Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان قول داد پس از انجام طرح مطالعاتی "گرگروک‌ها" به زودی ساخت منازل مسکونی روستاهای باقیمانده از سیل دی‌ماه ۹۸ انجام خواهد شد؛ اگرچه گرانی‌های سرسام‌آور در بازار مصالح کار را چند برابر مشکل کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، بعد از وقوع سیل و آب‌گرفتگی‌های سال 98 در سطح جنوب استان سیستان و بلوچستان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نوسازی خانه‌ها دست به کار شد و با وام‌هایی که دولت به مردم سیل‌زده پرداخت می‌کرد، ساخت اصولی و تضمینی منازل سیل‌زدگان بلوچستا را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود 14 روستا در جنوب استان مانند روستای "گلام محمد بازار و بل شمل" هستند که کار ساخت و ساز آن روی زمین مانده و به همین دلیل خبرنگار تسنیم موضوع را از مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان جویا شد.

سیدخلیل منبتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: قرار است پس از انجام کارهای مطالعاتی روی گرگروک‌ها(پدیده فرسایش خندقی) و ساخت منازل روستایی نزدیک گرگروک‌ها، طرح اجرایی تضمینی برای ساخت منازل روستای این محدوده آماده شود و بعد از آن ما شروع به ساختن منازل خواهیم کرد.

«گرگروک» مردم 300 روستای سیستان و بلوچستان را فراری داد/ اختصاص 103 میلیارد برای جلوگیری از فرسایش خندقی خاکعواقب سیل بلوچستان| پیشروی حفره‌های عمیق و تخریب خانه‌های روستاییان / «گرگروک» بلای جان سیستان و بلوچستان + فیلم‌پرداخت تسهیلات به بازسازی واحدهای آسیب‌دیده سیل بلوچستان باید سرعت گیرد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تورم سنگین و افزایش قیمت زیاد مصالح ساختمانی در بازار، ادامه داد: با تمام این تفاسیر ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا کار مردم روی زمین نماند و به محض اینکه طرح مطالعاتی درباره گرگروک‌ها و مجاز و غیرمجاز بودن ساخت مسکن در نزدیکی فرسایش‌های خندقی انجام و تعیین تکلیف شود، برای ساخت مسکن در این مناطق وارد عمل خواهیم شد.

وی افزود: منابع طبیعی نیز قصد دارد جلوی گسترش گرگروک‌ها را از بالادست این روستاها بگیرد و باید مطمئن باشید که کار ساخت مسکن در روستا توسط بنیاد مسکن حتماً انجام خواهد شد اما مشکل اصلی اینجاست که ما اگر سال گذشته می‌توانستیم کار را هر مترمربع با یک میلیون و 300 هزار تومان جمع کنیم، اکنون با 3.5 میلیون تومان نیز نمی‌توانیم خانه را کامل بسازیم و تحویل دهیم.

به گزارش تسنیم، گرگروک‌ها با نام علمی "فرسایش خندقی" که باعث از بین رفتن خاک روی سطح زمین به وسیله آب باران و سیلاب می‌شوند، برای زیرساخت‌های شهری و منازل مسکونی خطرناک هستند به طوری که همین گرگروک‌ها، زمین‌های کشاورزی بسیاری از روستاییان در جنوب استان سیستان و بلوچستان را به نابودی کشانده‌اند.

همچنین بنا بر اخبار رسمی تاکنون نزدیک به 103 میلیون دلار برای گرگروک‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده؛ اگرچه این مقدار بودجه برای جلوگیری از توسعه گرگروک‌ها کافی به نظر نمی‌رسد و شنیده‌ها نشان از این دارد که لااقل 10 برابر این بودجه برای جلوگیری از پیشرفت گرگروک‌ها در استان سیستان و بلوچستان که از نظر این شاخص در صدر جدول نسبت به همه استان‌های دیگر قرار دارد، مورد نیاز است.

انتهای پیام/395/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محرومیت زدایی مناطق محروم سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی مناطق محروم سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان بنیاد مسکن گرگروک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان اقدامات مؤثری اجرا شده که یکی از آنها خط کشی محورها است، افزود: در این راستا، در یکسال گذشته، خط کشی سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با ظرفیت اکیپ امانی این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی حدود ۲۱۰ میلیارد ریالی شده است.

وی تهیه و نصب ۷۰۰ متر مربع معادل ۳۲۰ عدد تابلو اطلاعاتی در محورهای حوزه استحفاظی را برای تأمین ایمنی عبور و مرور جاده‌ای اعلام کرد و گفت: تهیه ونصب ۲۰۰ عدد چراغ چشمک زن و سولار در استان از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی محورهای استان است.

کرد گفت: تهیه، نصب و تعمیر ۱۸ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای شمال استان طی این بازه زمانی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: کاربران جاده‌ای و مردم شریف می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل در محورهای مواصلاتی استان از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ همکاران ما را مطلع کرده تا در اسرع وقت رفع شود.

کد خبر 6089672

دیگر خبرها

  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • خط کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد