Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه عمده تظاهرات بیماری کرونا به درگیری‌های ریوی و تنفسی مربوط می‌شوند گفت: تنگی نفس و گلودرد و احتقان بینی و تب شایع‌ترین علائم بیماری کرونا هستند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران با اشاره به این که برخی از بیماران عوارض گوارشی را تجربه می‌کنند، توضیح داد: استفراغ و اسهال‌های مقاوم به درمان – در زمان بیش از ۴۸ ساعت – از مهم‌ترین علائم بیماری کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: عده‌ی محدودی از مبتلایان به کرونا با علائم درگیری قلبی – ضربان بالا و درگیری ماهیچه قلب -  به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. ویروس کرونا در بدو ورود به بدن علامت‌هایی شبیه به سرماخوردگی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان این که کوفتگی بدن از شاخص‌ترین علامت‌های کرونا است، عنوان کرد: از دست دادن بویایی یکی از علائم اختصاصی این بیماری است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران با اشاره به این که در دو ماه اخیر اکثر افراد به ویروس جهش یافته مبتلا شده‌اند، توضیح داد: فاصله‌ شروع بیماری و بدحالی در ویروس جهش یافته بسیار کوتاه است.

وی افزود: علائم و عوارض ویروس جهش یافته تفاوتی با ویروس‌های عادی ندارند، در حالی که ویروس جدید در ناحیه ریه درگیری و تخریب بیشتری را ایجاد می‌کند.

توکلی خاطر نشان کرد: با توجه به این که بهار فصل سرماخوردگی نیست تمام علائم منتسب به سرماخوردگی، علائم کرونا تلقی می‌شوند.

وی افزود: عموم مردم باید به محض مشاهده‌ کوچک‌ترین علامت سرماخوردگی یا کرونا محدودیت‌های قرنطینه و جداسازی را به طور جدی رعایت کنند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران ادامه داد: افرادی که بیش از ۴۸ ساعت علائم سرماخوردگی دارند باید برای آزمایش pcr به مراکز ۱۶ ساعته یا ۲۴ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: قبل از بررسی اولیه و انجام تست pcr مراجعه به بیمارستان ضرورت ندارد.

توکلی اضافه کرد: مراجعه به بیمارستان زمانی ضروری است که علائم بیماری از سطح عادی فراتر رود و درگیری‌های جدی ایجاد کند.

وی با اشاره به این که تب و لرز شدید نشانه‌ی پیشرفت بیماری است، اظهار داشت: پزشکان عمومی و متخصصان داخلی و عفونی و ریه می‌توانند بیماران مبتلا به کرونا را مورد تشخیص و درمان قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان جهش سلامت توکلی معاون درمان ستاد کرونا معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۰۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید