Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت خیریه «حضرت اباعبدالله الحسین(ع)»، خدمت‌رسانی گروه جهادی «شهید پاشاپور» به محرومان، کارآفرینی برای اقشار کم‌بضاعت و فعالیت موثر در طرح‌های ملی مسجد «حضرت امیرالمومنین(ع)» را در برقراری و حرکت به سوی تراز موفق کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در شهرک شهید محلاتی و منطقه یک شهر تهران واقع شده است که با تلاش امام جماعت، بسیجیان و استادان و طلاب مدرسه علمیه آن از موفق ترین مساجد در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

 

 

خیریه‌ای که خدمت‌رسانی آن به نیازمندان محدود نیست

 

مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در حوزه های مختلف بسیار فعال است که در این میان، فعالیت خیریه آن به تعبیر حجت الاسلام والمسلمین رضایی در شهرک شهید محلاتی زبانزد است و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نام دارد. این خیریه در کنار فعالیت های رایج سایر مساجد همچون خدمت به نیازمندان در زمینه تهیه جهیزیه، پوشاک، نان و ارزاق، در حوزه خدمت رسانی و امدادرسانی مستمر به آسیب دیدگان از حوادثی همچون سیل و زمین لرزه و همچنین کمک به جبهه مقاومت فعال است.

 

 

 

 

امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در این خصوص گفت: به همان اندازه که باید به فکر نیازمندان در همسایگی و محله و شهر خود باشیم باید به فکر کسانی که در پی وقوع زمین لرزه چار مشکل شده اند یا کسانی که برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی در نقاط مختلف دنیا مبارزه می کنند، باشیم. همه در نگاه مکتب اسلام، یکسان هستند و ضمن اینکه از نظر شرعی باید اولویت را همسایه و هم محله ای داد ولی به همان اندازه باید به فکر نیازمندان در سایر نقاط ایران و جهان بود. مسجدی ها در این زمینه نیز پیشگام هستند و اهالی مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در خدمت رسانی به گروه های مختلف مردم از نیازمندان حاشیه شهر تهران تا رزمندگان جریان مقاومت فعالیت دارد. به همین منظور ضمن اعلام شماره کارت، صندوقی (گاو صندوقی) برای کار در محوطه مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) نصب شده است.

 

 

 

 

 

ستاد ازدواج مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) نیز بسیار فعال است و برای این کار سه مدیر، حاج آقای جلالیان (ّیشتر در حوزه برادران) و خانم ها باقری و محمدی (بیشتر در حوزه خواهران) فعال هستند که هر زوجی برای دریافت جهیزیه یا وام باید مدارک لازم را به این افراد تقدیم کند تا پس از بررسی های دقیق و وسیع و اثبات نیازمند بودن آنان، اقلام به آنان اهدا شود. ستاد ساخت مساجد در مناطق محروم و ستاد کارآفرینی نیز حوزه های دیگر خدمت رسانی اهالی مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) است.

 

فعالیت مستمر گروه جهادی «شهید پاشاپور» در خدمت‌رسانی به نیازمندان

 

نکته جالب این است که گروه جهادی شهید پاشاپور در کنار پایگاه مقاومت بسیج شهید شاطری مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) و با مشارکت هیئت امنا و خیرین، در دوره شیوع ویروس کرونا بیش از سه هزار بسته ارزاق و پوشاک و هزاران عدد از لوازم بهداشتی را میان نیازمندان توزیع کردند. این گروه و پایگاه بسیج مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه، کار خدمت رسانی به نیازمندان جدید و راستی آزمایی پرونده ها را انجام می دهند.

 

گروه جهادی شهید پاشاپور و بسیجیان مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) بسته ارزاق میان نیازمندان و به مناسبت شب های قدر نیز صدها پرس غذای گرم میان طبقات محروم جامعه در حاشیه شهر تهران توزیع می کنند.

 

همکاری گروه جهادی موج عفاف با ستاد کارآفرینی مسجد حضرت امیرالمومنین(ع)

 

گروه جهادی «موج عفاف» نیز به منظور پشتیبانی عینی و عملی از رونق تولید و برچیدن بساط موانع و با همکاری ستاد کارآفرینی، اقدام به تاسیس فروشگاه پوشاک زنانه کرد که درست در همسایگی این مسجد فعالیت دارد و زمینه اشتغال برای چندین خواهر را فراهم کرده و همه روزه از 10 صبح تا 19 فعال است، البته هنگام اقامه نماز جماعت در دو نوبت ظهر و شب، تعطیل می شود.

 

اهالی مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در اجرای طرح های مختلف ملی نیز بسیار موفق هستند به طوری که وقتی قرار شد مساجد در حوزه ارائه مشاوره های حقوقی و قضایی فعال تر شوند، واحد فرهنگی و پایگاه مقاومت بسیج مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) دست به کار شدند و از وجود هشت وکیل و حقوقدان استفاده کردند که شامل خانم نجاری و آقایان زارع، غروی، کاظمی، شیری، حسینی و شاه محمدی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر زهروی است. علاقمندان برای طرح سوالات خود می توانند به صورت حضوری یا تلفنی اقدام کنند.

 

 

 

 

 

شورای امر به معروف نیز به همت اهالی مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) در حوزه توصیه مردم به انجام حسنات و خیرات و برکات و کارهای نیک و نهی از زشتی ها فعال است که حجت الاسلام والمسلمین رضایی بر حسن اجرای فعالیت های این شورا نظارت دارد.

 

 

 

 

 

نقدپذیری کارگزاران مسجدی

 

شاید این همه خدمات به این دلیل موفق است که امام جماعت و کارگزاران مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) بر خود لازمی می دانند مرتبا از دیدگاه های سایر نمازگزاران و سایر گروه های مردم نسبت عملکرد خود آگاه شوند و به همین منظور علاقمندان می توانند از طریق شماره 09124888520 دیدگاه های خود را بدون ذکر نام، پیامک کنند. ضمن اینکه برای این دریافت دیدگاه ها اعم از انتقادات و پیشنهادها صندوقی در کنار در ورودی مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) نصب شده است.

 

داشتن چنین روحیه انتقادپذیری ریشه در دانش زیاد و بصیرت وسیع اهالی مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) است و به این منظور اهالی این مسجد علاوه بر داشتن برنامه ای برای مطالعه روزانه، در بیشتر مناسبت های مهم مذهبی و انقلابی و ملی، مسابقات کتاب خوانی برگزار می کنند که آخرین مورد برگزاری مسابقه ای به مناسبت ولادت امام زمان (عج) بر اساس کتاب آخرین سفیر آسمانی بود و به 313 نفر از برگزیدگان آن به قید قرعه، جوایز ارزشمندی اهدا شد.

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک به جبهه مقاومت مسجد برقرار مسجد امیرالمومنین ع فعالیت های مسجدی شهید پاشاپور گروه جهادی خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۶۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر

گروه جهادی شهید سلیمانی و گروه جهادی شهید کوچری در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی در محل پایگاه مقاومت بسیج اسوه کشوری شهید کوچری حضور یافتند و تعداد ۵۰ نفر از بیماران را به صورت رایگان ویزیت کردند.

شهروندخبرنگار ما این اقدام جهادی را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان غربی

 

بیشتر بخوانید:

گزارشی از اقدامات جهادی دانشجویان در مناطق محروم تربت جام + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است