Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا برای شما پیش آمده که مشغول کار با تلفن همراه خود باشید و ناگهان پیامک تبلیغاتی مشاهده کنید؟ و یا در هنگام بازی کردن به شما تبلیغات یک اپلیکیشن نشان داده شود؟ بله درست است، این در واقع همان بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ است که یکی از انواع بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید. موبایل مارکتینگ از روش‌ها و کانال‌های متفاوتی برای تبلیغ محصولات و خدمات از طریق دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریابی موبایلی با استفاده از لوکیشن و یا کمپین‌های بازاریابی وابسته به موقعیت جغرافیایی فرد استفاده می‌کند و با این روش می تواند پروموشن‌های شخصی‌سازی شده را به کاربران خود ارائه دهد.

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ چه اهمیتی دارد؟

از آنجایی که امروزه افراد بیشتر وقت خود را مشغول کار با تلفن همراهشان هستند، بازاریابی موبایلی به یک فرصت مناسب و خوب برای تمامی کسب‌وکارها تبدیل شده است. افراد روزانه بیشتر کارهایشان را با موبایل انجام می‌دهند و می‌توان گفت که بیشتر از دوستان و خانواده، با تلفن همراه خود وقت می‌گذرانند و با آن در ارتباط هستند؛ همین امر کار را برای تبلیغ برندها آسان‌تر کرده است، پس چرا از این فرصت استفاده نکنیم؟

بازاریابی از این طریق تاثیر بیشتر و مستقیم‌تری بر کسب‌و‌کارها خواهد گذاشت و همچنین مدت زمان رسیدن به نتیجه مطلوب را کمتر می‌کند. اگر به روند رشد دستگاه‌های موبایل در مقابل دسکتاپ نگاه کنیم، متوجه سیر صعودی و رو به رشد آن خواهیم شد.

همانطور که قبلا گفتیم استفاده از بازاریابی از طریق موبایل در کوتاه مدت شما را به یکی از مهم‌ترین اهدافتان که شناخته شدن برند، محصول و یا خدماتتان است، نزدیک‌تر می‌کند. نکاتی که در این مقاله ذکر شده است به شما کمک می‌کند تا بیشتر با موبایل مارکتینگ و نحوه‌ پیاده‌سازی و بهینه‌تر کردن کارکرد آن برای کسب‌و کار خود اشنا شوید. موبایل مارکتینگ باعث رونق بخشیدن به درآمد صاحبان کسب‌وکار می‌شود.

مزایای استفاده از موبایل مارکتینگ

از مزایای موبایل مارکتینگ و همچنین بازاریابی دیجیتال می‌توان به دسترسی سریع به سرویس‌ها، بدون محدودیت زمان و مکان، قابل حمل بودن تلفن همراه، امکان پرداخت لحظه‌ای و افزایش شانس دیدن شدن تبلیغ شما اشاره کرد.

انواع بازاریابی موبایلی تبلیغات درون بازی‌های تلفن همراه تبلیغات درون برنامه‌ای (اپلیکیشن) تبلیغات ویدئویی درون برنامه‌ای تبلیغات پیامکی SMS و MMS تبلیغات جستجوی تلفن همراه تبلیغات مبتنی بر محل بازاریابی ایمیلی از طریق موبایل تبلیغات بنری QR Code تبلیغات پوش نوتیفیکیشن اتریبیوشن در موبایل مارکتینگ

اندازه‌گیری دقیق نتایج کمپین‌ها در موبایل مارکتینگ بسیار هائز اهمیت است. سرویس اتریبیوشن مقدار درآمد حاصل از تعداد conversion  های به دست آمده را محاسبه می‌کند و این عامل مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات اپلیکیشن‌های موبایلی است. بدون استفاده از اتریبیوشن نمی‌توان بودجه و هزینه را به طور صحیح به بخش‌های مختلف تخصیص داد.

برای موفقیت در موبایل مارکتینگ چه کارهایی باید انجام شود؟ توسعه اپلیکیشن با توجه به اصول مارکتینگ ریسپانسیو بودن صفحات وب برای تلفن همراه استفاده از انواع محتوا برای جذب گروه‌های متفاوت از کاربران بهبود لینک‌دهی صفحات وب و اپلیکیشن بهره‌مندی از استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده از کانال‌های گوناگون بازاریابی موبایلی دنبال کردن نتایج کمپین‌ها و اقدامات موبایل مارکتینگ توسط سرویس‌ اتریبیوشن تفاوت‌های موبایل مارکتینگ با بازاریابی سنتی تفاوت در هزینه

تبلیغات دیجیتال مانند در سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و رسانه‌های اجتماعی نسبت به رادیو، تلوزیون و ... کم هزینه‌تر است.

خروجی یا نتایج نهایی

دستیابی به نتایج در بازاریابی سنتی نیاز به مدت زمان زیادی دارد در صورتی‌که در بازاریابی‌های آنلاین، به محض شروع آن می‌توانید از بازخوردها و وقایع رخ داده مطلع شوید.

تحلیل آسان‌تر

بازاریابی موبایلی به شما این امکان را می‌دهد که رشد و تغییرات حاصل از عملکرد خود را آسان و سریع مشاهده کنید تا متوجه شوید کدام تکنیک برای شما سودآور و کدام یک تنها باعث صرفه هزینه شده است.

رصد و شمارش

همانطور که می‌دانیم رصد و شمارش فنون بازاریابی در بازاریابی سنتی امری دشوار است اما در دیجیتال مارکتینگ و موبایل مارکتینگ، اطلاعات و نتایج فعالیت‌های بازاریابی به سادگی قابل ثبت و رویت است و می‌توانیم بدون صرف کار زیاد، نتایج اقدامات و عملکرد خود را در کوتاه مدت تحلیل و بررسی کنیم. ما در موبایل مارکتینگ می‌توانیم با کمک گرفتن از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی رایگان که برای همگان نیز در دسترس هستند گروه یا تعدادی از بازدیدکنندگان فعال را هدف قرار دهیم.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز دوازدهم رمضان کرونای هندی موبایل مارکتینگ رپرتاژ آگهی گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم دعای روز دوازدهم رمضان کرونای هندی موبایل مارکتینگ تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت  ۸ صبح یک روز قبل از انتخابات ادامه خواهد داشت.
در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.
وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی