Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@01:04:03 GMT

◄ مصوبه اشتباه لازم‌الاجرا نمی‌شود!

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۰۲۹۰

◄ مصوبه اشتباه لازم‌الاجرا نمی‌شود!

تین نیوز

۱۷ فروردین‌ماه بود که ستاد ملی مقابله با کرونا از محدودیت در ترددهای مسافرتی با کشور ترکیه خبر داد و در همین راستا لغو کلیه تورهای ترکیه به آژانس‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اما به تازگی برخی خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از آن است که تورهای ترکیه آن هم با تبلیغات خوش آب و رنگ در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب همین موضوع، چرایی برگزاری تورهای ترکیه را در حالی که ممنوع شده از رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی پیگیری کردیم.

حرمت اله رفیعی در این خصوص به خبرنگار تین نیوز گفت: زمانی که مصوبه دولت مصوبه غلطی است، لازم‌الاجرا نمی‌شود. زمانی که این مصوبه می‌گوید پرواز به ترکیه برقرار است این بدان معناست که مسافر نیاز به بلیت و هتل دارد.

وی در ادامه می‌افزاید: مگر مسافر می‌تواند در فرودگاه بماند! این مسافر نیازمند هتل و سایر خدمات است و دفاتر مسافرتی ما ملزم هستند به مسافران خدمات ارائه بدهند. از سوی دیگر به مراتب مراکز اقامتی و گردشگری نسبت به سایر مکان‌ها به لحاظ کرونا از درجه ایمنی بالاتری برخوردار هستند.

رفیعی ابراز می کند: اینکه گفته شده تبلیغ تور نکنند در حالی که پروازها برقرار است، منطقی نیست. اینکه همه چیز برقرار باشد اما اسمش را عوض کنیم به آن «تور» نگوییم مسخره است.

وی بیان کرد: تا زمانی که پروازهای ترکیه برقرار است مسافر به این کشور می‌رود. مسئولان پروازهای خروجی و ورودی ترکیه را ببندد تامسافر تردد نکند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی با بیان اینکه از هیچ مسافری در پرواز داخلی تست کرونا نمی‌گیرند، اما از مسافری که به ترکیه سفر می کند در رفت‌وبرگشت تست کرونا گرفته می‌شود پس مسافر عامل ورود و شیوع کرونا نیست. مسئولان بروند سایر مکان‌هایی که مردم حضور فعال دارند را اصلاح کنند.

او عنوان می‌کند که اینگونه مصوبه‌ها کارساز نیستند و بسیار را به دردسر انداخته‌اند، بیان داشت: به ما اعلام کنند که پروازهای ترکیه بسته است آن زمان ما هیچ خدماتی به مسافر ارائه نخواهیم داد اما تا زمانی که پروازها برقرار باشد مسافر نیازمند دریافت خدمات است.

اکرم فیض آبادی خبرنگار آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تور ترکیه پرواز به ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد

به گزارش «تابناک»، بانک مرکزی درباره شرایط دریافت ارز حجاج و اینکه آیا دریافت این ارز مغایرتی با دریافت ارز مسافرتی دارد یا خیر؟ اعلام کرد: با توجه به شروع سفر‌های زائراج حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ارز مورد نیاز زائران گرامی، تأمین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ (پانصد) یورو یا معادل آن در سال جاری با نرخ فروش اسکناس مرکز_مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.  

پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.  

فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد