Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@21:32:22 GMT

عذرخواهی محسن هاشمی ازتهرانی‌ ها

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۰۳۸۳

عذرخواهی محسن هاشمی ازتهرانی‌ ها

رئیس شورای شهر تهران ضمن عذرخواهی از تهرانی‌ها به دلیل کمبودها و ضعف‌ها در عملکرد شهرداری و شورای شهر گفت: از دولت انتظار داریم فراتر از وعده و مصوبات کاغذی مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی را برطرف کند. ناطقان: محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به برگزاری هفته شوراها گفت: شوراهای شهر و روستا نهادی است که با پیشنهاد مرحوم آیت‌الله طالقانی ایجاد شد و فصل هفتم قانون اساسی به این مردم‌نهادترین بخش از ساختار جهان اسلامی اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی افزود: تا کنون 22 سال از تشکیل شوراها می‌گذرد ولی تنها یک سوم اختیارات و ظرفیت قانونی آن واگذار شده است و اگر هر سال یکی از وظایف شوراها توسط دولت و مجلس به آن تفویض می‌شد امسال می‌توانستیم شاهد ظرفیت کامل شوراها باشیم ولی از 23 وظیفه قانونی شوراها تنها 8 وظیفه به آن تفویض شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تفویض وظایف قانونی شوراها بار دولت و مجلس را در بسیاری از حوزه‌ها نظیر آموزش، سلامت، ارتباطات و اقتصاد شهری تعریف می‌کند و سبب کاستن میزان نارضایتی و اعتراضات اجتماعی نسبت به حاکمیت است.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال با سه ابرچالش رکود در صنعت ساختمان، پاندمی کرونا و بحران اقتصادی مواجه بودیم گفت: عملکرد شورای پنجم مثبت و برای صاحبنظران قابل بررسی است.

وی گفت: شورای پنجم موفق شد مطالبات سلبی عمومی در حوزه مدیریت شهری را تا حد زیادی محقق کند همچنین کاهش هزینه اداره شهر به کمتر از نصف ابتدای دوره یکی از این دستاوردها بود.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت:بودجه شهرداری تهران 4 سال قبل دو برابر شهرداری لندن بود و تعداد کارکنان شهرداری نیز به شدت افزایش یافته بود.

هاشمی عنوان کرد: به دلیل عدم حمایت دولت و سیستم بانکی افتتاح خطوط و ایستگاه‌های مترو و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی به کندی پیش رفت و از دولت و مجلس انتظار داریم فراتر از وعده و مصوبات کاغذی عمل کنند.

وی به دلیل وجود کمبودها و ضعف‌هایی که در اجرا توسط شهرداری و عملکرد شورای شهر وجود داشته از شهروندان تهران عذرخواهی کرد و گفت: امیدوارم مطالبات و انتظارات در دوره آینده شورا به صورتی باشد که گامی رو به جلو و نه به عقب در حوزه اصلاح و توسعه مدیریت شهری برداشته شود.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران تنها دستگاهی است که آراء آن شفاف و در معرض دید  مردم است که کاهش جلسات غیرعلنی و کاهش مفاسد و رانت‌ها نتیجه شفافیت در این دوره مدیریت شهری است.
منبع: صراط برچسب ها: تهران ، ناطقان ، هاشمی ، ناوگان ، دولت ، حمل و نقل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تهران ناطقان هاشمی ناوگان دولت حمل و نقل رئیس شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • ماجرای خواب هولناک هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع