Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:37:53 GMT

برداشت برگ سبز چای در شمال کشور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۷۲۸۰

برداشت برگ سبز چای در شمال کشور آغاز شد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور گفت: برداشت برگ سبز چای روز گذشته به صورت رسمی از باغ‌های چای کومله شهرستان لنگرود آغاز شد.

او افزود: ۵۰ هزار خانوار چایکار استان‌های گیلان و مازندران، این هفته برداشت برگ سبز چای را در ۲۵ هزار هکتار باغ خود آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای ادامه داد: در صورت شرایط آب و هوایی مناسب، پیش بینی می‌شود چایکاران شمال کشور امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت کنند.

جهانساز با اشاره به عقد قرارداد ۱۴۰ کارخانه چایسازی تاکنون با این سازمان اظهار داشت: در یک هفته گذشته صاحبان کارخانه‌های چایسازی برای خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران اعلام آمادگی کرده و هر روز به تعداد کارخانه‌ها برای عقد قرارداد اضافه می‌شود.

او با اشاره به پرداخت ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و کارخانه داران از صندوق توسعه صنعت چای و بانک‌ها یادآور شد: این تسهیلات برای خرید ماشین آلات و یا احیاء باغ‌های چای به کارخانه داران و چایکاران پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد پیش بینی می‌شود امسال ۳۳ هزار تن چای خشک تولید شود که در مقایسه با پارسال حدود ۱۰ درصد بیشتر است.

سال گذشته ۱۲۹ هزار تن برگ سبز چای از باغ‌های چای گیلان و مازندران برداشت و ۳۰ هزار تن چای خشک در کارخانه‌های چای شمال کشور تولید شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برگ سبز چای سازمان چای چایکاران شمال برگ سبز چای هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است