Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@23:08:22 GMT

کاهش محسوس سفرها از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۴۶۶۰

کاهش محسوس سفرها از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد

تین نیوز

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با اشاره به کاهش محسوس سفرها گفت: محدودیت‌های کرونایی در پایانه‌های مسافربری مشهد تشدید می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جلال قربانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی شهر مشهد و اقدامات مدیریت شهری برای اعمال محدودیت‌ها در حوزه حمل‌ونقل عمومی، در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ جان شهروندان، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری مشهد تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: درحال حاضر به دلیل اعمال محدودیت‌های تردد بین شهری و شرایط ماه رمضان، حجم مسافرت‌ها از طریق پایانه‌های مسافربری کاهش محسوسی داشته اما با این حال نظارت و پایش مسافران افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: بر همین اساس برای رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی اقداماتی از قبیل محصور نمودن صندلی‌های استقرار مسافرین، استقرار دستگاه‌های ضدعفونی کننده و اطلاع رسانی مستمر به صورت صوتی و از طریق تابلوها و نمایشگرها برای مسافرین و زائرین انجام شده است .

قربانی خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت فیزیکی و انتظامات در درب‌های ورودی از ورود افراد بدون ماسک به ساختمان پایانه‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین مسافرین در هنگام ورود به پایانه پایش شده و نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مسافرین تذکرات لازم ارائه و از بروز اجتماعات و تجمع افراد جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند توصیه ما در این شرایط خودداری مردم از سفر است اما با این حال با اجرای فروش بلیت اینترنتی گامی موثر در کاهش ازدحام در پایانه‌های مسافربری برداشته و اجرایی کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: همچنین محل استقرار مسافرین و شهروندان در سالن‌های انتظار، گیت‌های کنترل تردد، صندلی‌های محل استقرار مسافرین، جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافرین و سرویس‌های بهداشتی روزانه در چند نوبت ضدعفونی می‌شود .

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد قربانی اضافه کرد: تا کنون برای حفظ سلامت کارکنان پایانه‌ها در چند نوبت تست پی‌سی‌آر از کلیه کارکنان انجام شده است. ازمسافران درخواست می‌شود در صورت مشاهده مشکل و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌ها موضوعات خود را از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۰۰۰۶ به این سازمان گزارش کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شهرداری مشهد پایانه های مسافربری شهرداری مشهد پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه عرضه و حمل دارو به‌صورت آزمایشی به مدت ۶ ماه در یکی از استان ها اجرایی خواهد شد، گفت: فعالیت سکوهای اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، سید حیدر محمدی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکوهای اینترنتی، اظهارکرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکوهای اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، اظهار کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکوها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌ هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکوهای اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکوهای مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه داروهای خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته وی مجوز فعالیت سکوهای اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،  دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکوهای متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت(سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکوها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکوها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکوهای اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی