Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به وظایف کاندیدا و طرفداران آنها در انتخابات بر ضرورت میزهای اندیشه در مساجد، حوزه های علمیه و محافل سیاسی برای معرفی کاندیدای اصلح تاکید کرد.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا:  انتخابات ریاست جمهوری همواره یکی از نقاط عطف در نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود  و مشارکت مردم در این انتخابات نقش محوری ایفا می کند در این میان فعالیت احزاب و گروههای سیاسی در معرفی کاندیدای اصلح و مطلوب می تواند مردم را در انتخاب فرد مطلوب هدایت کند ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای احزاب و گروههای سیاسی است تا بتوانند کاندیدای مورد نظر خود را با توجه به معیارهای تعهد، دین داری و تخصص محک زده و با تاکید بر منویات رهبر انقلاب در انتخاب کاندیدا فرد شایسته را به مردم معرفی کنند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت در مورد استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در ایجاد وحدت و همگرایی میان اقشار و گروه های سیاسی به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماه مبارک رمضان را چگونه توصیف می کنید؟

ماه مبارک رمضان را از ابعاد گوناگون باید مورد تحلیل قرار دهیم، یکی اینکه ابتدا خدای متعال ماه مبارک رمضان را یک ماه ویژه معرفی کرده است به طوری که معصوم می گوید فقط کلمه رمضان را به کار نبرید بلکه مبارک را نیز در کنار رمضان به کار ببرید و بگویید رمضان مبارک.

 

در ماه مبارک رمضان است که ماه نزول قرآن و سوره قدر و اولین رویارویی پیامبر با مشرکان است. معراج در ماه رمضان رخ داده است و شب های احیا در این ماه برگزار می شود که به طور کلی در یک برنامه جامع حتما دستاوردهای فردی و اجتماعی، سیاسی بسیاری دارد.

 

ویژگی های ماه مبارک رمضان را توضیح بفرمایید؟

روزه گیران به طور کلی یک برنامه یک ماهه را در ماه رمضان دنبال می کنند و باید حتما اثرات معنوی بر روی فرد و جامعه را بررسی کنیم. در ماه مبارک رمضان نزاع و درگیری کمتر است، اختلافات کم می شود و نزاع های فردی و جمعی به برکت این ماه کاهش می یابد. ماه رمضان وقار، منزلت و جایگاه رفیعی دارد و بر مردم نیز اثرگذار است.

 

ماه رمضان چه تاثیری بر روی نگاه افراد بر مسائل سیاسی دارد؟

نسبت به مسایل سیاسی در ماه مبارک رمضان به طور کلی هر کسی که می خواهد تحلیل یا گفتاری را ارایه دهد در این ماه مراعات می کند که به سمت تهمت، تحقیر و توهین نرود.

 

نگاه احزاب به انتخابات در کشور چگونه است؟

موضوع انتخابات در کشور ما موضوع دیگری است و مشکل اینجاست که ما احزاب قوی و نیرومند نداریم که در طول ماه و سال مشغول فعالیت باشند. در فصل انتخابات شروع به فعالیت می کنند که به صورت یک موج سخنان و بحث های خود را ارایه می دهند و موجی و فصلی شدن انتخابات اثرات منفی بر جای می گذارد زیرا بسیاری از افراد بی دلیل و منطق و مدرک صحبت می کنند و به شایعات بها می دهند؛ به طور مثال اکنون می گویند 55 نفر آماده اند تا برای داوطلبی ریاست جمهوری اقدام کنند در حالی که بسیاری از افراد که نام آنها برده می شود، می گویند ما داوطلب نیستیم یعنی در جامعه کاسه های داغ تر از آش وجود دارند.

 

احزاب با چه نوع نگرشی باید وارد انتخابات شوند؟

 باید کار دیگری در مورد انتخابات انجام دهیم ابتدا اینکه احزاب را قوی و نیرومند کنیم و حداقل 5 حزب قوی که در طول سال به مسایل مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی مسلط بوده و فعالیت می کنند، داشته باشیم.

 

نکته دیگر اینکه تمام سخنانی که در مورد انتخابات گفته می شود، معمولا فردی است و ما میزگرد یا میز اندیشه نداریم که 10 نفر دور آن بنشینند و بگویند چه باید بکنند و چه کسی که داوطلب است و یا طرفداران آن چه وظایفی بر عهده دارند. ما باید به ضرورت میزهای اندیشه ای در دانشگاه ها، حوزه ها و محافل سیاسی و حتی در مساجد داشته باشیم.

انتخابات از چند جهت بررسی می شود؟

انتخابات از دو جهت بررسی می شود، یکی از سوی کاندیدا و دیگری از سوی شرکت کنندگان. اکنون باید نسبت به شرکت کنندگان بیشتر اهتمام داشته باشیم تا با نارضایتی هایی که در جامعه وجود دارد، واقعا نسبت به این موضوع تفکر کنند که نمی شود تورم به این اندازه برسد و تمامی قیمت ها به این میزان افزایش  یابد. در این شرایط باید وحدت، انصاف و تعاون را به کار ببریم و امیدواریم این ماه مبارک مخصوصا شب های احیا قدری ما را متنبه کند تا ما کاسه داغ تر از آش نشویم و به اخلاق و قانون توجه کنیم و بدانیم که انتخابات 1400 جدید نیست و سالهای پس از پیروزی انقلاب انتخابات های متعددی را پست سر گذاشتیم و در طول چند عمر پر برکت نظام اسلامی  چندین بار انتخابات پرشور برگزار کردیم  و یکی از آنها انتخابات 1400 است. امیدواریم با سربلندی، مردم در این انتخابات شرکت کنند و شاهد انتخاب فرد شایسته و مورد قبول مردم باشیم و پس از انتخاب فرد با اکثریت آراء همه با وحدت و همدلی رییس جمهور منتخب را حمایت و کمک کنیم.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: میز اندیشه احزاب مساجد ماه مبارک رمضان ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود که از بین ۱۱ کاندیدایی که برای احراز پست ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند تاکنون سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در انتخابات به تایید رسیده است.

افشین چگینی، یوسف بهتری، حمیدرضا پارسی منش، یوسف جاویدان، محمد عسگری و جاسم منوچهری ۶ کاندیدایی هستند که سوابق مدیریتی آن‌ها توسط وزارت ورزش به تایید رسیده و برای شرکت در مجمع انتخابات منتظر تایید نهایی از سوی نهاد‌های ذی صلاح وزارت ورزش هستند.

مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در حالی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود که انتخابات این فدراسیون در ابتدا قرار بود ۷ بهمن ۱۴۰۲ و سپس ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شود که به تعویق افتاد.

مجید زارعیان در حال حاضر سرپرستی این فدراسیون را تا زمان برگزاری انتخابات برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم