Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آقاجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اظهارات نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در مورد استخدام‌های بی‌ضابطه و انتقاد از سازمان استخدامی کشور اظهار داشت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم همواره تلاش شده که در صدور مجوزهای استخدامی دستگاه‌های اجرایی با در نظرگرفتن اسناد بالادستی، شرایط نظام اداری کشور و دستگاه‌های اجرایی و وضعیت بودجه‌ای دولت، تأمین نیروی انسانی دستگاه‌ها و مناطق جغرافیایی که نیاز بیشتری به نیروی انسانی جدید دارند، در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا بر اساس مصوبه شورای‌عالی اداری دستگاه‌های اجرایی نسبت به تدوین سند برنامه نیروی انسانی خود و ارائه آن به سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام می‌کنند و صدور مجوزهای استخدامی پس از بررسی سند مذکور صورت می‌پذیرد.

آقاجانی تاکید کرد: ملاک صدور مجوز، مقررات قانونی است و مجوز به «نام» صادر نمی‌شود، بلکه دستگاه‌ها پس از دریافت مجوز از این سازمان افراد را با در نظر گرفتن تخصص و نیاز خود طبق ضوابط قانونی «انتخاب» می‌کنند.

وی ادامه داد: از آن‌جا که انتخاب افراد برای مجوزهای موردی (که بدون نام از سوی این سازمان صادر می‌شوند) با رعایت قوانین و مقررات بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، چنانچه خطا یا تخلفی هم در انتخاب این‌گونه افراد صورت گرفته باشد، لازم است از دستگاه مربوطه سؤال شود و این سازمان مسئولیت تعیین مصادیق را بر عهده ندارد.

رئیس امور حوزه ریاست، روابط عمومی و بین الملل سازمان استخدامی کشور بیان کرد: به منظور اجرای عدالت اداری و استخدامی و رعایت شایسته‌سالاری در نظام اداری کشور و بر اساس ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، مبنای استخدام پیمانی در دولت، شرکت و قبولی در آزمون‌های استخدامی است و در طول دوره دولت‌های یازدهم و دوازدهم تمام استخدام‌ها با برگزاری هشت آزمون استخدامی فراگیر انجام شده است.

وی گفت: در قوانین و مقررات استخدامی تبدیل وضعیت صرفاً برای تبدیل از پیمانی به رسمی و یا تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران پیش‌بینی شده و در سایر موارد تبدیل وضعیت پیش‌بینی نشده است و لازم است در مورد آن‌چه در گزارش به این عنوان آمده است، موضوع دقیق‌تر بیان شود تا امکان اظهار نظر فراهم شود.

آقاجانی یادآور شد: چنانچه مورد یا مواردی وجود دارد که به نظر می‌رسد دستگاهی نسبت به استخدام یا تبدیل وضعیت خلاف قاعده و قانون اقدام کرده است، لازم است مراتب به صورت مصداقی به این سازمان اعلام تا رسیدگی شود و بدیهی است که بدون اعلام مصادیق و به صورت کلی از قبیل استخدام های سیاسی قابل رسیدگی نیستند.

وی عنوان کرد: تاکنون در مورد تحقیق و تفحص اشاره شده از سوی مجلس شورای اسلامی به این سازمان مطلبی منعکس نشده است و بدیهی است که در صورت ارائه چنین درخواستی، این سازمان ضمن ارائۀ توضیحات لازم، همکاری شایسته برای شفاف‌سازی اقدامات در این زمینه با مجلس شورای اسلامی به عمل خواهد آورد.

به گزارش مهر، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس چندی پیش در نشستی با جوانان استان یزد از استخدام‌ها و تبدیل وضعیت‌های بی‌ظابطه انتقاد کرده بود که این اظهارات در رسانه ها از جمله خبرگزاری مهر منتشر شد.

کد خبر 5198512

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد سازمان اداری و استخدامی کشور محمدصالح جوكار ویروس کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کمک مومنانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محدودیت های کرونایی ماه مبارك رمضان اردبیل انتخابات 1400 بارش باران دستگاه های اجرایی تبدیل وضعیت استخدام ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری مهر، عملکرد دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های مختلف همراه با اهتمام در راستای تحقق اهداف پیشگیرانه بوده است که معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش در جهت کاهش شکل‌گیری دعاوی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی، سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور و اصلاح فرآیندهای اداری که در نهایت منجر به تسهیل و برقراری سلامت اداری می‌شود اقداماتی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

برگزاری ۶۵ جلسه در ۲۱ کارگروه تخصصی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های پر شکایت، تبیین و معرفی تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان، رصد پرونده‌های کثیرالشاکی، پربسامد و پرتکرار، انتقال دانش قضائی دیوان به دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های تحلیل و آسیب‌شناسی با مراجع علمی و دانشگاهی برخی از اقدامات این معاونت است.

طبق داده‌های آماری در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۷۵ هزار و ۱۱۲ پرونده در دیوان طرح شده بود که در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۷۰ هزار و ۷۷۶ پرونده رسیده و با ادامه تلاش مدیران و کارکنان خدوم دیوان این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۵ هزار و ۷۷۴ پرونده رسیده است که نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ کاهش ۲.۴۸ درصدی و در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری بوده‌ایم.

کد خبر 6089223

دیگر خبرها

  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳