Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@18:08:34 GMT

تصمیم عجیب ترکیه در خصوص ناوهواپیمابر

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۹۷۴۹

تصمیم عجیب ترکیه در خصوص ناوهواپیمابر

صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرده که قصد دارد جت سبک آموزشی و رزمی Hürjet را به ناوگان همراه ناو هواپیمابر سبک این کشور اضافه کند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، بعد از اخراج ترکیه از برنامه جنگنده اف 35 ، این کشور به دنبال گزینه های مختلفی برای تجهیز ناو هواپیمابر سبک TCG Anadolu رفت. این ناو در حال حاضر در مراحل نهایی آماده سازی قرار دارد و بنا به گفته برخی منابع در سال آینده میلادی به نیروی دریایی ترکیه تحویل داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بحث هایی که مدتی پیش در خصوص این شناور مطرح شد تجهیز آن با پرنده های بدون سرنشین شناسایی و تهاجمی بود که به نظر با موافقت کلی مسئولین بخش دفاعی ترکیه نیز رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید: تلاش ترکیه برای ساخت ناوهواپیمابر+جزییات

ولی حالا در یک حرکت عجیب ترکیه اعلام کرده است که قصد دارد هواپیمای جت آموزشی رزمی سبک Hürjet را نیز از روی این ناو به پرواز در بیاورد. این هواپیمای سبک که طرحی از طرف صنایع هوایی ترکیه است هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و البته به پرواز در آوردن و نشاندن موفق آن بر روی یک ناو هواپیمابر در اندازه های Anadolu چالش های زیادی را برای تیم طراحان ایجاد خواهد کرد.با توجه به نوع طراحی این ناو بایستی سیستم فلاخن برای به پرواز در آوردن این هواپیما و همچنین گیرنده های مخصوص برای نگاه داشتن آن در زمان فرود بر روی شناور نصب شود که این خود بخشی از چالش های مهندسی پیش روی این طرح هستند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ترکیه ناو هواپیمابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر عجیب پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه میهمان نساجی مازندران در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال است که نتیجه این تیم در دو بازی اخیر باعث تغییر نظر مشاوران ورزشی مالکان جدید باشگاه شده است.

بیشتر بخوانید: یحیی گل‌محمدی، دستیارش را به اوسمار ترجیح داد!

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که پیشنهاد تمدید قرارداد به سرمربی برزیلی را مطرح کرده بود حالا باید منتظر تصمیم‌گیری نهایی مالکان باشگاه در این خصوص باشد.

حذف این تیم با پذیرش شکست مقابل آلومینیوم اراک از رقابت‌های جام حذفی و تساوی بدون گل مقابل سپاهان اصفهان در لیگ برتر باعث شده تا نسبت به ادامه همکاری با آنها تردیدهای به وجود بیاید. از این رو مدیران باشگاه و همچنین مدیران تأثیرگذار در کنسرسیوم بانکی که عمده سهام باشگاه را خریداری کرده‌اند منتظر نتیجه بازی‌های پیش روی پرسپولیس در یکی دو هفته آینده هستند تا درباره ادامه همکاری با ویه‌را تصمیم‌گیری کنند.

سرمربی برزیلی سرخپوشان پایتخت هم قرار بود پیشنهاد نهایی به همراه برنامه‌های خود را پس از بازی با سپاهان به درویش ارائه دهد که هنوز این امر محقق نشده است.

باید دید آیا پرسپولیس موفق به کسب پیروزی مقابل نساجی مازندران و ادامه حضور در کورس قهرمانی با استقلال در فصل جاری لیگ برتر خواهد شد یا ویه‌را با هر نتیجه‌ای جز پیروزی باید بار دیگر با فشار منتقدان خود برای ادامه هدایت سرخپوشان روبرو شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229546 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • تصمیم عجیب بیلسا: دعوت بازیکن آماتور به تیم ملی!
  • تاخیر عجیب پرسپولیس در تمدید قرارداد با اوسمار
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل