Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: ما به جای اینکه از تجربه برجام استفاده کنیم و خاطیان محاکمه شوند، می‌بینیم که دو ماه مانده به انتخابات همان جریان مجدد فضای سیاسی کشور را به مذاکرات گره زده است.

محمدپور، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برخی مسائل حاکم بر فضای انتخاباتی کشور گفت: نه تنها امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بلکه در اسناد بالادستی همچون بند شانزدهم سیاست‌های کلی انتخابات، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های اطلاعاتی ازانجام هر گونه فعالیت‌های انتخاتی منع شده اند؛ اما امروز به این صورت عمل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود در برهه کنونی رسالتی که بر دوش جنبش دانشجویی قرار دارد این است که به پاسداری از قانون بپردازد نه اینکه در فضای ملتهب اقتصادی و سیاسی کشور به هر مسئله‌ای تن بدهیم.

وی به نقاط ضعف قانون انتخابات اشاره کرد و افزود: در مدت محدودی که برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تعیین شده طبیعی است که امثال آقای روحانی و کسانی که شعار‌های عوام پسندانه و پوپولیستی سر می‌دهند به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوند؛ بنابراین باید بستری فراهم شود تا در یک فضای عاقلانه و ساختاری به جای اشخاص، برنامه‌ها مطرح شوند و این نیازمند اصلاح ساختاری است.

محمدپور با اشاره به اینکه در سایه انفعال صدا و سیما تنور انتخابات در فضای مجازی و حداقل در سطح نخبگانی داغ شده است، افزود: صدا و سیما و رسانه‌های رسمی باید بستر گفتگو را در راستای افزایش مشارکت فراهم کنند، چون ابهامات و دیدگاه‌هایی که نسبت به حاکمیت و و ضعیت کشور به وجود آمده با تخاطب و دیالوگ حل می‌شوند؛ اما این فضا امروز در فضای مجازی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز برخی جریانات سیاسی در پی کاهش سطح مشارکت هستند تا به خیال خود کاندیدای مدنظرشان بیشترین آراء را کسب کند، اظهار داشت: در سال ۹۴ جمعی از دانشجویان نسبت به تبعات برجام ابراز دلواپسی کردند و امروز پس از گذشت چند سال نتایج این دلواپسی در کشور نمایان شده است با این وجود ما به جای اینکه از تجربه برجام استفاده کنیم و خاطیان محاکمه شوند، می‌بینیم که دو ماه مانده به انتخابات همان جریان مجدد فضای سیاسی کشور را به مذاکرات گره زده است.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با انتقاد از تعطیلی دو هفته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نیز روزنامه‌ها به مانند سال ۹۴ به نقل از تیم مذاکره کننده می‌نویسند که در حال تدوین سند هستیم، اما هیچ کس از محتوای این سند و از جمله مجلس اطلاعی ندارد؛ البته در شرایطی که نمایندگان باید یقه تیم مذاکره کننده را بگیرند تا از محتوای مذاکرات مطلع شوند؛ می‌بینیم که نمایندگان دو هفته به تعطیلات رفته‌اند؛ البته از مجلسی که نیمی از اعضای هیئت رئیسه آن در پی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری هستند نمی‌توان بیش از این انتظار داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دلواپسان برجام مذاکرات برجام انتخابات ریاست جمهوری تیم مذاکره کننده هسته ای دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی سیاسی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم