Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لامرد و چهارمحال و بختیاری، ۲ سوداگر مرگ دستگیر و ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای تشدید اقدامات مبارزه‌ای با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اقدامات فنی و تخصصی از دپو یک محموله تریاک در یک سواری پژو ۴۰۵ در منزلی مسکونی در یکی از روستا‌های شهرستان "لامرد" استان فارس مطلع شدند.

او افزود: بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لامرد اطلاع و ماموران انتظامی با تشکیل اکیپ عملیاتی و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ که در منزل مسکونی پارک بود ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف کامیون حامل ۲ تن مرغ فاقد مجوز

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۲ تن مرغ فاقد مجوز حمل خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور بیان کرد: مأموران انتظامی "لامرد" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار کیلوگرم مرغ گرم فاقد مجوز حمل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سبر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری عاملان هتک حرمت در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری عاملان هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکایتی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام پیج شخصی آنان را هک کرده و مطالب توهین آمیزی برای مخاطبان و اقوام و آشنایان ارسال می‌کنند که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او بیان کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، ۲ نفر در این زمینه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه انگیزه خود را سرگرمی و وقت گذرانی در فضای مجازی عنوان کردند، گفت: متهمان پس از اظهار ندامت و پشیمانی به دادسرا معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی گفت: طبق ماده ۱۸ فصل پنجم قانون جرایم رایانه ای، هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

توقیف کامیون حامل ۹۰ راس گوسفند قاچاق

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: روز گذشته ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه کامیون، ۹۰ راس گوسفند قاچاق کشف کردند.

سرهنگ محمد بردبار بیان داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی شهرستان زرین‌دشت، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۹۰ راس گوسفند قاچاق و بدون پروانه بهداشتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی زرین دشت خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

داخل هندوانه ۱۹ کیلو تریاک جاساز بود

فرمانده انتظامی فسا گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل بار هندوانه، ۱۹ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، روز گذشته ماموران انتظامی فسا حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل بار هندوانه مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت بسیار حرفه‎ای در داخل هندوانه جاسازی شده بود کشف شد، افزود: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

توقیف وسایط نقلیه متخلف بعد از ساعات منع تردد

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از اجرای طرح برخورد با وسایط نقلیه متخلف و مزاحم در ساعات منع تردد در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: به منظور پیشگیری از حوادث ترافیکی و نقض قانون در خصوص عدم رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین پوشاندن پلاک موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها با ماسک جهت مخفی کردن و عدم اعمال قانون، طرح برخورد با وسایط نقلیه در این شهرستان به اجرا در آمد.

او تصریح کرد: در اجرای این طرح، ۳۰ دستگاه موتورسیکلت و ۱۵ دستگاه سواری متخلف که عمدتا با ماسک پلاک‌های خود را پوشانده بودند توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از معرفی راکبان متخلف به مرجع قضائی نیز خبر داد و اظهار داشت: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در اولویت ماموریت‌های پلیس قرار دارد و به صورت مستمر اجرا و با خاطیان به طور جدی برخورد خواهد شد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از کشف یک دستگاه موتور‌سیکلت سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی اظهار داشت: ماموران بخش انتظامی "کوهنجان" این شهرستان هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت بلاصاحب که در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی، متوجه شدند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از شهرستان .. را دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، از شهروندان خواست توصیه و هشدار‌های پلیسی را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۵ میلیاردی کالای قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک سواری پژو در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ کرامت‌اله برومندی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی فراشبند حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو انواع کالای قاچاق از قبیل ۲۱۴ دستگاه کمپرسور هوا، ۱۰ دستگاه مسواک برقی، ۳۹ عدد بالشت طبی، ۱۰ عدد صفحه کیبورد لیزری، ۱۲دستگاه ساعت مچی دیجیتالی، ۱۲ عدد روبیک شیائومی و ۱۲ دستگاه اتو بخار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی افزود: برای مقابله با پدیده قاچاق، شهروندان و مسئولان بایستی با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای عده‌ای قاچاقچی و فرصت طلب ناامن کنند.

کلاهبرداری ۲ میلیاردی با عنوان اخذ ویزا و اقامت در کشور‌های اروپایی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد یک گروه در شبکه اجتماعی تلگرام و عنوان اخذ ویزا و اقامت در کشور‌های اروپایی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: خانمی جوان با مراجعه به پلیس فتا بیان کرد با مشاهده یک گروه در شبکه اجتماعی تلگرام با عنوان اخذ ویزا و اقامت در خارج از کشور، اینجانب مبالغی وجه نقد به حساب فرد تبلیغ کننده واریز کردم و پس از آن دیگر جوابگو پیام و تماس من نبود که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که متهم از افرادی دیگر نیز کلاهبرداری کرده و در حال حاضر در استان بوشهر خود را از دید پلیس مخفی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه کارشناسان پس از اخذ نیابت قضائی به بوشهر اعزام و موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به فارس انتقال دهند، گفت: این کلاهبردار حرفه‌ای در بازجویی اولیه به ۸ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۲ میلیارد ریال اقرار کرد.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست: هیچگاه فریب افرادی که با تبلغیات دروغین قصد کلاهبرداری دارند را نخورند و در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی w.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان بازرسی از این خودرو یک دستگاه کامیون حامل محور های مواصلاتی سیر مراحل قانونی ماموران انتظامی بازرسی از یک خصوص یک شبکه اجتماعی یک سواری پژو یک دستگاه مراجع قضائی کیلو تریاک استان فارس مواد مخدر پلیس فتا کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه

فرمانده انتظامی هویزه از دستگیری ۲۲ نفر از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی تقدسی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان تعداد ۲۲ نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

سرهنگ تقدسی بیان کرد: مأموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تیغه خشاب به کار رفته را در صحنه تیراندازی کشف کردند.

دیگر خبرها

  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه خوزستان
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس