Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: «در برنامه‌های سال‌جاری برگزاری همایش جرایم فضای مجازی با اولویت موضوعات اقتصادی در دستور کار قرار دارد».

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی قویدل در نشست هم‌اندیشی با رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی کرمان، بیان کرد: «یکی از برنامه‌های سال‌های گذشته‌ی این معاونت، تعامل و همگرایی با اتاق بازرگانی بوده که ماحصل آن برگزاری نشست‌ها و تدوین کتب علمی بوده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «آیت‌الله رئیسی در سال گذشته و در قالب سند تحول قوه قضاییه هفت ماموریت بسیار مهم را اعلام کرده که یکی از این ماموریت‌ها محوریت پیشگیری از وقوع جرم است و در این زمینه ۳۶ راهبرد مربوط به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد که در ۱۲ مورد به صورت مستقیم و مجری و در ۲۴ مورد نیز همکاری خواهد داشت».

قویدل با تاکید بر این‌که مهم‌ترین مسئله راهبردی سال ۱۴۰۰ با محوریت اقتصاد و پشتیبانی از فعالان اقتصادی است، گفت: «در برنامه‌های سال جاری که منطبق با سند تحول قوه قضاییه خواهد بود، پیشگیری از جرایم مرتبط با کسب‌وکارهای اینترنتی، ارائه‌ی راهکارهای پیشگیری از شیوه‌های نوین کلاهبرداری در فضای مجازی و... به صورت ویژه پیگیری خواهند شد که رفع تعارض منافع موارد مربوط به مسئله‌ی تجاری و بازرگانی و جرایم فضای سایبری بر اساس پرونده‌های جاری در سطح استان و ارتقای آگاهی‌های حقوقی و عمومی در جامعه‌ی صنفی و بازرگانی که به نوعی مرتبط با برنامه‌های معاونت هستند پیگیری خواهد شد».

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان همچنین بیان کرد: «در برنامه‌های سال ۱۴۰۰ برگزاری همایش جرایم فضای مجازی با تکیه و اولویت موضوعات اقتصادی در دستور کار معاونت قرار گرفته است، ضمن این‌که از طرح‌های ابتکاری در حوزه ی قضایی نیز با حمایت از سرمایه‌گذاران و شناسایی نقاط ضعف و خطرهای ایمنی در مراجع کاری که منجر به بروز حوادث کارگری می‌شود نیز استقبال خواهد شد».

وی یادآور شد: «در سال جدید همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در قالب جشنواره طرح پیشگیری؛ از طرح‌های ابتکاری و پیشگیرانه کاربردی حمایت خواهد کرد و برخی از طرح‌هایی که در سال‌های گذشته در سطح استان برگزار شده و نتایج بسیار خوبی دریافت کرده، امسال نیز این پروژه با راهبری و نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و در راستای حمایت از تولید و اقتصاد استان اجرا خواهد شد».

قویدل افزود: «همچنین جهت حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها که شعار سال ۱۴۰۰ است برنامه‌های اثربخشی در دستور کار این معاونت قرار دارد که یکی از این موارد در بحث پیشگیری از قاچاق کالا و حمایت از مراکز تولیدی است و مجموعا ۶۰ برنامه در حوزه‌های قضایی استان در دستور کار قرار خواهد گرفت».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قویدل اداره کل دادگستری استان کرمان اقتصاد و پشتیبانی آیت الله رئیسی برنامه های سال دستور کار فضای مجازی جرایم فضای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرایم که. باعث نگرانی خانواده‌های ولایت مدار ایرانی شده قطعاً در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»