متوقف نمی‌شود. در چنین شرایطی ما باید خویشتنداری کنیم و فروتن باشیم. روسیه می‌خواهد با تمامی کشور‌ها روابط خوبی داشته باشد، اما نباید این رویکرد را مصداق ضعف دانست. پوتین افزود: شرکای غربی به عمد پیشنهاد‌های متعدد روسیه را در گفتگو در زمینه اطلاعات امنیتی و امنیت سایبری رد کرده‌اند. ما بار‌ها این را پیشنهاد کرده‌ایم.

سخنرانی پوتین در شرایطی ابراز شد که ده‌ها هزار نفر از مخالفان پوتین در حضور سنگین نیرو‌های پلیس به خیابان‌ها ریختند. در مسکو برخی در خیابان منتهی به کرملین جمع شدند و شعار دادند که پوتین گم شود و عده‌ای نیز شعار مرگ بر سزار دادند. سخنرانی پوتین در پارلمان و حضور مخالفانش در خیابان می‌تواند یک عکس قابل‌توجه از شرایط امروزین روسیه باشد: یک رهبر که با داشتن منابع عظیم و دستگاه‌های اطلاعاتی که از دست مخالفان خود آسایش ندارد و در شرایط ناامیدکننده‌ای به‌سر می‌برد.

پوتین هرچند در سخنرانی سالانه‌اش از موفقیت‌هایش در تولید واکسن و مهار بیماری در این کشور سخن گفت، اما ناتوانی وی در پاسخ سریع به این ویروس موجب افت محبوبیت او شد. البته او هنوز از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردار است اما نسبت به سابق نرخ محبوبیتش کاهش داشته است. رهبر روسیه از این سخنرانی استفاده کرد و از یک چشم‌انداز جدید سخن گفت و وعده یارانه‌های جدید اقتصادی داد، اما از حقوق سیاسی سخنی نگفت.

او اخیرا از یک تاکتیک آزمون‌شده که قبلا پاسخ مناسبی از آن گرفته است، استفاده کرد: شعله‌ور کردن آتش ملی‌گرایان. او دستور حضور سنگین نیروی عظیم نظامی در مرز با اوکراین را صادر کرد و با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که هفته گذشته دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال کرد، مچ در مچ شد. البته اخیرا خبر رسیده است که روسیه دستور به بازگشت بخشی از نیرو‌های نظامی از لب مرز داده است. وزیر دفاع روسیه با استناد به یک مانور نظامی که به پایان رسیده است، گفت که نیرو‌ها تا اول ماه مه از منطقه خارج می‌شوند. اما این طرح به‌گونه‌ای است که برخی از خودرو‌های زرهی در لب مرز باقی خواهند ماند. در حالی‌که حضور سنگین نیرو‌های نظامی روسیه زنگ‌خطر در اروپا را به‌صدا درآورده و یک بن‌بست نظامی ایجاد کرده بود، اما حالا با کاهش نیرو‌های این کشور در مرز با اوکراین تا حدی از تنش‌ها کاسته شده‌است. این دستور یک روز پس از آن صادر شد که ولادیمیر پوتین، در سخنرانی سالانه کشورش، لیستی از شکایات علیه ملت‌های غربی را تهیه کرد و نسبت به تحریم‌های جدید هشدار داد.

با این حال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در حالی از عقب‌نشینی همه سربازان «موقتا مستقر‌شده کشورش» از مرز با اوکراین خبر داد که کی‌یف شاهد انتقال دائمی برخی از این نیرو‌ها به این منطقه بوده است. سرگئی شویگو طی بازدید از پیش اعلام‌نشده خود از سربازان خط‌مقدم در این منطقه گفت: من معتقدم که اهداف این مهار برق‌آسا کاملا برآورده شده‌اند.

روسیه استقرار سربازانش در مرز با اوکراین را که طبق برآورد کی‌یف ۱۲۰ هزار نفر بوده است، هم به عنوان یک مانور نظامی و هم پاسخی به مانور‌های گسترده و مداوم ناتو در دیگر نقاط اروپا خوانده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین مرز با اوکراین رئیس جمهوری نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به اینکه طرف اوکراینی در خط مقدم جبهه، به شدت وحشت زده شده است، گفت که روسیه حالا باید عملیات نظامی را به سرانجام برساند.

پسکوف تاکید کرد: در خط مقدم جبهه، طرف اوکراینی به شدت ترسیده است. اطلاعات دسته اولی که در اختیار داریم حاکی از آن است که در آن سوی میدان جنگ، ترس رو به افزایش است. نکته حائز اهمیت این است که همین روند و تحرک را حفظ کنیم. خیلی اهمیت دارد که متوقف نشویم و اهداف عملیات نظامی را محقق کنیم.

اظهارات پسکوف در حالی است که پنتاگون به‌تازگی از بسته کمک نظامی «بی‌سابقه» آمریکا به اوکراین به ارزش ۶ میلیارد دلار رونمایی کرد. علاوه بر این، بسته ۶۱ میلیارد دلاری کاخ سفید سرانجام پس از ماه‌هاست بن‌بست در کنگره آمریکا، به تصویب مجلس نمایندگان رسید. در عین حال، وزارت دفاع روسیه از افزایش شمار قربانیان ارتش اوکراین در خط مقدم جبهه خبر داده است.

کد خبر 6091076

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند