Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:51:09 GMT

واکسیناسیون کارگران در اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۲۵۹۹

واکسیناسیون کارگران در اولویت قرار گیرد

رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تأکید بر اینکه واکسیناسیون کارگران باید در اولویت قرار گیرد، گفت: وزارت کار و وزارت بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا به این موضوع توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولیا علی‌بیگی، رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور درمورد اهمیت و جایگاه جامعه کارگری در رونق تولید ملی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» مصاحبه تلفنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌بیگی موضوع سلامت نیروی کار را مهمترین و حیاتی ترین مطالبه امروز کارگران در شرایط کرونایی عنوان کرد و گفت: در دستگاه های دولتی امکان دورکاری یا تعطیلی وجود دارد اما متاسفانه کارگران به عنوان سربازان خط مقدم تولید هیچ وقت تعطیلی ندارند.

وی افزود: کارگران در هر شرایطی اعم از گرد و خاک و کرونا و آلودگی هوا باید در محیط کار حضور داشته باشند چراکه تولید نباید متوقف شود.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگران مجبورند با اکثریت تعداد نفرات در محل کار حضور پیدا کنند لذا عاجزانه از ستاد ملی کرونا تقاضا می کنم که به موضوع واکسیناسیون کارگران توجه ویژه داشته باشند.

علی‌بیگی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون کارگران باید در اولویت قرار گیرد،گفت: کارگران در محل های سرپوشیده کار می کنند و به دلیل خطراتی که برای آنها وجود دارد وزارت کار و وزارت بهداشت در ستاد ملی مقابله با کرونا باید به این موضوع توجه کنند.

وی با تصریح بر اینکه قراردادهای موقت به شدت کارگران و خانواده های آنها را اذیت می کند، افزود: کارگران و خانواده آنها به خاطر همین قراردادها امنیت و آرامش ندارند و حتی نمی توانند یک برنامه ریزی یک ساله برای زندگیشان داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اضافه کرد: قراردادهای موقت امروز نه تنها کارگران را آزار می دهد بلکه اختیار را از تشکل های کارگری هم سلب کرده است.

علی‌بیگی به ایراد و ضعف قانونی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماده 7 قانون کار که روح قانون است و به موضوع قراردادها می پردازد از ابتدا ضد و نقیض تنظیم شده و متاسفانه اراده ای هم از سوی دولت ها و مجلس ها برای اصلاح این ماده قانونی و ساماندهی قراردادهای موقت کار شاهد نبودیم.

وی با انتقاد از زیاده خواهی برخی کارفرمایان و سوء استفاده از کارگران گفت: کارگران با اینکه مدت های طولانی کار می کنند اما قراردادهای آن ها همچنان یک ماهه و سه ماهه و نهایتاً شش ماهه است چون کارفرما نمی خواهد کارگر آزادی داشته باشد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگران کارگر واکسیناسیون کارگران علی بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی عنوان کرد که برای اولین بار قرار است پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی این وزارتخانه درشورای عالی کار مطرح شود. - اخبار سیاسی -

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند. 

توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران

 

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است. 

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفظ سلامت حجاج در حج تمتع اولویت هلال‌احمر است
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند