Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا استان همدان، افزود: عادی انگاری موضوع همه گیری ویروس در شرایط فعلی مشکل اصلی برای کنترل و مهار کرونا در جامعه است و برای این مهم باید با اطلاع رسانی درست، به هنگام و موثر، حساسیت مردم نسبت به شرایط را با هدف افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط قرمز کرونایی حاکم بر استان همدان، اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت در سطح شهرستان های تابعه استان همدان هستند و مسولان امر باید به صورت مستمر و دقیق بر روند اجرای این مصوبات و همچنین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه نظارت کنند.

وی تصریح کرد: بازدیدهای میدانی از سطح شهر نشان می دهد که همراهی و همکاری مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین اجرای محدودیت های ابلاغ شده، بسیار خوب و قابل توجه است که ضروری است با تدوارم این روند، زمینه بهبود شرایط و کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از همه گیری ویروس کرونا در استان را فراهم کنیم.

استاندار همدان افزود: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی بسیار جامع و کامل است به نحوی که ابعاد و بخش‌های مختلف و موردنظر برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه را مدنظر قرار داده که البته تنها مشکل ما در استان همدان، حضور مردم در دورهمی های خانوادگی و عادی انگاری شرایط است.

شاهرخی گفت: درحال حاضر تنها واحدهای صنفی و خدماتی ضروری و تامین کننده مایحتاج اصلی و موردنیاز مردم اجازه فعالیت دارند و به طور طبیعی تعطیل کردن این واحدها هم کمکی به بهبود شرایط نمی کند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق حاشیه شهرها کمرنگ شده، تاکید کرد: باید حساسیت مردم نسبت به شرایط فعلی استان در موج چهارم همه گیری ویروس را بیشتر و خطرات ناشی از ابتلا به کرونا در این وضعیت را به خوبی تبیین و تشریح کرد که برای تحقق این مهم باید از ظرفیت رسانه ها و همچنین فضای مجازی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

استاندار همدان گفت: ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا نقش حمایتی و پشتیبانی در اجرای برنامه ها و مصوبات دارد، بنابراین در حوزه عمل، فرمانداران در صف مقدم مبارزه با این ویروس هستند که باید ضمن مدیریت امور بر روند اجرای مصوبات و محدودیت های ابلاغی به صورت مستمر و دقیق نظارت داشته باشند.

شاهرخی اظهار داشت: با وجود شیوع ویروس کرونا و بروز برخی مشکلاتی، دولت برای حمایت از بخش های مختلف به ویژه تولید کنندگان اقدامات مهم و اساسی را برنامه ریزی و اجرا کحرده که پرداخت تسهیلات به بخش های مختلف از جمله این اقدامات است که البته اطلاع رسانی از خدمات و اقدامات حمایتی دولت برای جبران خسارت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا نیز بسیار مهم و ضروری است.

استاندار همدان همچنین با اشاره به اینکه استان دارای بیشترین آمار بستری و فوتی در پیک چهارم همه گیری ویروس کرونا است، اظهار داشت: تداوم وضعیت کنونی با بی توجهی عمومی به اجرای شیوه نامه های بهداشتی موجب اعمال مقررات سختگیرانه تر و محدودیت های بیشتری طی روزهای آتی در استان خواهد شد.

شاهرخی تصریح کرد: با وجود عملکرد خوب و موثر مردم در ۱۴ ماه گذشته برای رعایت پروتکل های بهداشتی، اما درحال حاضر شرایط استان به لحاظ همه گیری ویروس کرونا بسیار بد و خطرناک است.

وی گفت: استان همدان در سه موج نخست کرونا دچار مشکلاتی شد اما هیچگاه در وضعیت سخت فعلی با بیشترین آمار فوت و ابتلا قرار نداشت، ولی در پیک چهارم به علت افزایش چشمگیر ابتلا و مرگ و میر بیماران کرونایی در جمع هفت استان پرخطر کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، تمامی شهرستان های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این استان در موج چهارم شیوع کرونا بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در کشور دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان استانداری همدان سید سعید شاهرخی فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان استانداری همدان ویروس کرونا همدان استانداری همدان سید سعید شاهرخی فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی همه گیری ویروس کرونا استاندار همدان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!