Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@03:38:50 GMT

توسعه صنعت خودروی کشور امیدوار کننده است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۱۹۷

توسعه صنعت خودروی کشور امیدوار کننده است

شریعتی در جمع مدیران گروه خودروسازی سایپا گفت: درک می کنیم که تحریم های ظالمانه ، صنعت خودروسازی کشور را با موانع زیادی مواجه کرده اما این شرایط ناعادلانه نمی تواند مجوزی برای چشم پوشی از حقوق شهروندان باشد.

به گزارش ایران اکونومیست-غلامرضا شریعتی، در بازدید از گروه خودروسازی سایپا به دستاوردهای این مجموعه صنعتی در طراحی پلتفرم های جدید و ارایه محصولات متنوع اشاره کرد و گفت: رشد و توسعه در شرکت سایپا شتاب گرفته که مرهون تلاش بی وقفه همه مهندسان و متخصصان برای تولید و ارائه محصولات جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شریعتی صنعت خودرو را بخش غیر قابل انکار در زندگی مردم توصیف کرد و گفت: سازمان استاندارد به عنوان نهادی حاکمیتی باید درکنار حمایت از تولید ملی، حقوق مردم را استیفا و از آن صیانت کند.
وی، تصریح کرد: موظف هستیم تا علاوه بر حفظ و رعایت حقوق مردم و شهروندان، نقش خود را به‌عنوان حامی تولید با هدف تحقق شعار سال مبنی بر پشتیبانی و مانع‌زدایی به خوبی ایفا کنیم.
رییس سازمان ملی استاندارد، هدف از تصویب استانداردهای ۸۵ گانه مطابق با استانداردهای روز اروپا را حفظ حقوق مردم و تولیدکننده دانست و گفت: گروه خودروسازی سایپا زودتر از مهلت تعیین شده توانست این مقررات را در تولیدات خود پیاده کند که منتج به خروج پراید از خط تولید پیش از مهلت تعیین شد.
وی با بیان اینکه ، اجرای استانداردها، مقررات فنی و کیفی صرفا تامین‌کننده حقوق مصرف کننده نیست، تصریح کرد: تولید باکیفیت حقی برای تولیدکننده نیز می باشد چرا که حضور موفق در بازار جهانی و رقابت پذیری محصولات را به دنبال دارد.
شریعتی بر رعایت حقوق مردم تاکید کرد و گفت: همه ما باید در قبال وظایف و مسئولیت خود متعهد باشیم و باید تلاش کنیم که حقوق شهروندان را با ارائه خدمات مناسب حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های دقیق و صحیح در گروه سایپا بیانگر این است که شرکت در ریل و مسیر درستی قرار گرفته و نتایج موثری را برای صنعت خودروی کشور رقم خواهد زد.
شریعتی، استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت حداقل ها در تولید دانست و افزود: انتظار داریم خودروسازان فراتر از این مقررات پیش روند و سازمان استاندارد نیز نهایت همکاری و حمایت را از تولید داخلی به عمل خواهد آورد.
شریعتی با بیان اینکه سابق بر این فقط یک محصول پراید معرف سایپا بود گفت: هم اکنون این مجموعه صنعتی با مدیریت صحیح، تکیه بر دانش و بهره مندی از نیروهای متخصص وارد مسیر نوگرا و تحول گرا شده و حرکتی شتابان رو به توسعه و پیشرفت دارد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران، بر تکمیل مراکز تست خودرو تاکید کرد و گفت: در صورت ایجاد تست تصادف، مراکز تست خودرو تکمیل می شود و دیگر نیازی به ارسال خودرو به خارج از کشور برای انجام تست نیست.
وی در همین زمینه ادامه داد: خودروسازان می توانند با همکاری های متقابل، امکانات و یافته های خود را برای حصول نتیجه ای مطلوب و قابل اعتماد به اشتراک گذارند.
وی ابراز امیدواری کرد: نام خودروسازان ایرانی با ارائه محصولات متنوع و منطبق بر استانداردهای روز دنیا در سالهای آتی به عنوان خودروسازان برتر در منطقه مطرح شوند و در اینصورت است که مردم خودروهای داخلی با کیفیت‌ را به انواع خارجی ترجیح می دهند.
سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست گفت: در سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی، تولید ۴۷۰ هزار دستگاه خودرو را پیش بینی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه از تولید پراید، امروز به محصول شاهین رسیدیم گفت: سعی کردیم با تولید خودروی با کیفیت، نگاه مشتریان سایپا را نسبت به خودروهای ساخت داخل تغییر دهیم.
سلیمانی با اشاره به سختی های پیش روی صنعت افزود: علاوه بر بحث تحریم، هجمه‌های زیادی از سوی رسانه های بیگانه بر علیه سایپا ایجاد شد.
سلیمانی اظهار داشت: با امید به آینده تمام سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا گروه سایپا را به جایگاه واقعی خودش برسانیم.
گفتنی است، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه، با حضور در گروه خودروسازی سایپا از نزدیک در جریان روند تولید و آخرین دستاوردهای این گروه صنعتی قرار گرفتند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گروه خودروسازی سایپا صنعت خودرو حقوق مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران

جلسه متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور و به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز جهت سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است، نمایندگان شرکت‌های فولادی همچون شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی در خصوص این پروژه‌های به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران