Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یکی از مشکلات اصلی که امسال دامداران سرخس با آن مواجه هستند مسئله خشکسالی است در سال‌ های گذشته دامداران برای تامین بخشی از خوراک دام خود از چرای دام در مراتع سرسبز استفاده می‌کردند اما امسال به دلیل خشکسالی وضعیت مراتع اصلا خوب نیست و از طرفی نیز هزینه‌ های خوراک دام آن‌قدر بالا است که دامداران با مشکل جدی روبه رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مسیر مزرعه تا سفره در کشور ما گرفتار واسطه گری است/ مدل دامپروری ما به واردات وابسته است

خشکسالی یا کمبود نقدینگی

محمدعلی رهنما مدیر جهاد کشاورزی سرخس با اشاره به اینکه برای تامین خوراک دام دامداران سرخس مشکلی نداریم گفت: برای تامین خوراک دام در سرخس کنسانتره یارانه‌ ای با قیمت هر کیلو ۶ هزار تومان داریم که در هر کیلو دو هزار و ۵۰۰ تومان یارانه به دامدار تعلق می‌گیرد.

او افزود: هر دامداری که خوارک دام نیاز داشته باشد می‌تواند با انجام هویت‌گذاری از سه عامل توزیع اتحادیه دام جهد تجن، اتحادیه تعاونی‌های روستایی و تعاونی دامداران سرخس خوراک مورد نیاز دام خود را تامین کند.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با بیان اینکه نهاده خام دیگری در اختیار ما قرار نگرفته است ادامه داد: نهاده خامی که در سرخس داریم تنها شاید نیاز ۱۰ دامدار ما را تامین کند اما با ارسال این نهاده‌ ها به کارخانه و تبدیل آن‌ها به کنسانتره مقدار دو هزار تن از این خوراک خام در اختیار ما برای توزیع بین دامداران قرار می‌گیرد.

رهنما با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۶۰ هزار راس دام سبک و ۴ هزار راس دام سنگین در سرخس داریم بیان کرد: نهاده‌ های این دام‌ ها تامین می‌شود اما دامدار ما با مشکل نقدینگی مواجه است و پولی ندارد که این نهاده را تامین کند که دو هفته پیش مکاتباتی با سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان داشتیم و اعلام خشکسالی کردیم و هفته گذشته نیز با امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم سرخس در مجلس جلسه داشتیم و پیگیر این مسئله بودیم.

او تصریح کرد: سرانه خوراک هر دام روزانه ۲۰ کیلو است که در تامین آن مشکلی نداریم و ماهیانه دو هزار تن کنسانتره بین دامداران توزیع می‌کنیم اما مشکل اصلی کمبود و یا نبود نقدینگی دامداران ما است.

رهنما در پایان با اشاره به استفاده برخی از دامداران سرخسی از سیب زمینی برای خوراک دام گفت: با توجه به کمبود نقدینگی دامدار ما ناچار است که از سیب زمینی برای خوراک دام خود استفاده کند چون با قیمت پایین تری آن را می‌تواند نسبت به نهاده‌ های دیگر تامین کند.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده های دامی جهاد کشاورزی کنسانتره کمبود نقدینگی خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر چاه غلامعلی مسدود شد

اکبر ایزدی گفت: در پی بارندگی‌های دیشب و امروز و جاری شدن سیلاب‌ها، مسیر چاه غلامعلی مسدود شد.

وی افزود: شهروندان ضمن صبور بودن از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند.

بخشدار یزدان آباد از دامداران به ویژه دامداران روستای چاه غلامعلی خواست از چرای گوسفندان در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها دوری کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر‌های جاده‌ای به غیر از جاده چاه غلامعلی که تا اطلاع ثانوی مسدوداست،  باز است.

ایزدی از رانندگان خواست بااحتیاط رانندگی کنند. 

چاه غلامعلی منطقه عشایری بخش یزدان آباد است. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد+ فیلم
  • مسیر چاه غلامعلی مسدود شد
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور