Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید گریوانی گفت: سازمان آتش نشانی بجنورد با جذب ۳۴ نیروی جدید بالاترین استاندارد نیروی انسانی را در بین سازمان های آتش نشانی کشور دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری بجنا، مجید گریوانی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بجنورد صبح امروز در آیین  بکارگیری ۳۴ نیروی آتش نشان جدید الاستخدام در سازمان آتش نشانی بجنورد با بیان اینکه  از لحاظ نیروی انسانی، بالاترین استاندارد را در سطح کشور داریم، اظهارکرد: بر اساس سهمیه امسال ۳۶ نیرو تایید نهایی شدند که ۲ نفر از این افراد به علت یکسری مشکلات جذب نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با همت شورای شهر، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال جهت خرید تجهیزات حفاظت فردی برای آتشنشانان جدیدالورود تامین و خریداری شد  و بر ایتن اساس در زمینه تجهیزات حفاظت فردی جزء ۵ مرکز استان برتر هستیم.

گریوانی گفت: در بحث آتش سوزی، در سال گذشته هزارو ۵۷۶ مورد عملیات اتفای حریق در مرکز استان، انجام گرفت که ۱۴۸ مورد از این عملیات ها خارج از حریم بودند که به دستور فرماندار این تعداد از حریم خارج شدند.

مدیرعامل آتش‌نشانی بجنورد افزود: در بحث واحد پیشگیری، این سازمان در سال گذشته ۹۹ هزار و ۱۶۲ واحد مسکونی را مورد بازدید قرار داد که از این تعداد هزار و ۱۶۲ واحد، دارای مشکلات ایمنی بودند که تذکر داده شد و راههای برطرف کردن آن نیز گفته شد.

این مقام مسئول گفت: هزار و ۲۶۸ مورد تاییده پایان کار از سوی این مجموعه صادر شد و در سال ۹۹ توانستیم به تعداد ۱۱ هزار نفر، آموزش های شهروندی و داوطلبین را بدهیم.

وی ادامه داد:  همچنین در سال گذشته با مبلغ پانصد و پنجاه میلیون ریال، یک تیم غواصی ۱۱ نفره آماده و به بندر عباس اعزام شدند و این تیم موفق به دریافت ستاره ۱ غواصی شد.

وی با اشاره بر مشکلات موجود در این سازمان افزود: متاسفانه عمر ماشین آلات این مجموعه ۲۰ سال است و  تعدادی فرسوده شده اند و می بایست تعویض صورت گیرد، تصریح کرد: در بخش تجهیزات گرانقیمت سازمان، اعم از قیچی فکت های هیدرولیکی، لباس غواصی و لباس شیمیایی، دچار کمبود هستیم نیاز به تامین اعتبار داریم.

گریوانی خاطرنشان کرد: طی ۱۵ سال گذشته هیچ نیروی انسانی که از شهرداری وارد این سازمان شده باشد وجود نداشته و تمامی نیروها استخدام وزارت کشور هستند.

 

در تخصیص بودجه ها، به هیچ عنوان عدالت رعایت نمی شود

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: خوشبختانه در این آزمون ۳۴نفر از جوانان نخبه، زبده، فنی و متخصص انتخاب و به کار گیری می شوند  که هم از نظر علمی و هم عملی بالاترین نمره را کسب کردند.

محمد عوض زاده اظهارکرد: در مجموع برای  ۲۴ شهرداری استان خراسان شمالی، تفریغ بودجه ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ بوده است  که از این رقم، مبلغ ۳میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای شهرداری بجنورد، تخصیص داده شد  و امسال این بودجه به میزان ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

عوض زاده گفت: بیشترین بودجه شهرداری صرف هزینه های جاری آن می شود و متاسفانه در گذشته به صورت غیر قانونی و سلیقه ای، نیروهای زیادی وارد مجموعه شهرداری شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی از شهرها کمتر از ۵ هزار نفر جمعیت دارند و تنها براساس مسائل سیاسی به شهر ارتقا یافته اند اما ۳۵ نفر در این شهرداری ها فعالیت می کنند، افزود: اگر نگاه کارشناسانه ای در این زمینه صورت می گرفت بسیاری از شهرهای ما می بایست همچنان آن بافت روستایی خود را می داشتند.

وی ادامه داد: این شهرداری ها ۱۰۰ درصد بودجه خود را به حقوق کارکنان خود تخصیص می دهند و به همین علیت مجبور شدیم برای بعضی از این شهرداری جهت پرداخت حقوق کارکنان وام دریافت کنیم.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی با تاکید براینکه امروزه در تخصیص بودجه ها به هیچ عنوان عدالت رعایت نمی شود، گفت: یک شهرداری در استانی مثل تهران، اصفهان و یا خوزستان، چند برابر شهرداری های استان خراسان شمالی، از محل مالیات بر افزش افزوده، ماهانه اعتبار کسب می کنند و همچنین دهیاری هایی در استان تهران و خوزستان وجود دارند که به اندازه کل شهرداری های این استان، از محل مالیات بر ارزش افزوده مالیات کسب می کنند.

وی تاکید کرد: براین اساس استان هایی که ثروتمند هستند بیشتر اعتبار دریافت می کنند و استان های کم برخوردار مثل استان ما روز به روز ضعیف ترمی شوند.

عوض زاده خاطرنشان کرد: بجنورد تنها مرکز استانی است که ماشین نردبان مرتفع ندارد و سال گذشته در سفر مهدی جمالی نژاد رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، به استان، تفاهمنامه ای بین وی و استاندار خراسان شمالی صورت گرفت و قرار بر این شد تا نردبان ۵۴ متری برای مرکز استان و ۳ شهر بزرگ دیگر، بر اساس تعداد جمعیت شهرستان، تهیه شود که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آتش نشانی بجنورد خراسان شمالی نیروی انسانی میلیون ریال مرکز استان شهرداری ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند از نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب‌های این چند روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، مرتضی بخشی اظهار کرد: بیش از ۷۲ ساعت است که نیروهای این سازمان در آماده‌باش کامل قرار داشته و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۵۰ عملیات امداد و نجات، رفع آبگرفتگی، نجات خودرو و … توسط این سازمان انجام شده است، افزود: بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب‌های این چند روز توسط نیروهای آتش‌نشانی نجات یافتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره ۱۲۵ سازمان تماس بگیرند.

کد خبر 748040

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان