Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@14:51:33 GMT

دومین دوره جایزه ملی «کتاب سال جوانان» فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۰۱۱۷

دومین دوره جایزه ملی «کتاب سال جوانان» فراخوان داد

دبیرخانه دومین دوره جایزه ملی «کتاب سال جوانان ایران» فراخوان این دوره را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی جایزه کتاب سال جوانان، این جایزه که به کوشش کانون فرهنگ و اندیشه ایرانیان و با آرمان نکوداشت و تشویق برترین پدیدآورندگان نوقلم ایران زمین پایه گذاری شده است، به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی نیمه نخست سال 1400 در حوزه کتاب، پذیرای آثار برتر دانشوران جوان کشور است و در مرداد ماه سال جاری نیز فرجام خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، دبیرخانه کتاب سال جوانان از جوانان مولف، مترجم، مصحح و همچنین ناشران کشور می‌خواهد تا کتاب های پیشنهادی خود را با شرایط زیر به این دوره از جایزه معرفی کنند.

تنها آثار پدیدآورندگان جوان  زیر 29 سال؛ متولدین سال 1369 و بالاتر  پذیرفته می‌شود. (بر پایه استاندارد جهانی و تعریف پذیرفته شده یونسکو، بازه سنی 15 تا 29 سال، دوران جوانی شناخته می‌شود.)

داوری آثار، در برگیرنده همه موضوعات رده بندی دیویی و حوزه کودک و نوجوان است. اما کتاب‌های کمک آموزشی پذیرفته نمی‌شوند.

کتاب‌هایی که دارای چند پدیدآورنده هستند، هنگامی در فرآیند داوری قرار می‌گیرند که حداقل یک پدیدآور جوان داشته باشند.

کتاب‌ها باید در بازه زمانی آغاز سال 1398 تا پایان سال 1399 و برای نخستین بار به چاپ رسیده باشند.

پذیرش پیشنهادها پس از ثبت نام از سوی پدیدآور (حقیقی) یا ناشر (حقوقی) در تارنمای رسمی جایزه کتاب سال جوانان با نشانی ketabjavanan.ir  و در ادامه با فرستادن دو نسخه از کتاب به همراه تصویر اسناد هویتی جوان صاحب اثر انجام می‌گیرد.

مهلت ثبت نام تا پایان خرداد ماه 1400 در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، دومین دوره جایزه ملی کتاب سال جوانان با همکاری معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان باید پس از ثبت نام، آثار خود را به دبیرخانه کتاب سال جوانان به نشانی تهران، پل کالج، ابتدای خیابان حافظ، خیابان بامشاد، شماره 2، واحد 1، کد پستی: 1599617711 بفرستند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جایزه کتاب سال جوانان به نشانی ketabjavanan.ir  مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88948820 و 09366885899 تماس بگیرند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتاب سال جوانان ایران فراخوان کتاب سال جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در ۷ محور خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرائی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار می‌شود.

زهرا یقطین امروز، ۸ اردیبهشت در اولین جلسه استانی «خانواده و جوانی جمعیت» سال ۱۴۰۳ با اشاره به اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر اعطای جایزه به برترین‌ها اعم از افراد و دستگاه‌ها برای نیل به اهداف قانون، اظهار کرد: ستاد ملی جمعیت مکلف است به منظور اهدای سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت نسبت به تدوین شاخص‌های ارزیابی و سنجش به تفکیک بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرائی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اقدام کرده و بر اساس گزارش ارائه شده از نهادهای ذیربط مبنی بر اثر بخشی بر رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه مخاطب نسبت به اعطای جایزه ملی اقدام کند.

وی از جمله اهداف اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت را ایجاد تغییر ملموس در رویدادهای حیاتی جمعیتی شامل ازدواج، موالید، طلاق و مرگ و میر در راستای رویکرد جوانی جمعیت، معرفی و ارتقای حداکثری شناخت آحاد مردم و مسئولان از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برشمرد.

یقطین افزود: از اهداف دیگر این طرح فراهم‌سازی شرایط برای گردهمایی و تبادل اندیشه بین صاحب‌نظران حوزه خانواده و جمعیت، ایجاد انگیزه و شوق آفرینش‌گری فرهنگی و هنری در خصوص ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، ایجاد روحیه کار جمعی و زمینه‌سازی ظهور استعدادهای علمی، فرهنگی و هنری، ایجاد انگیزه و شوق تلاش در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی کشور و فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نظام بهداشتی کشور است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس با اشاره به امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی، بیان کرد: مهلت ثبت‌نام تا ۱۰ اردیبهشت است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی www.jameyat.ir ، در این رویداد شرکت کنند و یا با دبیرخانه استانی به شماره ۳۲۱۲۶۷۹۴ و ۳۲۱۲۶۷۹۵ تماس بگیرند. 

وی اظهار امیدواری کرد: همان‌گونه که در سال گذشته کمیته استانی رویداد استان فارس در برگزاری اولین رویداد توسط ستاد ملی جمعیت شایسته تقدیر شناخته شد، در فرایند برگزاری دومین رویداد نیز همچنان افراد و مجموعه‌های شاخص در سامانه ثبت‌نام و به دبیرخانه معرفی شوند تا از چهره‌های تأثیرگذار در حوزه جوانی جمعیت در استان به نحو شایسته تقدیر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»