Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ضیایی گفت: اسلام مال و ثروت را فقط برای زندگی زود گذر دنیا نمی خواهد بلکه می خواهد انسان از این مال و ثروتش درسرای جاودان نیز بهره ببرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از سال نو در سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به ملت شریف ایران، با تبیین وظایف اساسی دستگاه‌ها و مردم برای تحقق شعار سال و حمایت تولید و رفع موانع آن، سیاست اعلامی در قضیه برجام یعنی لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن قبل از بازگشت ایران به تعهدات برجامی را تخطی‌ناپذیر خواندند و در ادامه، انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ را در ابعاد داخلی و خارجی بسیار مهم برشمردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با اشاره به نقشه و تلاش گسترده‌ی دشمنان برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات تأکید کردند: ریاست جمهوری با اختیارات بسیار وسیع، مهمترین و مؤثرترین مدیریت کشور است و مردم برای ناامید کردن دشمن و نوسازی دستگاه اجرایی، در انتخاب رئیس‌جمهور خصوصیاتی مانند مردمی بودن، کفایت، قدرت مدیریت، ایمان، عدالت‌خواهی، ضد فساد بودن، عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، امیدواری به آینده و اعتقاد به جوانان را مورد توجه قرار دهند.

 

حجت الاسلام «سید محمدصادق ضیایی نیا»، کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به چرایی انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و انطباق آن با آموزه های دینی و اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب از سال ها پیش نقشه دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران را شناسایی کرده بودند و بر این عقیده بودند که دشمن پس از هشت سال دفاع مقدس فهمید با جنگ نظامی نمی تواند به انقلاب مردم ضربه بزند و وارد نبرد فرهنگی و اقتصادی خواهد شد.

 

 

وی افزود: بعد از دو تهاجم فرهنگی نیز دشمنان آن توقعی که داشتند محقق نشد چرا که حضور پر شور جوانان و نوجوانان در گردهمایی ها و مراسم های ملی و مذهبی مثل راهپیمایی روز 22 بهمن یا تشییع پیکرهای شهدا و حضور در اعتکاف و عزاداری محرم نظاره می کردند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد:  برای همین تمام تلاش خود را برای جنگ اقتصادی بکار بستند و از اوایل دهه 90 تحریم های شدید اقتصادی در دستور کار خود قرار دادند برای همین می بینید که رهبر انقلاب با دور اندیشی بیش از ده سال است که شعار های سال را حول محورد اقتصاد انتخاب می کنند تا یک تحرک و انگیزه مضاعف هم در مسئولین و هم برای مردم ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام ضیایی عنوان کرد: امسال را هم خب با توجه به شرایط سخت اقتصادی که بخشی از آن مربوط به خارج از کشور است و بخش قابل تاملی از آن هم مربوط به مشکلات ساختاری بخش اقتصادی کشور است سال  تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها قرار دادند.

وی در پاسخ به این سوال که رفع موانع تولید و توجه به رونق اقتصادی از دریچه ی اقتصاد مقاومتی تا چه اندازه با آموزه های دینی ما منطبق است؟ خاطرنشان کرد: در رابطه با سوال نکته اولی که باید به آن توجه بشود این است که ثروت و مال و به تبع آن تولید یک هدف و غایت نیست بلکه از نگاه توحیدی ثروت و تولید وسیله ای است که هم باید رفاه و آرامش دنیا را به دنبال داشته باشد و مهمتر از آن باید وسیله ای باشد برای سعادت انسان در سرای ابدی و آخرت.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اسلام مال و ثروت را فقط برای زندگی زود گذر دنیا نمی خواهد بلکه می خواهد انسان از این مال و ثروتش درسرای جاودان نیز بهره ببرد اینجاست که تفاوت مکتب اقتصاد اسلامی با اقتصاد های صرفا سودگرا و مادی ایجاد  می شود.

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: شعار سال خبرگزاری شبستان مال و ثروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نقش ما» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم نوشته امیرحسین طالب علی به‌تازگی توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکارها و راهبردهای مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

کتاب مورد اشاره ۵ فصل را درباره مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید شامل می‌شود.

این‌کتاب در ۸۰ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 6091109 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد