Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با حضور در روستای فرهنگی و دوستدار کتاب ارکان بجنورد و بازدید از فعالیت های قرآنی اهالی مسجد این روستا، از فعالان قرآنی و بانیان خیر آن در راستای توسعه ارزش های قرآن قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آستانه نیمه ماه مبارک رمضان با حضور در روستای فرهنگی و دوستدار کتاب ارکان بجنورد با همراهی مدیر ستاد کانون های مساجد استان و کارشناسان این حوزه، از فعالیت های قرآنی اهالی مسجدی این روستا بازدید کرد و با اهداء لوح تقدیر از فعالان و بانیان توسعه ارزش های قرآنی در این منطقه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در حین  بازدید از این اقدامات و در جمع فعالان قرآنی، تلاش برای توسعه و اعتلای آموزه های قرآنی و ترویج فرهنگ دینی را مهمترین اقدام فرهنگی خواند.

 

فرخنده، ضمن قدردانی از خیرین و بانیان ساخت مکان موسسه قرآنی این روستا، گفت: هم اکنون که این محل آماده بهره برداری شده و چراغ خانه قرآن روشن شده بدون شک چراغ  روستا  روشن شده چرا که قرآن حافظ فرهنگ یک جامعه است.

 

وی همچنین به برگزیده شدن روستای ارکان در بخش جایزه استمرار جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران اشاره کرد و باردیگر ضمن تبریک کسب این افتخار،  گفت: این مهم رویداد عادی نیست  و تنها با تلاش مضاعف و بی وقفه  فعالان فرهنگی میسر است.  

 

دکتر «علی یوسفی» یکی از خیرین و نیز از فعالان مسجدی و فرهنگی این روستا هم، مکان خانه قرآن احداث شده را در سه طبقه زیر زمین، همکف و طبقه دوم  معرفی کرد و گفت: توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی در طبقه همکف، مهمانسرا و محل اسکان فعالان قرآنی و روحانیون در طبقه دوم و نیز محل توسعه فعالیت های اقتصادی و کمک به اشتغالزایی در طبقه زیرین  از بخش های بنای این خانه قرآن است.

 

وی با مورد توجه قراردادن همت خیرین، در این باره و فعالیت های شاخص قرآنی و فرهنگی از مسئولان حاضر خواست تا با حمایت بیشتر  انگیزه فعالیت های گسترده تر در این روستا را فراهم آورند.

 

گفتنی است، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جمع محفل قرآنی و جزء خوانی برقرار در این خانه قرآنی، با اهداء لوح تقدیر از نماینده خیرین و نیز از دکتر یوسفی به پاس خدمات چندین ساله اش در حوزه مسجد و فرهنگ قرآنی قدردانی کرد.

 

یادآوری می شود، دو کانون فرهنگی و هنری میثاق و شهدای ارکان در این روستا تأسیس شده و فعال است که  با تلاش فعالان آن، این روستا  به عنوان روستای برتر و برگزیده برگزیده های جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران  در دو سال 97 و 99 شناخته شد و درخشید.

 

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: روستای ارکان فرهنگ و ارشاد کانون مسجد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دوستدار کتاب خانه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری