Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری تاس گزارش داد ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه روز دوشنبه اعلام کرد دموکراسی آمریکا در حال حاضر دچار یک بحران عمیق شده است. دولت آمریکا صدای مردم خود را نادیده می‌گیرد و این در حالی است که سعی می‌کند درباره دموکراسی به کشور‌های دیگر توصیه‌هایی را ارائه نماید و در عین حال حاکمیت آن‌ها را غصب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ولودین همچنین افزود: "آمریکا از ارائه توصیه در زمینه دموکراسی به کشور‌های دیگر دست بر نمی‌دارد. این کشور در عین حال صدای مردم خود را نمی‌شنود که به صورت مستقیم می‌گویند سیستم الکترال کالج مانع از بیان دموکراتیک اراده مردم می‌شود و اجازه می‌دهد نامزدی که تحت حمایت اقلیت‌ها قرار دارد انتخاب شود نه کسی که توسط اکثر رأی دهندگان انتخاب می‌شود. "

او همچنین به "تلاطم سیاسی که طی آن رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد" اشاره کرد و گفت: "آن‌ها اجازه دادند اوضاع ناپایدار شود و چرا؟ از بسیاری جهات، این به دلیل رویه‌های نادرست دموکراتیک آمریکایی است، یک سیستم قدیمی که مبتنی بر انحصار دو حزب طی ۱۵۰ سال گذشته است. "

او خاطرنشان کرد: دلیل دیگر این آشفتگی شامل "تضعیف اعتماد به نظام انتخاباتی مبتنی بر شمارش آراء به صورت مبهم، رأی گیری پستی خارج از کنترل و نبود ناظران بین المللی مستقل است. "

او همچنین گفت: "آمریکا با توجه به بحران عمیق دموکراسی خود، اصول اساسی خود را بی ارزش می‌کند. واشنگتن با بهانه دروغین بر عهده گرفتن نقش رهبر و محافظ جهان غرب در برابر تجاوز‌های ادعایی روسیه و چین، اساساً حق حاکمیت ملی "متحدان" خود را غصب کرده است.

به گفته رئیس دومای روسیه، واشنگتن "با استفاده از اصل چماق و هویج" اغلب دولت‌های غربی را مجبور می‌کند تا برخلاف خواست مردم خود عمل کنند.

ولودین خاطرنشان کرد: "این بدان معناست که منبع واقعی قدرت در چنین کشور‌هایی مردم مستقل نیستند، بلکه در عوض عمو سام (آمریکا) منبع واقعی قدرت در این کشور‌ها محسوب می‌شود. "

ولودین احداث خط لوله گازی نورد استریم دو را به عنوان نمونه‌ای در این باره ذکر کرد.

رئیس دومای روسیه در آخر تاکید کرد: "آلمان در تلاش است تا از هر طریق ممکن در مقابل فشار‌های آمریکا مقاومت کند و به نظر می‌رسد که این کشور قادر به دفاع از حق خود بر اساس منافع ملی خود خواهد بود. اما در اکثر موارد، "متحدان" غربی واشنگتن به مترسک‌های این کشور تبدیل شده اند که آماده پایبندی به دستورات "ارباب" خود هستند که مغایر با منافع مردمشان است. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنش روسیه و آمریکا دموکراسی آمریکا دومای روسیه کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۱۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اتهام رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا را مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پشت تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا است، «توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی» دانست.

ماریا زاخارووا در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ادعاهای «نانسی پلوسی» را نمی توان چیزی جز اهانت به آمریکایی‌ها و دموکراسی تصور کرد.

در روزهای اخیر، تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ای برای اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کمک‌های آمریکا به تل‌آویو به‌ویژه پس از تصویب بسته جدید کمک‌های نظامی واشنگتن به تل آویو تبدیل شده‌اند که پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا در حال سرکوب آن است.

کد خبر 6089032

دیگر خبرها

  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند