Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:17:31 GMT

کاشت بیش از ۱۲ هزار نهال در فارس و لرستان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۰۹۵۴۲

کاشت بیش از ۱۲ هزار نهال در فارس و لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، این اپراتور در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و در راستای اهداف مسؤولیت اجتماعی و با همکاری بنیاد علوی، در آستانۀ بهار ۱۴۰۰، ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال به کشاورزان و باغداران مناطق دهبید استان فارس و کوهدشت استان لرستان اهدا کرد.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همگام با تولد طبیعت و در آستانۀ بهار ۱۴۰۰، با همکاری بنیاد علوی، ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال مثمر، در مناطقی از استان‌های فارس و لرستان، در اختیار کشاورزان منطقه قرارداد تا علاوه بر نتایج مستمر توسعۀ‌پایدار و حفظ خاک، به اقتصاد و معیشت خانوارها نیز کمک کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه با همکاری جهاد کشاورزی و گروه‌های جهادی در مناطق دهبید استان فارس و کوهدشت استان لرستان، با تضمین نگهداری و به ثمر رسیدن نهال‌ها انجام شده است و در طی آن، نهال‌هایی از جمله گردو، بادام، آلو، زردآلو، پسته‌کوهی و… در اختیار کشاورزان و باغداران قرار گرفته است. روند اجرایی این پروژۀ بزرگ طبیعی، از جمله مراحل اهداء و کاشت نهال‌های اهدایی از سوی ایرانسل، همچنان ادامه خواهد داشت.

ایرانسل همچنین در راستای اهداف مسؤولیت اجتماعی، دوم اردیبهشت‌ ماه و همزمان با روز جهانی زمین، با هدف مصرف کمتر پلاستیک، تولید زباله کمتر و مصرف بهینه انرژی‌های تجدید ناپذیر که منجر به زمین پاک، طبیعتی سالم و آینده‌ای روشن می‌شود، همکاری مشترکی را با سازمان حفاظت محیط‌ زیست آغاز کرده است.

این همکاری در نخستین گام، با پیگیری اهداف آموزشی، ترویجی و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بر بسترهای آمادۀ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران آغاز شده است و در ادامه نیز فعالیت‌های دیگری را در بر خواهد گرفت.

ایرانسل پیش از این نیز با هدف حفاظت از محیط زیست، از اسفند ماه ۱۳۹۶، پروژۀ مشارکتی درختکاری را با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز کرده همچنین علاوه بر برگزاری کمپین «حذف قبض کاغذی» در سال ۱۳۹۶، پروژه کاشت و نگهداری ۱۵ هزار اصله نهال در فاصله سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را با موفقیت ۹۵ درصد به اتمام رسانده و به سازمان منابع طبیعی تحویل داده است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان محیط زیست ایرانسل فارس کاشت نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سید کاظم حسینی امروز، ۱۷ اردیبهشت در آئین افتتاحیه طرح ملی ماهر که با حضور معاون جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان در دبستان پسرانه دکتر حسابی شیراز برگزار شد، گفت: پس از برگزاری دوره آموزشی استانی تربیت مدرس ماهر با هدف توانمندسازی مراقبین سلامت و مربیان هلال احمر برای آموزش دانش‌آموزان و والدین ایشان در مدارس، مقرر شد که آموزش دو ساعته سرفصل‌های طرح ماهر ویژه گروه هدف انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر گامی موثر بردارند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، با این مهارت‌ها آشنا خواهند شد و با اشاره به طرح دادرس در دوره متوسطه اول به مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متناسب با سن دانش آموزان تاکید کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر شامل آموزش شماره‌های اضطراری و نحوه انتقال اطلاعات به امدادگران در شرایط بحرانی و بروز حوادث، مدیریت بحران و کنترل استرس، شناسایی نقاط امن و ناامن، پناه‌گیری ایمن و کمک‌های اولیه ویژه والدین و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی است.

فاطمه قاسمی افزود: طرح ماهر با هدف افزایش آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان و والدین با مهارت‌آموزی، ارتقای کیفیت سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان والدین و فرهنگیان، افزایش سطح ایمنی، کاهش آسیب‌پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس، اجرا خواهد شد.

وی در تشریح دیگر اهداف افزود: توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و دگر امدادی مبنی بر مهارت‌ورزی دانش‌آموزان والدین و مربیان، استفاده از ظرفیت آموزش همسالان و سفیران سلامت در گسترش مهارت‌های امدادرسانی، ایجاد همدلی با آموزش مهارت‌های امداد و نجات بر پایه ارزش‌های هم نوع دوستی از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان با قرائت سوگندنامه متعهد شدند که نسبت به حفظ جان خود و هم نوعان شان مسئولانه و با کسب مهارت‌های لازم رفتار کنند و برای مهارت‌آموزی هلال احمری تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند