Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:24:31 GMT

پد بالگرد اطفای حریق در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۹۸۱۷۵

پد بالگرد اطفای حریق در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد

غلام حسین حکمتیان اصل روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زیرساخت مهم در منطقه فیروزآباد شهرستان بویراحمد ایجاد و برای همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد قابل استفاده است.

وی عنوان کرد: این طرح شامل پدبالگرد، ساختمان پایگاه اطفای حریق و منبع ذخیره آب با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکمتیان اصل ابراز داشت: برای احداث دیوارچینی وآشیانه بالگرد درفاز دوم این طرح ۳۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از خسارت های آتش سوزی در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سخت گذر بودن مناطق محل وقوع حریق و طولانی شدن زمان مهار آتش صورت می گیرد ابراز امیدواری کرد: با استفاده از پد اطفای حریق وسعت آتش سوزی ها به طور چشمگیری در استان کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تعمیر و آماده سازی ۱۹۲ دستگاه دمنده برای کمک به مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان خبر داد.

وی با بیان اینکه مهار آتش سوزی با سرشاخه های درختان نیز باعث طولانی شدن زمان مهار آتش و سختی کار امدادگران می شود استفاده از این تجهیزات را راهکاری گرهگشا برای حفاظت از جنگل ها و مراتع استان دانست.

حکمتیان اصل تشکیل گروه های واکنش سریع مهار آتش سوزی،تامین خودرو برای انتقال نیروها به محل آتش سوزی،تامین تجهیزات انفرادی امدادگران،شناسایی افراد با استعداد برای کمک به منابع طبیعی به عنوان دیده بان، شناسایی مناطق مستعد آتش سوزی، برپایی مانور برای محک میزان آمادگی نیروها و برپایی دوره های آموزشی از اقدام های انجام شده برای به حداقل رساندن خسارت های آتش سوزی ها در جنگل و مراتع استان است.

حکمتیان اصل افزود:عواملی مانند آتش زدن پسماندهای مزارع کشاورزی از جمله عوامل غیر عمدی وقوع آتش سوزی ها در جنگل ها ومراتع است که نیازمند آگاهی بخشی به بهره برداران درباره عواقب آن است.

وی افزود: آتش سوزی به دلیل روشن کردن آتش از سوی چوپان ها و گردشگران از دیگر عوامل آن آتش سوزی هاست که نیازمند فرهنگ سازی از سوی رسانه های ارتباط جمعی است.

حکمتیان اصل با یادآوری اینکه برخی سودجویان برای تصرف منابع ملی اقدام به آتش زدن عرصه های ملی می کنند افزود: شناسایی و برخورد جدی با این افراد نیاز دیگری برای صیانت از جنگل ها و مراتع است.

پارسال یکهزار و۸۵۰ هکتار از جنگل ها ومراتع کهگیلویه وبویراحمد بر اثر آتش سوزی ها خسارت دیدند/

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل است.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.


 

برچسب‌ها جنگل کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگل کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا جنگل کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا منابع طبیعی اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد حکمتیان اصل آتش سوزی ها جنگل ها مهار آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۹۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد؛ ظهر امروز جمعه پرسنل سازمان طی تماس با سامانه ۱۲۵ سریعا جهت اطفا حریق یک باب مغازه به چهارراه دروازه فارسان اعزام شدند.

شدت حریق باعث فراخوان نیرو‌های کمکی شد و نهایتا حریق که ساختمان‌های مجاور را نیز تهدید می‌کرد، اطفا شد.

بیشتر بخوانید

مهار آتش سوزی تعمیرگاه در فناوران شهرکرد

انفجار شدید باعث تخریب بخشی از این ساختمان شده بود.

علت این حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام