Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ روز از وقوع زلزله، روستاهای نزدیک به کانون آن با پس لرزه‌های با شدت بالا  و کم مواجه هستند و این روند موجب ترس و نگرانی ساکنان برای ماندن در خانه شده‌است.

اگرچه تعدد پس لرزه‌ها نسبت به قبل کاهش یافته است ولی هنوز تداوم دارد و مردم روستاهای نزدیک کانون زلزله برای حفظ جان خود هنوز بیرون از خانه  و در چادر و یا در فضای باز استراحت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در چند روز اخیر جمعیت هلال احمر در روستاهای زلزله زده اقدام به توزیع و نصب چادر اسکان اضطراری کرده‌است، شرایط جوی و گرمای منطقه باعث شده تا مردم نتوانند در این چادرها آسایش لازم داشته باشند.

 مردم زلزله زده با توجه به گرمی هوا و وجود جانوران خطرناک نظیر عقرب و مار در اطراف چادرهای اسکان، انتظار دارند براساس شرایط پیش آمده کانکس موقت مجهز به  وسایل سرمایشی برای آنان فراهم کنند تا اضطراب و واهمه‌ای که از ترس پس لرزه‌ها دارند، کاسته شود.

باتوجه به اینکه گرما همه ساله در این مناطق  قبل از فصل تابستان مستولی می‌شود، بدون  وسایل سرمایشی زندگی بر  مردم سخت سپری خواهد شد که روستائیان نیز از این امر مستثنی نیستند و تا شدت گرما بیشتر نشده، مسئولان تدبیری بیاندیشند و مطالبات آنان را به دستگاه‌های متولی در مرکز برسانند.

فرماندار گناوه گفت: از بدو  وقوع زلزله، ستاد مدیریت بحران شهرستان با فراخوانی اعضا اقدام به برگزاری نشست اضطراری کرد و سپس تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به مناطق زلزله زده  اعزام شدند.

غلامرضا مهرجو افزود: زلزله ۵.۹ ریشتری کل شهرستان را در برگرفت که تلفات جانی در برنداشت و روستاهایی که به مرکز زلزله نزدیک تر بودند، خسارتی بیشتر دیدند.    

وی گفت: از نخستین روز وقوع زلزله تاکنون کار امدادرسانی و خدمات رسانی در حال انجام است و کار پرونده سازی منازل آسیب دیده و تخریب شده نیز انجام شده است. 

                                                                                                                                      

فرماندار گناوه بیان کرد: باتوجه به گرمای منطقه و نیاز مردم به وسایل سرمایشی، چادرها جوابگوی مردم روستاهای زلزله زده نیست و دغدغه آنان در حال بررسی و پیگیری است.

وی افزود: در شرایط کنونی که در روستاهای خسارت دیده پس لرزه‌ها مکرر رخ می‌دهد و گرما حاکم شده‌است، شرایط برای اسکان در چادر مناسب نیست.

فرماندار گناوه گفت: برای استقرار کانکس در این مناطق پیگیرهای لازم انجام  و در این زمینه به استانداری بوشهر پیشنهاد و منعکس شده‌است.

وی بیان کرد:  تلاش ما مسئولان  حفظ سلامت و رفاه و خدمات رسانی به مردم است و  در این زمینه با تمام توان و امکانات به رغم مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار،  تلاش خواهیم کرد.

مهرجو  با تقدیر از حضور و پیگیری‌های استاندار بوشهر، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه گناوه و مسئولان استانی و شهرستانی افزود: مسئولان کشوری و استانی از بدو وقوع حادثه زلزله برای حل مسایل و مشکلات و خدمات دهی به زلزله زدگان در منطقه حضور یافتند و از نزدیک با مردم گفت وگو کردند.

فرماندار گناوه از تلاش رسانه‌های شهرستان در انعکاس مشکلات مردم زلزله زده قدردانی کرد و گفت: رسانه‌های شهرستان با وجود مشکلات و کمبود امکانات در کنار مردم بوده‌اند و بدون هیچ چشم‌داشتی زبان گویای و منتقل کننده خواسته‌های آنها بوده‌اند.

وی بیان کرد: خبرنگاران شهرستان در پوشش وقوع زلزله و انعکاس نظرات و مشکلات مردم و خدمات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی موفق عمل کردند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد. 

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع است.

برچسب‌ها بوشهر روستائیان سیستم سرمایشی غلامرضا مهرجو گناوه خسارت مالی زلزله پروندهٔ خبری زلزله در بندر گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر روستائیان سیستم سرمایشی بوشهر روستائیان سیستم سرمایشی گناوه خسارت مالی زلزله اخبار کنکور فرماندار گناوه وسایل سرمایشی وقوع زلزله پس لرزه ها زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده سپاه شاهین شهر و میمه گفت این محموله به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون ریال به همت گروه جهادی ثامن الحجج و از محل کمک های مردمی اهالی گز برخوار تامین شد.


سرهنگ ابراهیمی افزود: در این کاروان کالاهایی شامل اقلام بهداشتی و مواد شوینده در نظر گرفته شده است.


وی افزود: تا کنون مردم شاهین شهر 52 میلیارد ریال به مردم سی زده سیستان و بلوچستان اهدا کرده اند و اکنون در حال جمه آوری کاروان سوم این هدایا هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد