Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- درحالی سیرصعودی ابتلا به بیماری کرونا در خراسان جنوبی ادامه دارد که همواره اهالی استان به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند٬ شروع پیک چهارم کرونا در تمام نقاط کشور و به ویژه در استان خراسان جنوبی با توجه به کمبود نیروی انسانی و کادر درمانی و امکانات٬ مشکلات زیادی را برای بیمارستان‌ها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب بیمارستان‌ها برای ارایه خدمات به بیماران ناچار شیفت‌های اضافه برای پرسنل خود درنظر می گیرند به‌صورتی که  گاهی اوقات در شبانه روز حتی کمتر از 6 ساعت استراحت می‌کنند.

این درحالی است که مارها هنوز هم از عدم توجه مردم به پروتکل‌ها حکایت می‌کنند و این موضوع نیز شیب ابتلا را در استان بسیار تندتر کرده است.

هرچند بارها اعلام شده که در این روزهای بحرانی٬ تنها راه علاج٬ رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دوری از تجمعات است و اگر وضعیت فعلی ادامه داشته باشد به نظر می‌رسد عبور از شرایط سخت پیک چهارم٬ ماه‌ها به طول می‌انجامد.

تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان شمالی رکورد زداحتمال ورود کرونای هندی به سیستان و بلوچستان/ موج جدید شیوع کرونا جدی گرفته نشدتزریق بیش از 1500 دوز واکسن کرونا از امروز در رفسنجان آغاز می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علو پزشکی بیرجند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با ثبت یک مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا به 814 مورد در خراسان جنوبی رسید، گفت:  هم اکنون 326 بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

کامبیز مهدی زاده ادامه داد: از این تعداد 209 نفرمبتلا قطعی بیماری کرونا و 28 نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه حال 3 نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه  وخیم است، افزود: در شبانه روز گذشته از 286 آزمایش انجام شده 123 مورد مثبت شد که از این تعداد 34 نفری بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نمودار شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی در موج چهارم کرونا از اوایل هفته دوم فروردین امسال در خراسان جنوبی صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

مهدی زاده بیان کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که 30 فروردین منتشر شد، سه شهرستان دیگر خراسان جنوبی شامل سربیشه، زیرکوه و سرایان از نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند و در حال حاضر هفت شهرستان استان شامل بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، سربیشه، زیرکوه و سرایان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند که مشابه وضعیت استان در موج سوم کرونا (آبان و آذر 99) است.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونای جهش یافته در کشور هند و تهدید موج‌های اول این بیماری در استان‌های شرقی، تمهیدات لازم باید برای کنترل مرز انجام شده است.

ناصر نبی‌زاده افزود: در حوزه مدیریت کرونا، بحث اصلی مهار پیک چهارم است که در استان و کشور رخ داده و میزان فوتی‌ها و درگیری‌ها را افزایش داده است و براساس گزارش‌ها روند ابتلا به کرونا در 18 استان کشور کاملا صعودی و گسترده است و در هفت استان نیز شاهد وضعیت وخیم بیماری هستیم.

وی تنها راه مقابله با بیماری را رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی دانست و افزود: وضعیت مطلوب برای کنترل کرونا رعایت 90 درصدی پروتکل‌ها است اما اکنون میانگین رعایت در کشور حدود 60 درصد ارزیابی شده است.

نبی‌زاده با یادآوری دغدغه دورهمی‌ها بخصوص در بوستان‌ها و جاده سلامت اظهار داشت: برای شب‌های قدر نیز مقرر شد در شهرهای قرمز و نارنجی مراسم حداکثر 2 ساعت در فضای باز با 25 درصد ظرفیت انجام شود، همچنین منع ترددهای شبانه در این شب‌ها اعمال نخواهد شد.

وی گفت: برای روز عید سعید فطر برگزاری مراسم حداکثر در 2 ساعت و با 25 درصد ظرفیت فضای باز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/253/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان جنوبی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  بارش‌هایی که از چند روز گذشته خراسان جنوبی را در برگرفته با وجود خوشحالی مردم و کشاورزان، به منازل، قنوات، اراضی کشاورزی و راه‌های مواصلاتی خسارت‌هایی وارد کرد

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها