Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@20:36:37 GMT

گزینه تعویق انتخابات فلسطین روی میز عباس است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۱۳۲۳

گزینه تعویق انتخابات فلسطین روی میز عباس است

یکی از رهبران جنبش فتح در سخنانی از احتمال به تعویق افتادن انتخابات سراسری فلسطین خبر داد.

به نقل از عربی۲۱، حاتم عبدالقادر، عضو شورای انقلابی جنبش فتح و وزیر سابق امور قدس در سخنانی درباره احتمال به تعویق افتادن برگزاری انتخابات سراسری فلسطین اظهار کرد: گزینه تعویق انتخابات بر روی میز محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و وی منتظر تحولات جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصمیم تعویق انتخابات همچنان مطرح است. موضع اروپا و آمریکا در قبال مسئله انتخابات فلسطین قاطعانه نیست و هیچ فشاری بر اسرائیل وارد نمی‌شود.

عبدالقادر در ادامه گفت: طبق اطلاعاتی که به دست من رسیده است، گروه‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) موافق به تعویق افتادن انتخابات هستند و برخی اعضای جنبش فتح نیز موافق اتخاذ این تصمیم هستند و برخی دیگر مخالف.

وی در این باره تصریح کرد: محمود عباس منتظر دستیابی گروه‌های فلسطینی به یک توافق برای اتخاذ یک موضع و تصمیم واحد است و او نمی‌خواهد تصمیم به تعویق افتادن انتخابات واکنش منفی هر یک از این گروه‌ها به همراه داشته باشد.

این مقام فلسطینی ادامه داد: محمود عباس منتظر است تا ببیند آیا تلاش بین‌المللی برای وادار کردن اسرائیل جهت موافقت با برگزاری انتخابات در قدس اشغالی صورت می‌گیرد یا خیر.

وی همچنین تأکید کرد: در صورت مخالفت اسرائیل هیچ سازوکار، سناریو و یا طرح دومی برای برگزاری انتخابات در قدس وجود ندارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تعویق افتادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز تاسف نسبت به تصمیم اخیر کابینه اسرائیل برای بستن دفتر اسرائیل گفت:«آزادی بیان یکی از حقوق اساسی بشر است.»

وی در ادامه افزود:«ما از اسرائیل می‌خواهیم که در تصمیم خود برای بستن دفتر الجزیره تجدیدنظر کند.»

دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام اخیر اسرائیل، اتخاذ این تصمیم را به معنای اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر شریان گزارش‌های ارسالی از نوار غزه دانست. این نهاد بین‌المللی نیز لزوم رسانه‌های آزاد و مستقل را برای تضمین شفافیت و پاسخگویی ضروری می‌داند.

سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن دفاتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و خواستار حمایت جهانی از رسانه‌ها شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:«اتخاذ تصمیم برای بستن دفاتر الجزیره نشانه‌ای از قصد اشغالگران برای ادامه کشتار مردم فلسطین بدون شاهد و مدرک است.» در پایان سندیکای روزنامه نگاران فلسطین از سازمان ملل خواست تا برای حمایت از نهادهای رسانه‌ای در فلسطین مداخله کند.

ماه گذشته میلادی شلومی کلوهی وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هدایت تصویب لایحه‌ای را بر عهده داشت که براساس آن فعالیت شبکه الجزیره به صورت موقت (چهل‌وپنچ روز) متوقف و در صورت لزوم تجهیزات این شبکه مصادره می‌شد.

اکنون با افزایش زمزمه‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در رفح، کابینه رژیم صهیونیستی رای به تعطیلی دفاتر این شبکه و مصادره اموال آن داده است.

کد خبر 6097540 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟