Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:41:46 GMT

کرونا هر ۳۷ دقیقه در استان فارس یک قربانی می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۴۷۰۳

کرونا هر ۳۷ دقیقه در استان فارس یک قربانی می‌گیرد

مهرزاد لطفی در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمارهای فزاینده ابتلا، بستری و جانباختگان در اثر کرونا طی روزهای اخیر، این آمار را نگران کننده خواند که به منزله زنگ هشداری جدی در این زمینه و لزوم ایجاد عزم عمومی برای احساس مسوولیت و تلاش برای برون رفت از این شرایط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گونه جهش یافته جدید کرونا موسوم به کرونای هندی را تهدید تازه این پاندمی عنوان کرد که با توجه به شدت سرایت و ابتلا، ضرورت افزایش خودمراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر می سازد.

لطفی با قدردانی از تلاش شبانه روزی تیم واکسیناسیون کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ؛ بر لزوم سرعت بخشیدن به این روند تاکید کرد و گفت: ایمن سازی مردم با انجام واکسیناسیون کووید۱۹ از سوی مسوولان مجموعه سلامت کشور و استان در اولویت جدی قرار دارد و در فارس با تمرکز گسترده تیم های سلامت بر این موضوع، توانسته ایم سریع ترین روند اجرای واکسیناسیون در کشور را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در اوج بیماری کووید۱۹ هستیم و ویروس جهش یافته کرونا سبب افزایش مبتلایان و جانباختگان شده است؛ از مردم خواست تا برای ارتقای فرهنگ پیشگیری و رعایت جدی تر اصول بهداشتی در جامعه بکوشند و خود را مسوول بدانند.

 لطفی با اشاره به بالا بودن بیماران با وضعیت وخیم در بخش های مراقبت های ویژه استان، گفت: پیش بینی می شود تا دو هفته آینده تعداد جانباختگان ناشی از کرونا رو به افزایش باشد و از مردم می خواهیم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

وی هرگونه اقدام خطرساز و مغایر با اصول بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان را موجب تشدید وضعیت کنونی و تهدید سلامت خود و دیگران دانست.

لزوم بررسی و تشدید نظارت ها در فرودگاه های استان، افزایش نمونه گیری و سرعت بخشیدن به فرآیند پاسخ دهی آزمایش های مرتبط با کووید۱۹، تلاش شبانه روزی و بسیج مسوولان دانشگاه در راستای ایمن سازی کارکنان استان با واکسن کووید۱۹، از دیگر تاکیدات رییس دانشگاه در این نشست بود.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارش آمار روزانه واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، پیگیری افزایش تخت های بیمارستانی، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان؛ به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مستند نامزد‌ها از سیزدهم اردیبهشت تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت هر روز ساعت ۱۳ و ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه از سیما و ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه از صدای مرکز فارس پخش می‌شود.
پخش مناظره هم در این بازده زمانی ساعت ۲۱ از سیما و ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از صدای مرکز فارس در حال پخش است.
فرصت یکسان و رایگان برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، در رادیو و تلویزیون مرکز فارس فراهم شده و
برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه آماده شده است.
از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.
فعالیت‌های تبلیغاتی همه نامزد‌های واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت به پایان می رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد