Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در نشست خبری آن لاین با خبرنگاران استان در پاسخ  به این سوال که چرا برخی از بیماران برای چندمین بار به کرونا مبتلا می‌شوند، افزود: برخی از افراد تصور دارند زمانی که به کرونا دچار شدند دیگر امکان ابتلا به این بیماری وجود ندارد و به دنبال آن، پروتکل ها را رعایت نمی کنند و این درحالی است که تجارب ماه‌های گذشته در زنجان نشان داده است که ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد با وجود ابتلا و بهبودی دوباره با اوضاع وخیم تر به این بیماری دچار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اضافه کرد: علت این است که این ویروس جهش یافته بوده و رفتار متفاوتی از خود نشان می دهد و همچنین شیوع کرونای انگلیسی یکی دیگر از عللی است که ممکن است در صورت ابتلا بدن واکنش دفاعی لازم را نداشته باشد.

این مسوول در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه درصورتی‌ که کرونای هندی وارد استان شود آیا تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شده است یا خیر، گفت: ورود انواع ویروس‌های جهش یافته بسیار محتمل است و ویروس هندی با سرعت بیشتری می‌تواند از ویروس‌های انگلیسی و چینی وارد ایران شود  که  اکنون اقدامات کنترلی در مبادی ورودی و خروجی کشور در دستور کار است.

وی  اظهار داشت: در صورت ورود این ویروس برای مقابله با آن روش‌های کنونی اجرایی می‌شود و ممکن است پروتکل‌های تشدید یافته و توصیه‌های جدیدتری نیز ابلاغ شود.

قزلباش در مورد چگونگی نظارتها بر محدودیتهای اعمال شده نیز افزود : نظارت ها در چندسطح، مردمی، صنف و اتحادیه و نظارت تیم های بهداشتی انجام  می شو.

به گفته وی، هفته های گذشته در استان زنجان نظارت های جدی بر عدم فعالیت مشاغل ۲و۳و ۴ و همینطور بر فعالیت مشاغل یک بر اساس پروتکل های بهداشتی بسیار جدی اعمال شده است و همچنان تداوم دارد.

برچسب‌ها کرونا هند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا هند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان کرونا هند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند