Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، «نصراله آبادیان» با اشاره به اینکه برنامه اجرایی که از طرف پایگاه ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) ابلاغ شده است، افزود: چهار کیلومتر از خیابان ولی عصر (عج) در محدوده این منطقه واقع شده و برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت کالبدی و محیطی در این خیابان حد فاصل چهارراه معز السلطان تا پل امیر بهادر آغاز و عملیات اجرایی آن با تسهیلگری شهرداری منطقه ۱۱ در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان گفت: این عملیات شامل حذف زوائد بصری، شستشو، رنگ آمیزی و همچنین پیرایش است که با مذاکره های چهره به چهره و شرح این پروژه، اهداف و نتایج حاصله از آن به مالکین، کسبه و ذی نفعان نسبت به آگاه سازی و بیان اهمیت آن به مردم اقدام شد.

شهردار منطقه ۱۱ با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی در اجرای حذف زوائد بصری بیان کرد: در صورت عدم همکاری مالکین برای جمع آوری زوائد بصری اعم از کولر، تابلو، میله، لوله و ...از روی بالکن ها و نمای ساختمان اخطارهایی در ۳ مرحله برای آنان ابلاغ خواهد شد و پس از سومین اخطار شهرداری منطقه اقدام به حذف زوائد می کند.

وی از انتخاب ۵ ملک واجد ارزش میراثی و تاریخی در محور خیابان ولی عصر (عج) نبش خیابان های مافی، قزوین، مدرس و معز السلطان برای پیرایش خبر داد و گفت: پس از گفتگوهایی که با مالکین داشتیم هم اکنون تفاهم نامه ای با آنان منعقد شده است که با امضای مالک عملیات پیرایش توسط شهرداری آغاز خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱، جمع آوری تابلوهای متفرقه و فرسوده  از ۱۱۰ واحد صنفی با اجرای طرح یکسان مطابق طرح ابلاغی پایگاه ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) به زودی انجام خواهد شد که در این طرح نیز شهرداری منطقه ۵۰ درصد از هزینه های تعویض و نصب تابلو را با مالکین مشارکت می کند.

 ویژه برنامه های هفته ملی سلامت در منطقه۱۴ 

همچنین «کامبیز مصطفی پور» شهردار منطقه۱۴ از اجرای ویژه برنامه های هفته ملی سلامت در دارالمومنین تهران تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر داد.

وی با بیان اینکه هفته ملی سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن هم افزایی، در جهت دهی برنامه های حوزه سلامت و بهبود وارتقاء سلامت شهروندان گام برداریم، افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا و اهمیت سلامت در همه ابعاد بیش از هر زمان دیگری، تقدیر از  کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت، مراکز، افراد شاخص و سازمانهای مردم نهاد مرتبط با حوزه سلامت شهروندان در اولویت برنامه هاست.

وی اظهار داشت: اداره سلامت منطقه با مشارکت کانون های اجتماع محور، خانه های سلامت و فضاهای مختلف فرهنگی و آموزشی، برنامه هایی چون انتشار کلیپ های آموزشی، طرح های گرافیکی، تولیدات محتوایی هفته سلامت، توزیع لوح فشرده و انتشار مجموعه کلیپ های "طرح اگه از من میشنوی" ویژه کانون ها سالمندان برگزار می کند.

شهردار منطقه همچنین از برگزاری وبینارهای تخصصی با موضوعات سلامت محور، اجرای مسابقات مختلف، تقدیراز دبیران محله ای، برگزاری مراسم افتتاحیه سرای محله مناسب سازی شده، افتتاح برنامه مزرعه سالمندی و ... به عنوان برنامه های هفته سلامت در منطقه۱۴ نام برد.

برگزاری نخستین دوره مسابقات گزارشگری ورزشی ویژه بانوان در منطقه ۱۵

«اکبر مختاری» معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ از برگزاری نخستین دوره مسابقات گزارشگری ورزشی ویژه بانوان به میزبانی منطقه ۱۵ خبر داد.

وی گفت: نخستین دوره مسابقات گزارشگری ورزشی ویژه بانوان همزمان با ماه مبارک رمضان با عنوان «طور» که مخفف شعار طهران، ورزش، رمضان است با استقبال بسیار خوب از مناطق ۲۲ گانه تهران به میزبانی منطقه ۱۵ در حال برگزاری است.

به گفته وی، در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان به صورت مجازی با ارسال کلیپ از گزارش خود از یک رویداد یا مسابقه ورزشی در سه رشته انتخابی، فوتبال، بسکتبال و والیبال به رقابت خواهند پرداخت.  

مختاری اضافه کرد: هدف از برگزاری این رقابتها  ایجاد شور ونشاط بین شهروندان وترغیب شهروندان به کسب دانش در خصوص رشته  های مختلف ورزشی است.

وی ادامه داد: داوری بخش گزارشگری توسط مربی پیشکسوت فوتبال علی خسروی انجام می شود و در بخش اصطلاحات تخصصی هر رشته نیز داوران کارشناس تخصصی از همان رشته ورزشی حضور دارند.

طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ پاکبانان شمال تهران آغاز شد 

«سید عباس سجادی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه یک طرح واکسیناسیون پاکبانان شهرداری منطقه یک با همکاری شبکه بهداشت و درمان شمیرانات در هفته سلامت آغاز و واکسن کووید ۱۹ به آنها در حال تزریق است.  
 
وی اظهار داشت: همزمان با هفته ملی سلامت سال ۱۴۰۰، که از اول الی ۷ اردیبهشت ماه با شعار " ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر "، در حال برگزاری است با در نظر گرفتن محدودیت های موجود به دلیل شرایط کرونایی، ارایه خدمات و اجرای ویژه برنامه ها در حوزه ی سلامت شهرداری منطقه یک با رعایت دستورالعمل ها، فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمع محوری توسط خانه های سلامت به عموم شهروندان ارایه می شود.

وی افزود: اداره سلامت شهرداری منطقه یک ضمن اجرای طرح ویژه واکسیناسیون پاکبانان و افتتاح مرکز کال سنتر سالمندی (پاسخگویی به سوالات سالمندان)، برنامه هایی نظیر تولید و انتشار محتواهای آموزشی جذاب با موضوع خود مراقبتی، تقدیر از مدافعان سلامت، تقدیر از برگزیدگان طرح همگام سلامت، ۳ وبینار آموزشی و تهیه و توزیع اقلام ضروری به خانواده های نیازمند دارای معلول را در سطح این منطقه برگزار می کند.

اجرای ده ها برنامه سلامت محور برای شهروندان شمال شرق تهران 

«محمد خادمی» معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ از برگزاری برنامه های سلامت محور در ۲ بخش مجازی و اجرایی همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت خبر داد.  

وی با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت یک تا ۷ اردیبهشت ماه جاری گفت: برنامه های هفته سلامت با شعار " ساختن جهانی عادلانه تر و سالمتر" و با هدف توسعه فرهنگ سلامت و اطلاع رسانی در راستای ارتقا سلامت شهر و شهروندان در دو قالب مجازی و اجرایی برای شهروندان این منطقه برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری مسابقه داستان نیمه تمام با هدف افزایش مهارتهای شناختی در کودکان و نوجوانان  ۸ تا ۱۸ سال و تعامل خانواده با فرزندان، برگزاری حداقل یک وبینار تخصصی در حوزه سلامت  و برگزاری حداقل یک کلاس آموزشی مجازی در محلات ۲۰ گانه، در هفته سلامت خبرداد.  

معاون اموراجتماعی و فرهنگی این منطقه  در ادامه از راه اندازی مجدد مرکز فرآموز در هفته سلامت داد و گفت: مرکز فراموز منطقه ۴ به منظور رشد مهارتها و توانمندی کودکان و نوجوانان با همکاری مربیان مجرب، کار آزموده و آشنا با مباحث روانشناسی و مهارت های رفتار با کودکان پس از ۳ سال وقفه کار خود را آغاز کرد.  

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ به اجرای پایش سلامت رانندگان شرکت اتوبوسرانی اشاره کرد و افزود: غربالگری و اهدا بسته بهداشتی به رانندگان شرکت اتوبوسرانی از دیگر برنامه های هفته سلامت در طرح پایش سلامت رانندگان این شرکت است.

بررسی تغییر پهنه خیابان دماوند در کمیسیون ماده ۵

«کلام الله نظری»، معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۳ طرح تغییر پهنه بخش هایی از خیابان دماوند که دارای بافت فرسوده و متروکه های باقیمانده از کارخانجات قدیمی است برای ترغیب مالکان به ساخت در کمیسیون ماده ۵ مطرح و تصویب می شود.

وی درباره موضوع تغییر پهنه و جبران عقب ماندگی در رشد و توسعه این محور گفت: در بخشی از محور دماوند با توجه به وجود بافت فرسوده و متروکه و نقاط ناایمنی که از کارخانه های قدیمی در آن ایجاد شده لزوم تغییر پهنه از S به M وجود دارد. چرا که مالکان در پهنه S راغب به ساخت نیستند.

وی افزود: شرکت مشاور از سال ۹۵ در حال بررسی این موضوع است و طرح پیشنهادی این شرکت پس از رفع ایرادها مجددا به اداره کل طرح های شهری ارجاع شد تا از آنجا به کمیسیون ماده ۵ ارائه شود و در این کمیسیون تصویب و تصمیم مقتضی در رابطه با محور دماوند ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه محور دماوند بین چند منطقه مشترک است و مناطق ۸-۴-۷-۱۳ و ۱۲ درگیر این معضل در این محور هستند و املاک آن نیز پلاک هایی بزرگی است، افزود: ادامه داد: حدود پنج ماه از ارائه گزارش نهایی شرکت مشاور به اداره کل طرح های شهری می گذرد و قرار شد که این طرح به زودی و در سال جاری در کمیسیون ماده پنج مطرح و تصویب شود.

برچسب‌ها شهرداری منطقه یازده تهران مدیریت شهری خیابان ولیعصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت شهری خیابان ولیعصر مدیریت شهری خیابان ولیعصر اخبار کنکور اجتماعی و فرهنگی برنامه های هفته خیابان ولی عصر هفته ملی سلامت شهرداری منطقه کمیسیون ماده شهردار منطقه تغییر پهنه هفته سلامت برنامه ها منطقه ۱۵ منطقه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت

 

محمدرضا بهشتی منفرد فیلمساز، عکاس و عضو هیئت انتخاب بخش فیلم‌های مستند درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره فیلم اقوام ایرانی گفت: تعدادی از فیلم‌هایی که به جشنواره ارسال شد سطح پایینی داشتند، اما تعدادی نیز باکیفیت بودند و برای نمایش انتخاب شدند. خیلی از فیلم‌ها نیز در سطح متوسط بودند و ازنظر فنی اختلاف کیفی چندانی با هم نداشتند. در این شرایط موضوع فیلم‌ها می‌توانست برای انتخاب نهایی تعیین‌کننده باشد. فیلم‌های خیلی خوبی داشتیم که با خلاقیت با موضوع برخورد کرده بودند، اما به نسبت فیلم‌های متوسط و ضعیف این نوع فیلم‌های خلاقانه همیشه کمتر است.

او درباره موضوعاتی که بیشتر مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته بود گفت: مسائل زیست بومی و محیط زیستی بسیار زیاد مورد توجه قرار گرفته بود و همچنین نمایش آداب و رسوم و آیین اقوام هم در فیلم‌ها زیاد دیده می‌شد. در تعدادی از فیلم‌ها نیز به مسائل اجتماعی که مختص یک منطقه و مرتبط با جغرافیای آن منطقه است پرداخته بودند، مانند فیلم‌هایی که درباره کولبر‌ها داشتیم.

این فیلمساز با بیان این که برخی از فیلم‌ها پژوهش خوبی نداشتند، افزود: در یک جشنواره موضوعی، تکنیک و مسائل فنی در مرحله بعدی انتخاب قرار دارد و ابتدا پژوهشی که در رابطه با یک موضوع انجام شده است مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل در مرحله انتخاب آثار اگر فیلمی ازنظر تکنیکی چندان قوی نبود، اما نگاه خوبی به موضوع داشت، بیشتر مورد توجه ما قرار می‌گرفت. درمجموع پژوهش نامناسب و پرداخت سطحی به موضوع اقوام در تعدادی از فیلم‌های متقاضی دیده می‌شد.

بهشتی منفرد درباره تأثیر فیلم مستند بر رفع مشکلات یک منطقه گفت: وقتی فیلمساز ویژگی‌های یک منطقه یا مشکلی را نشان می‌دهد، بیننده با مسائلی که در آن منطقه اتفاق می‌افتد آشنا می‌شود، اما این که آیا با ساخت و نمایش این فیلم مشکلات و مسائل مردم آن منطقه حل می‌شود، در زمان تولید پروژه مشخص نیست. رسالت فیلم این است که هم مردم را در جریان مسائل یک منطقه قرار دهد و هم باعث شود مسئولان با دیدن آن در رفع مشکلات تلاش کنند. به نظرم این مسئله بیشتر به جشنواره‌هایی که این فیلم‌ها را نمایش می‌دهند برمی‌گردد. اگر فیلم‌ها برای کارشناسان و مسئولان مربوطه نمایش داده شود، شاید بتواند در رفع مشکلات مردم منطقه مؤثر باشد.

این فیلمساز افزود: قطعاً جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی باید با قدرت و کیفیت مناسب برگزار شود. اگر دعوت از فیلمسازان و جلب مخاطبان به‌خوبی انجام شود و اهل فن و کسانی که دغدغه دارند از این جشنواره استقبال کنند و فیلم‌ها را ببینند، نشان‌دهنده این است که برگزارکنندگان در کار خود موفق بوده‌اند. مهم‌ترین مسئله در برگزاری یک جشنواره تداوم آن است و با برگزاری یک یا دو دوره هیچ اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. ما پیش‌ازاین جشنواره‌های خوبی داشتیم که پس از چند دوره تعطیل شدند، اما استمرار جشنواره می‌تواند تأثیرات عمیق‌تری روی موضوعات مدنظر داشته باشد. اگر یک جشنواره تداوم داشته باشد و در سطح کیفی خوبی برگزار شود می‌تواند در تولید فیلم‌های مرتبط با آن موضوع خاص مفید واقع شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت