Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:55:28 GMT

۱۵۰ میلیارد تومان صرف اشتغالزایی نیازمندان استان ایلام شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۸۶۹۴

۱۵۰ میلیارد تومان صرف اشتغالزایی نیازمندان استان ایلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، قنبر موسی نژاد عصر یکشنبه در نشست با کارکنان حوزه اشتغال و خودکفایی دفتر استان که به صورت ویدئو کنفرانس با روسای ادارات و کارشناسان اشتغال ادارات شهرستانی برگزار گردید بیان کرد:: بر اساس هدف گذاری و برنامه ریزی صورت گرفته امسال حجم فعالیت‌های اشتغال زایی این نهاد برای مددجویان در استان بیش از دوبرابر سال گذشته خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایجاد اشتغال از طریق طرح راهبری شغلی را یکی از برنامه‌های کمیته امداد در این حوزه برشمرد و گفت: نیمی از طرح‌های اشتغالزایی که امسال برای مددجویان و نیازمندان ایجاد می‌شود از طریق راهبران شغلی خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان صرف اشتغالزایی نیازمندان استان شد و در زمینه ایجاد اشتغال ایلام یکی از چهار استان برگزیده کشور بوده است، افزود: در همین مدت بیش از ۲ هزار خانواده مددجو از طریق برنامه‌های اشتغالزایی توانستند به توانمندسازی برسند.

موسی نژاد تصریح کرد: به همت کارکنان حوزه اشتغال این نهاد سال گذشته دو ماه قبل از پایان سال، ۱۰۰ درصد برنامه هدف گذاری شده در زمینه اشتغال محقق شده است.

وی با عنوان اینکه هدف نهایی کمیته امداد توانمند شدن قشر مددجو و نیازمند است، تصریح کرد: ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین زمینه‌های توانمندسازی مددجویان بوده و برنامه امداد این است که حداقل ۳۰ درصد مجریان طرح‌های اشتغالزایی بتوانند به توانمندسازی برسند.

کد خبر 5197783

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ایلام اشتغال ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا واکسن کرونا بوشهر گرگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمک مومنانه اردبیل محدودیت های کرونایی ماه مبارك رمضان عکس استانها گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: حفر این تعداد چاه در اشتغال‌زایی و توسعه و رونق اقتصادی استان موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور، اظهار کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود بنابراین کار کردن ارزش بالایی دارد و کارگر باید احساس غرور کند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب کارگران از تحصیلات عالیه برخوردار هستند، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد، نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظامی برجسته است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متأثر از نگاه و رویکرد کارگران است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امید می‌رود که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: به لطف کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالفعل شده است، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به واحدهای آماده افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال نیروهای زیادی فراهم می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و افزود: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه چاه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار مؤثر است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، پس از درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

کد خبر 748557

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام