Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:08:01 GMT

آب باید بین کشاورزان و صنایع نیشکر به طور مساوی تقسیم شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۵۰۵

آب باید بین کشاورزان و صنایع نیشکر به طور مساوی تقسیم شود

سید فاضل شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخباری به گوش کشاورزان و تشکل‌های صنفی کشاورزی رسیده مبنی بر اینکه مقرر شده در تابستان امسال در حوضه رودخانه دز و برخی رودخانه‌های دیگر هر گونه کشت کشاورزی ممنوع اعلام شود.

وی افزود: ما به خوبی وضعیت خشک‌سالی را در استان درک می‌کنیم ولی اعتقاد داریم که ممنوعیت کشت، آسان‌ترین نسخه‌ای است که می‌توان نوشت بدون آنکه به تبعات عظیم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز عنوان کرد: در راستای همکاری با سازمان‌های مسئول و برای کاهش سطح کشت و انجام کشت‌های کم آب آمادگی کامل داریم ولی اینکه هر نوع کشتی ممنوع شود و آب را از رودخانه از جلوی کشاورزان عبور دهیم و به شرکت‌های نیشکر برسانیم، قابل‌قبول و امکانپذیر نیست.

شرفی گفت: ما اعلام می‌کنیم ستاد مدیریت بحران استان در تصمیم‌گیری‌های خود، حداقل آب را برای کشت کشاورزان در حوضه رودخانه دز در نظر بگیرد نه اینکه تمام منابع آب موجود در بخش کشاورزی را برای شرکت‌های نیشکری در نظر بگیرد چرا که آب کشاورزی باید میان کشاورزان و شرکت‌های نیشکر به طور مساوی تقسیم شود.

کد خبر 5197468

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی خوزستان آبیاری مزارع کشاورزان ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا واکسن کرونا بوشهر گرگان کمک مومنانه محدودیت های کرونایی اردبیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گناوه ماه مبارك رمضان محمد علی حق بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجودر خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان و تاثیرات این ارزیابی گفت:در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در چند جا شنیدم این همان سیستم تقسیم بندی نوع ۱-۲ و ۳ سابق است که مطلقا اشتباه است؛ نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شد، ولی الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند.

دهقانی اضافه کرد: شرکت‌های بسیار نوع یک داشتیم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند.ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین