Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:23:47 GMT

تاکنون نمونه کرونای هندی در کشور گزارش نشده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۱۳۸۸۵

تاکنون نمونه کرونای هندی در کشور گزارش نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش جهانپور بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونای هندی در کشور اظهار داشت: تاکنون گزارشی از مواردی که توالی یابی ژنتیکی آن منطبق با واریانت مشاهده در هند نداشته‌ایم اما قطعاً در چند هفته آینده شاهد ورود این ویروس نیز خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان در کشور این روند کند باشد و ورود این ویروس به تأخیر بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا کیت تشخیص ویروس جهش یافته هندی در کشور وجود دارد یا خیر ابراز داشت: تست پی سی آر در خصوص قطعی کووید بودن بیماری است اما کیت خاص شناخت این ویروس را نیز داریم اما به لحاظ قیمت و همچنین کمبود آن امکان تشخیص برای همه بیماران را نداریم و می‌توان از هر استان نمونه‌های انتخابی را برای توالی یابی ژنتیکی معرفی کرد.

امکان نیاز به مهندسی مجدد واکسن‌های کرونا در صورت شیوع کرونای هندی

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر علائم ویژه ویروس جهش یافته هندی تصریح کرد: برخی از ویروس هندی به نان سوپرمتاسیون یاد می‌کنند و آنچه موجب نگرانی است این است که علاوه بر شدت سرایت بیشتر این بیماری احتمال فرار این ویروس از سد واکسن‌های تولید شده در جهان نیز وجود داشته باشد و چنانچه این امر صحت داشته باشد نیازمند مهندسی مجدد واکسن‌های دنیا خواهیم بود.

جهانپور در ادامه در خصوص چرایی برخورد با تخلفات در زمینه تزریق واکسن و اسراف واکسن کرونا در کشور گفت: در این زمینه ما به نهادهایی که لیست را برای ما ارسال کردند اعتماد کردیم و هر گونه تخلف در این زمینه را از سوی دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد.

نیازی به امحاء همه واکسن‌های کرونا نیست

وی با بیان اینکه نیازی به امحاء همه واکسن‌ها نیست، اضافه کرد: در این زمینه تنها واکسن اسپوتنیک وی است که با توجه به شرایط خاص این واکسن که چنانچه از شرایط انجماد منفی ۲۰ درجه خارج شود امکان بازگشت ندارد امحاء می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: دیگر واکسن‌ها در دمای یخچال نگهداری می‌شوند و امکان نگهداری آن برای مدت زمان بیشتر وجود دارد.

وی با بیان اینکه تزریق بی ضابطه واکسن کرونا به بهانه امحاء در تمام کشورها متوقف شده است، افزود: این رفتار به گونه‌ای بود که سو استفاده را در بازار واکسن کرونا ایجاد کرده بود که در کشور شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود و چنین کلاهی بر سر نظام سلامت نمی‌رود.

کد خبر 5198184

منبع: مهر

کلیدواژه: کیانوش جهانپور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونای هندی واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کمک مومنانه محدودیت های کرونایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردبیل ماه مبارك رمضان عکس استانها بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد