Web Analytics Made Easy - Statcounter

در همکاری مشترک محققان دانشگاه تهران، دانشگاه‌های کرنل و ییل و شرکت اینفوسیس، یک سیستم سنتز برای شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار طراحی و پیاده‌سازی شد.

یکی از چالش‌های مهم صنعتی در طراحی سیستم عامل برای شبکه‌های کامپیوتری، مدل کردن یک سیستم مجرد بر روی سوئیچ‌های گوناگون سخت‌افزاری است. این مدلسازی تاکنون توسط مهندسان شبکه به‌صورت غیرخودکار، دستی و با صرف هزینه و زمان بالا انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر حسین حجت، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با دانشگاه‌های کرنل و ییل و شرکت اینفوسیس در طراحی و پیاده‌سازی یک سیستم سنتز برای شبکه‌های مبتنی بر نرم‌افزار همکاری کرده است.

در این پژوهش مشترک، ابزاری جدید بر مبنای الگوریتم‌های سنتز نرم‌افزار برای انجام این کار به‌صورت خودکار طراحی شده است. جهت تست این ابزار در شبکه‌های صنعتی، بنیاد شبکه‌های باز (ONF) به‌عنوان یکی از همکاران پروژه داده‌های واقعی سیستم‌های خود را به اشتراک گذاشت. بعد از چند ماه کار بر روی داده‌های صنعتی، ابزار طراحی شده توانست معیارها و استانداردهای صنعتی را کسب کند. در حال حاضر نیز مهندسان شرکت اینفوسیس در حال گسترش ابزار برای استفاده در تولیدات آینده این شرکت هستند.

به نقل از دانشگاه تهران، این همکاری که از بهار سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، بعد از نزدیک دو سال کار و پژوهش مشترک امسال در کنفرانس سیستم‌های شبکه (NSDI 2021) ارائه شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای شبکه نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»