Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:10:36 GMT

روستا‌های قرآنی همدان تجلیل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۷۴۲۶

روستا‌های قرآنی همدان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به فراخوان کشوری شناسایی روستا‌های قرآنی گفت: در این فراخوان موارد مختلفی همچون وجود طلبه در روستا، تعداد شهدای روستا، تعداد ایثارگران و برگزاری جلسات مختلف قرآن آمده است.

احسانی افزود: بنا داریم در ماه مبارک رمضان این فراخوان را کمی از حالت رسمی خارج کنیم چراکه روستا‌های بسیاری در استان داریم که با وجود کم بودن شهدای روستا و یا کم بودن تعداد مسجد فعالیت‌های قرآنی شاخصی بدون حمایت از ارگان خاصی به صورت مردمی انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: به کمک استانداری از دهیاران روستا‌ها خواسته‌ایم که روستا‌هایی که با وجود کم بودن مسجد، حسینه و یا ... فعالیت‌های قرآنی مثمر ثمری داشته و توانسته‌اند قاریان و حافظان خوبی تربیت کنند را به ما معرفی کنند تا در ماه مبارک رمضان بتوانیم این روستا‌ها را به مردم معرفی و از آن‌ها تجلیل کنیم.

احسانی تأکید کرد: هر یک از شهرستان‌های استان همدان بیش از یک روستای قرآنی شاخص دارند که توانسته فعالیت‌های خوبی در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی انجام دهد، بنابراین پیش بینی می‌کنیم بیش از ۳۰ روستا در این زمینه فعال باشند که تقریبا از ۱۴ مورد از این روستا‌ها تجلیل خواهد شد.

او  به اهداف شناسایی روستا‌های قرآنی استان اشاره کرد و گفت: با شناسایی و تجلیل از این روستا‌ها ضمن حمایت و تشویق آن‌ها و ایجاد انگیزه برای فعالیت بهتر، انگیزه لازم برای سایر روستا‌ها نیز فراهم می‌شود تا در این راستای ترویج فرهنگ قرآنی گام بردارند.

احسانی تأکید کرد: برخی روستا‌های استان همچون روستای دستجرد در کبودرآهنگ شاید آیتم‌های مورد نظر فراخوان کشوری را نداشته باشد، اما فعالیت‌های قرآنی بسیار خوبی بدون حمایت از ارگان خاص به صورت مردمی انجام داده و توانسته اساتید، حافطان و قاریان خوبی تربیت و تحویل جامعه دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان یادآور شد: امیدواریم هر ساله در ماه مبارک رمضان با همکاری فعالان قرآنی استان بتوانیم روستا‌های قرآنی را شناسایی و از آن‌ها تجلیل کنیم.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارشاد اسلامی قرآن روستا های قرآنی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، جلیل دارا در حاشیه برگزاری اکسپو ۲۰۲۴ و در بازدید از غرفه این استان، گفت: در استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعال کردن ۶ زنجیره فرعی و دو زنجیره اصلی کشمش و سفال وجود دارد که به دلیل کیفیت و اقبالی که در بازار جهانی دارند تقویت کننده مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند.

او افزود: خوشبختانه بر اساس گزارشات استان همدان رشد کالا‌هایی از این استان که در طبقه‌بندی زنجیره ارزش قرار دارند رو‌به بالا است که امیدواریم با سیاست‌گذاری وزارت کشور در سال جدید و شعار سال که مزین به جهش تولید و مشارکت مردم است شاهد حضور مردم در افزایش تولیدات و صادرات بیشتر باشیم.

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور، تاکید کرد: به طور قطع برکات خوبی از جهت اشتغال، تولید و درآمدزایی از مسیر مبادلات تجاری متمرکز بر محصولات دارای زنجیره ارزش این استان که شامل کشمش، سفال، چرم، گیاهان دارویی، مبل‌و‌منبت، سنگ‌های قیمتی و پوشاک است برای این استان رقم می‌خورد.

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • تجلیل از مربیان قرآنی جامعة القرآن خردسالان همدان
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید