Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:35:12 GMT

شناسایی ۱۲ کانون ملخ مراکشی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۰۲۴۹

شناسایی ۱۲ کانون ملخ مراکشی در خراسان شمالی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ملخ‌هایی که در ارتفاعات و عرصه‌های منابع طبیعی در روز‌های اخیر مشاهده شد از نوع بومی و مراکشی محسوب می‌شوند که سالانه چندین روستا را درگیر می‌کنند.

رضایی افزود:در امسال به دلیل خشکسالی و فقر مراتع احتمال ریزش بیشتر ملخ در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ردیابی آفات در مراتع خراسان شمالی

او عنوان کرد: در فصل زراعی جاری کانون‌های ملخ در شهرستان‌های اسفراین؛ بجنورد، راز و جرگلان، شیروان، فاروج و گرمه به شکل پوره ملخ شناسایی شد و برای موفقیت در مبارزه با این آفات باید پوره‌ها به شکل نرم برسند.

رضایی افزود: پیش بینی می‌شود که در صورت بارش باران و تحریک کسپول احتمال باز شدن تخم ملخ‌ها وجود دارد و با این رخداد باید نگران هجوم این آفات در مزارع کشاورزی باشیم.

مدیر حفظ نبابات جهاد کشاورزی استان گفت: امسال حدود هشت تا ۱۰ هزار هکتار اراضی در معرض خطر هجوم ملخ در شهرستان‌های استان شناسایی شد که طبق برنامه زمانبندی مبارزه از فروردین تا شهریورماه از طریق سمپاشی انجام می‌شود.

رضایی مبارزه با آفات ملخ را بر عهده بخش دولتی اعلام کردو افزود: با توجه به این که ملخ‌ها زمستان گذرانی در ارتفاعات دارند، از اوایل اسفند فعالیت خود را به نوعی در ارتفاعات شروع می‌کنند و به دلیل سخت گذر بودن تردد در مناطق ارتفاعی استان، مبارزه با آفات ملخ نیز با کندی انجام می‌شود.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شناسایی کانون ملخ ها مبارزه با ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه

به گزارش قدس آنلاین، صدها تن از دانشجویان دانشگاه شهر «الدار البیضاء» مراکش در راستای همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی برای حمایت از نوار غزه تظاهراتی برپا کردند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی مخالفت قاطعانه خود را نسبت به هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام و نسل‌کشی ملت فلسطین را محکوم کردند.

آنها همچنین همبستگی خود را با دانشجویان تمام کشورهای جهان حامی فلسطین و در رأس آن دانشجویان آمریکایی اعلام کردند.

در کنار مراکش کشورهای دیگر از جمله ترکیه و یمن نیز شاهد برگزاری تجمعات و تظاهرات در همبستگی با دانشجویان دانشگاه‌های غربی در حمایت از غزه بوده است.

شهرهای مختلف مراکش از جمله رباط پایتخت آن تقریبا هر روز شاهد تجمع‌های گسترده مراکشی‌ها برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و درخواست برای توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، لغو محاصره و کمک‌رسانی هستند.

از سوی دیگر، همزمان با تظاهرات دانشجویی دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی، دانشجویان اردنی نیز در حال آماده شدن برای برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه در روز سه‌شنبه هستند.

در همین رابطه، «انجمن دانشجویی حمایت از مقاومت» با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری تجمع دانشجویی در روز سه‌شنبه برای حمایت از غزه، ساکنان آن و مقاومت فلسطینی شد.

در این بیانیه همچنین آمده است این تجمع تحت عنوان «دانشجویان اردن از غزه حمایت می‌کنند» با هماهنگی تمامی گروه‌ها و فراکسیون‌های دانشجویی برگزار خواهد شد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، ساکنان نوار غزه به‌ویژه در شمال نوار غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید