Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@06:56:23 GMT

شهید حجازی مجاهدی خستگی ناپذیر بود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۱۷۲۷

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی با خدای خود عهد بسته بود که در راه خدا با جان و مال خود قیام و مبارزه کند، خستگی نشناسد، دشمنان خدا را از پای درآورد و در نهایت به شهادت برسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» صبح امروز (یکشنبه) در مراسم گرامیداشت شهید «سید محمد حجازی» جانشین فقید فرمانده نیروی قدس سپاه که در ستاد این نیرو برگزار شد، افزود: در ماه مبارک رمضان و بهار قرآن گرد هم آمدیم تا شهید گرانقدری را ارج نهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه آیات سوره توبه را مصداق زندگی و عملکرد سردار شهید سید محمد حجازی دیدم، ادامه داد: در مدت آشنایی بیش از ۴۰ ساله‌ام با شهید حجازی و مقطعی که با این شهید همکاری داشتم؛ وی را با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر در راه جهاد فی سبیل الله شناختم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی با خدای خود عهد بسته بود که در راه خدا با جان و مال خود قیام و مبارزه کند، خستگی نشناسد، دشمنان خدا را از پای درآورد و در نهایت به شهادت برسد؛ خدا نیز بهشت و رضوان خود را که در آیات الهی وعده داده است، نصیب او کرد و چه‌کسی از خداوند وفادارتر به عهد است؛ پس بشارت باد بر سردار حجازی عزیز این داد و ستد بی‌نظیر با خداوند متعال و اینکه این یک فوز عظیم و پیروزی بزرگ است.

سردار باقری اضافه کرد: ویژگی‌های که در سوره مورد اشاره آمده است را در سرتاسر زندگی و تلاش‌های زندگی این بزرگوار شاهد بودیم؛ توبه و تضرع به درگاه الهی و عبادت و بندگی دائمی و نورانیت در زندگی او نمایان بود؛ سپاس و شکرگزاری دائمی از نعمات الهی و تلاش خستگی‌ناپذیر در راه مجاهدت فی سبیل‌الله در جبهه‌های دفاع مقدس، سفر به خوزستان و غرب کشور، مأموریت‌های واگذاری در سرتاسر کشور و حرکت برای مجاهدت و مقابله با تروریسم و صهیونیستم در سوریه و لبنان از تلاش‌های وی بود.

وی افزود: رکوع و سجود خالصانه برای خداوند، امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از حدود و مرز‌های الهی چه در برابر بعثی‌ها، چه در برابر صهیونیست‌های کودک‌کش و چه در برابر داعشی‌های تروریست از ویژگی‌های او بود که در آیات شریف سوره توبه قید شده و در زندگی این شهید بزرگوار شاهد بودیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: این شهید بزرگوار در خانواده‌ای مؤمن، متدین، اصیل و انقلابی رشد و در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی تلاش کرد؛ با پیروزی انقلاب اسلامی در کسوت سپاه درآمد و من این بزرگوار را در روز‌های اول دفاع مقدس در پایگاه منتظران شهادت دیده و شناختم. او همچنین با استاد نمونه اخلاق در جبهه‌ها یعنی حجت‌الاسلام شهید «میثمی» نشست و برخاست داشت.
در این مراسم شخصیت‌های برجسته لشکری و کشوری از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه، آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، وزیر اطلاعات، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بنیاد مستضعفان، نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران و شماری از فرماندهان ارشد سپاه و ارتش حضور داشتند.
در این مراسم بعد از مدیحه سرایی در ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح سخنرانی کرد.

تبیین ابعاد مختلف شخصیت برجسته سردار سرتیپ پاسدار شهید محمد حجازی بخش مهم سخنان سرلشکر باقری در این مراسم بود. برچسب ها: سردار شهید حجازی ، بزرگداشت ، سرلشگر باقری ، نیروهای مسلح

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سردار شهید حجازی بزرگداشت سرلشگر باقری نیروهای مسلح رئیس ستاد کل نیرو های مسلح شهید حجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود

فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیرو‌های اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روز‌های اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند