Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:01:48 GMT

سقوط اسطوره سرایی!

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۲۲۴

سقوط اسطوره سرایی!

احراز تخلف آکادمی کیا از سوی کمیته انضباطی، واکنش های متعددی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با احراز تخلف آکادمی کیا در استفاده از بازیکن صغر سنی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و صدور حکمی نسبتاً سنگین، بسیاری از محافل به بحث در خصوص مهدی مهدوی کیا به عنوان مالک آکادمی کیا بالا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسطوره سابق تیم ملی و لژیونر هامبورگ برخلاف آنچه در این سال‌ها از او نوشته و درباره آن ادعا می‌شد، به یکباره با محکومیت در تخلفی روبرو شد که با شخصیت ساخته شده از او توسط رسانه‌ها در این سال‌ها فاصله زیادی داشت.

این در واقع روایت هزاران اسطوره سازی از آن‌هایی است که روزی به واسطه دانش فنی یا هنرنمایی شأن در مستطیل سبز، محبوب سکوها شدند و انباشتی از القاب و صفات خوب را بی ارتباط به مهارت شأن در حوزه تخصصی خودشان، دریافت کردند؛ یکی را جلوی نامش "خان" نوشتند و دیگری را نماد فوتبال پاک خواندند، بی آنکه قضاوت نسبتاً درستی نسبت به او داشته باشند. مهدوی کیا هم یکی از ده‌ها بازیکنی بود که به واسطه حضورش در نسل طلایی ۹۸ و پوشیدن سال‌ها پیراهن پرسپولیس از شهرت و محبوبیت خاصی میان فوتبالدوستان ایرانی برخوردار شد.

هر چند نمی‌توان به روشنی گفت که کارنامه اخلاقی مهدوی کیا سفیدتر یا سیاه‌تر از چیزی است که در این سال‌ها توسط برخی رسانه‌ها و طرفداران رویش پا فشاری شده، اما قطعاً اسطوره پردازی بیش از حد، نتایج خوبی به همراه نخواهد داشت. فراموش نکنیم مهدوی کیا چندی پیش قرار بود در کنار علی کریمی، برای حضور در فدراسیون فوتبال تلاش کند و توسط کریمی، به عنوان نایب رئیس او معرفی شد. اتفاقی که اگر رخ داده بود شاید امروز پرونده تخلف آکادمی کیا هرگز در چنین مسیری قرار نمی‌گرفت.

امروز باید علی کریمی و فوتبالی‌هایی که از او حمایت کردند، توضیح موجهی درباره پرونده آکادمی کیا داشته باشند چرا که خیلی‌هایشان راه فوتبال پاک در ایران را محدود به حضور همزمان کریمی و مهدوی کیا در فدراسیون می‌دانستند. حتی همان‌هایی که احسان حاج صفی را به خاطر رأی به نامزدی غیر فوتبالی محکوم می‌کردند، باید دلایل واضحی برای رفتارشان داشته باشند؛ چرا که حتی اگر از حق انتخاب آزادانه هر شخص صرف نظر کنیم، این همه اصرار روی علی کریمی که حتی حاضر به ارائه یک برنامه شخصی نشد و مهدوی کیا که حالا به اتهامی در فوتبال پایه شده، رأی می داده است؟

آیا ین همه سال تعریف و رؤیا پردازی از آکادمی کیا نتیجه‌ای غیر از افزایش شهریه چند میلیون تومانی آن داشته است؟ انگار هیچ کسی تاکنون قدم از قدم برای فوتبال پایه برنداشته و در میان این تاریکی مهدوی کیا و آکادمی اش ظهور کرده‌اند چرا که چند اردو در اروپا داشته‌اند!

قبول که مهدوی کیا قطعاً مهاجمی فوق العاده با سانترهایی فراموش نشدنی است. او لژیونر موفق فوتبال ایران در هامبورگ و پرسپولیسی محبوب سکوها بوده، اما هیچیک از این مسائل قرار نیست روی واقعیت سرپوش بگذارد. شیرینی سه ضرب او از نیمه تا محوطه آمریکا که پیروزی در دیدار قرن برای تیم ملی را رقم زد، هرگز کم نشده و نخواهد شد ولی باید باور کنیم هیچ یک از این مسائل، نمی‌تواند معیار خوبی برای قضاوت کارنامه بازیکن یا مربی در خارج از مستطیل سبز باشد. شاید وقت آن رسیده که در خرج الفاظ و لقب‌های بزرگ برای چهره‌های فوتبالی، خساست بیشتری به خرج دهیم تا دیگر شاهد چنین پارادوکس‌هایی نباشیم چرا که با مشاهده موارد مشابه در سال‌های اخیر، باید فهمیده باشیم که روزگار اسطوره سرایی، سر آمده است!

کد خبر 489156

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مهدی مهدوی کیا مهدوی کیا مهدوی کیا در پرسپولیس فدراسیون فوتبال علی کریمی آکادمی کیا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آکادمی کیا مهدوی کیا سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است

باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای را درمورد آکادمی این باشگاه منتشر کرد.

باشگاه استقلال، با انتشار اطلاعیه‌ای به خانواده‌ها هشدار داد فریب افراد سودجو که اقدام به سواستفاده از نام آکادمی باشگاه استقلال می‌کنند را نخورند.

در این اطلاعیه آمده است:

"برخی افراد سودجو طی روزهای گذشته اقدام به انتشار تبلیغات در زمینه تست گیری آکادمی باشگاه استقلال کرده و مدعی شده‌اند برای تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید آکادمی باشگاه استقلال تست گرفته و یارگیری می‌کنند.

در همین راستا، باشگاه استقلال به اطلاع تمامی علاقه‌مندان و همچنین والدین محترم و عزیزی که تمایل به ثبت نام فرزندانشان در آکادمی باشگاه استقلال دارند، می‌رساند هنوز فعالیت تست‌گیری آکادمی استقلال برای فصل جدید آغاز نشده و باشگاه استقلال زمان تست‌گیری در تیم های پایه (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید) را از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه استقلال اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

همچنین کسانی که در هر جایگاهی بدون اخذ مجوز از باشگاه استقلال اقدام به تست‌گیری به اسم آکادمی استقلال و ثبت نام با نام و لوگوی باشگاه استقلال به عنوان آکادمی زیرمجموعه باشگاه کنند، به صورت جدی تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت."

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • رسمی؛ شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ سقوط کرد
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!