Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در تازه‌ترین درگیری میان نیرو‌های نظامی ترکیه و عناصر گروه موسوم به یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) در شمال سوریه 4 تن از عناصر این گروه کشته شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه؛ وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد: این درگیری روز جمعه در پی تیراندازی تروریست‌های ی پ گ- پ ک ک به منطقه عملیاتی ارتش ترکیه موسوم به منطقه عملیاتی چشمه صلح آغاز شد و نیرو‌های کوماندوی ارتش ترکیه در عملیاتی, 4 تن از عناصر این گروه را از پای در آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انفجار در نزدیکی کاروان نظامی ترکیه در شمال سوریه
انفجار بمب به هنگام عبور کاروان نظامی ترکیه در استان حلب در شمال سوریه موجب واژگونی یک خودروی زرهی و زخمی شدن یک سرباز ترکیه شد.
کاروان نظامی ارتش ترکیه شب گذشته (جمعه) هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای در منطقه «الباب» در شمال شرق استان حلب قرار گرفت.
به نوشته وبگاه العربی الجدید، در این انفجار یک خودروی نظامی واژگون و یک سرباز ترکیه زخمی شد. این منطقه در اشغال ارتش ترکیه و تروریست‌های «الجیش الوطنی» است.
هنوز به طور رسمی هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته اما فرماندهان ترکیه شبه نظامیان کرد سوریه را عامل این حمله می‌دانند، به خصوص اینکه در استان الحسکه درگیری‌های شدیدی میان کردها و تروریست‌های همسو با ترکیه جریان دارد.
در حال حاضر هزاران نیروی ارتش ترکیه در بخش‌هایی از استان ادلب، حلب، الرقه و الحسکه در شمال و شمال شرق سوریه مستقر هستند. نیروهایی که دولت سوریه آن‌ها را اشغالگر می‌داند و بارها در نامه به سازمان ملل و شورای امنیت به حضور این نیروها اعتراض کرده است.

ترکیه ساخت یک ایست نظامی در غرب ادلب را آغاز می کند
خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد که نیروهای ترکیه در حال ساخت یک ایست نظامی در منطقه الزیادیه در جسر الشغور واقع در غرب ادلب هستند.
در همین راستا، خبرگزاری "سانا" روز گذشته از زخمی شدن شماری از نظامیان ارتش ترکیه و مزدورانشان در یک انفجار خبر داد. این انفجار کاروان آنها را در منطقه الباب هدف گرفت. ارتش ترکیه به همراه مزدورانشان از گروههای تروریست منطقه الباب را تحت کنترل دارند.
"سانا" آورده است که درگیری ها میان مزدوران تروریست ارتش ترکیه با یکدیگر در مناطق تحت کنترل اشغالگران ترکیه در حومه حلب افزایش یافته است و هر ازگاهی عناصری از دو طرف ترور می شوند. در 15 ماه جاری یکی از تروریست های "شرطه عفرین" در منطقه الباب ترور شد. دو ساعت پیش از آن نیز یکی از تروریستهای "نیروی پلیس و امنیتی عمومی" در همین شهر نیز کشته شده بود.

شمار نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری به 14 نفر رسید
شمار نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سوریه به 14 نفر رسید.
به گزارش  شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، حموده صباغ رئیس مجلس سوریه گفت مجلس دو نامه از دادگاه عالی قانون اساسی دریافت کرده است که دو نفر دیگر درخواست کرده اند برای سمت ریاست جمهوری این کشور نامزد شوند. بدین ترتیب شمار نامزد‌های ریاست جمهوری به 14 نفر رسیده است.
احمد القصاب و محمد یوسف رمضان، دو نفر جدیدی هستند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده اند.
ثبت نام نامزد‌ها از دوشنبه گذشته آغاز شده است و تا چهارشنبه این هفته ادامه خواهد یافت.
انتخابات ریاست جمهوری سوریه پنجم خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه انتخابات ریاست جمهوری ارتش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل